Hoi.. even een vraag! Vandaag hebben wij de 20 weken echo gehad. Ons meisje zag er goed uit, maar de (uitwendige) voelde niet prettig. De echoscopist drukte hard met het apparaat in mijn buik om haar goed in beeld te kunnen krijgen. Na de echo verloor ik wat bloed. Zijn er meer vrouwen die dit meegemaakt hebben? Ik dacht dat je alleen na een inwendige echo kon bloeden. Verder heb ik tijdens de zwangerschap nog nooit gebloed.
Ja ze zei dat het waarschijnlijk door het duwen kwam. Er kan een bloedvaatje gesprongen zijn. Schijnt bij sommige zwanger en ook tijdens seks ed te gebeuren en kan volgens haar geen kwaad. Heb ook een mail gestuurd en voel me nu wel redelijk gerustgesteld. Op de mail kreeg ik (van een collega verloskundige) dezelfde reactie.
Ja, zie reactie hierboven. Het waren een paar druppels en sindsdien niets meer. Verder niemand die dit meegemaakt heeft? ?
niet meegemaakt, maar als de vk zegt dat het kan zou ik daar vanuit gaan. lijkt me wel erg schrikken als je dan ineens bloed ziet.
Oei dan schrik je wel ja. Gelukkig was het maar heel weinig. Ik hoop voor je dat er niet nog meer komt. En inderdaad bij echo's wordt er soms erg hard op de buik geduwd. Maar ik heb daar gelukkig nooit bloedverlies door gehad.