Hi Dames, Vl en ik zijn op dieet (niet snoepen/snacken en gezonder qua avondeten) Hebben jullie nog makkelijke en gezonden recepten??
Ik vond het calorien dieet wel makkelijk en prettig. Je kiest zelf uit hoeveel calorien je per dag wlt binnen krijgen en stemt daar je eetbehoefte op af. Ik deed dit vooral door de weeks en in het weekend at ik dan wel wat lekkers. Goed vol te houden.
Je avondeten afwegen, maximaal 150 gram aardappels/pasta/rijst. minimaal 200 gram groenten ( zonder saus) en max 100 gram mager vis/vlees.. Je kunt hier eindeloos in varieeren!!
Inderdaad veel groente, weinig koolhydraten en vet. Idee als avondeten: maaltijdsalade met vlees of vis. Makkelijk en gezond
Eet ook magere vleessoorten, kip, mager rundergehakt, tartaar... Als je van pasta houdt, wij eten vanavond bijvoorbeeld pastasalade van volkoren penne (veel gezonder dan witte pasta), een rode en gele paprika, cherrytomaatjes, komkommer, een blikje tonijn en een likje Philadelphia light. Erg lekker en laag in kcal en vet. Je kan zo'n pastasalade natuurlijk vullen met welke groentes dan ook, wat je zelf lekker vindt.
Klopt, ben hiermee inmiddels zelfs meer als 20 kilo mee afgevallen. Fruit als tussendoortjes en voldoende eitwitten. Dit geeft je een langer verzadigd gevoel.
Kofta simpel en snel en heel gezond Rijst gehakt vermengt met kruiden wat je verdeelt in kleine gehaktstukjes courcette wat je in kleine blokjes snijdt en tomaat wat je ook in kleine stukjes snijdt dan nog een sausje dr doorheen en klaar Je kan het ook via de wereld gerechten kopen bij de ah
Rijst en gehakt zijn alles behalve gezond, net als kant en klaar sausjes. Je zit al gauw op 600-800 calorieen per maaltijd
Volgens mij valt dat nog wel mee... Ik ben het eens over die sausjes, maar zilvervliesrijst en (mager) rundergehakt vallen best mee. Edit: en hoeveelheden zijn minstens zo belangrijk.
in rijst zitten veel koolhydraten (dikmakers), maar zolang je het niet elke dag eet........................
probeer het aantal koolhydraten per dag flink te minderen. Als je koolhydraten eet eet dit dan in 1 uur per dag. Je zal zien dat je geen "honger" gevoel meer hebt. niet meer een opgeblazen gevoel en energieker. op weegclub.nl kan je veel recepten ed vinden van alle soorten dieeten. suc6
Wij eten heel veel salades: bijvoorbeeld sla, tomaat, komkommer, radijsjes, paprika en dan de ene keer gerookte kip er doorheen en de andere keer zalm of tonijn, of een keer iets van pasta. Stokbroodje erbij met philedelpia light en dan eet je lekker en gezond. Ik doe ook vaak wokken: Rijst, groenten (meestal zo'n kant-en-klare-zak met verschillende groenten) en wat kip, mager rundvlees of vis. Hier kun je heel veel mee varieren. En 's avonds maak ik een smoothie van 2 soorten fruit (banaan, kiwi, sinaasappel, meloen, peer) Zo krijgen we ons portie fruit ook binnen en van zo'n smoothie zit je vrij vol, waardoor we minder zin hebben om te snacken. In het weekend mag ik van mezelf wel iets lekkers. Bakje chips of chocola.
Lees maar eens de etiketten op zo'n pakje? En van Rijst eet je snel veel te veel. Ook rundergehakt is ook nog gauw zo'n 280 calorieen per 100 gram
Als je mager rundergehakt neemt scheelt al een hele hoop en wat betreft de saus dat is een rode saus (mag altijd) Ook kwa rijst zijn er verschillende varianten van gezond naar ongezond Met deze maaltijd zit je rond de 400 kl
400? Dat is knap! 75 gram mager rundergehakt is zo rond de 200 calorieen 200 gram groenten is rond de 100 calorieen 150 gram rijst is rond de 225 calorieen saus is rond de 100 calorieen. Kom ik op: 625 & dan heb je een kleine portie eten.