vraagje: iets mysterieus in de placenta

Discussion in 'Zwangerschap' started by jokiedokie, Sep 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jokiedokie

jokiedokie Niet meer actief

Hoi,

Tijdens mijn 20 wk echo, vorige week, is er door de echoscopiste iets in mijn placenta gevonden, zij noemde het belletjes of uitstulpsels. Ze vroeg of ik bloedingen tijdens de eerste maanden had gehad, maar dat is niet het geval. Zij heeft de foto's laten zien aan de vk en de gynaecologen in het umcg, maar niemand weet wat het is. Zelfs professoren hadden dit nog nooit gezien. Vaag toch? Nu heb ik volgende week weer een echo in het ziekenhuis, het wordt geloof ik nu een studieobject. Maar goed, is er iemand de weet wat dit eventueel zou kunnen zijn? Of heeft iemand dit zelf gehad? Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik de enige ben in de medische geschiedenis die dit heeft.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen,
    liefs van Joke

p.s.: Met de baby was alles prima, bewoog goed, voor zover te zien geen rare afwijkingen, dus hij heeft er geen last van wat een goed teken is.

2. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    sorry...

heb geen idee wat het zou kunnen zijn wel goed dat ze het gaan onderzoeken

succes ermee! en laat het even weten als je meer weet!

3. Es1981

Es1981 Actief lid

gelukkig dat de baby oke is. Ik kan je helaas niet helpen met je vraag.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Phoe, als zelfs de proffessoren niet weten wat het is, dan denk ik niet dat iemand hier op het forum je kan helpen. Wel fijn dat het goed wordt nagekeken en natuurlijk dat alles goed is met de baby.

5. jokiedokie

jokiedokie Niet meer actief

Heb net de echo gehad, en de arts zegt dat het een soort van vochtophoping is op de placenta. Dit is volgens hem niet echt een onbekend verschijnsel. Het is wel dat bij andere gevallen het in een kleine hoeveelheid voorkwam, en die gaven geen complicaties vor de zwangerscap. Bij mij is die vochtophoping erg groot dus. Maar nogmaals, met de baby is alles goed, en de doorbloeding van de navelstreng was ook prima. De arts kon nog niet zeggen of dit verdere gevolgen zou hebben voor het verloop van de zwangerschap of de bevalling. Heb over 4 weken weer een echo en dan kijken ze of het gegroeid is.
    ik hou jullie op de hoogte

6. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    best eng indd... hoop dat het geen complicatie's gaat geven!

Share This Page