Wanneer tafel en stoeltje en wanneer peuterbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 00Wendy00, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Mijn zoontje is nu 16 maanden maar ik vroeg me af wanneer jullie zo'n kindertafel met stoeltje hadden en kon je kindje hier gelijk goed aan zitten. En wanneer hadden jullie een peuterbed??

Groetjes,
    Wendy

2. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn dochter was 2,5 toen ze een tafeltje met stoeltje kreeg. We zijn nu bezig met een nieuwe kamer voor haar, tegen de tijd dat ze 3 wordt (in januari) gaat ze over naar een eenpersoonsbed. Ze ligt nu nog heerlijk in haar ledikant en klimt er nog niet uit, dus waarom haasten? Ze worden al snel genoeg groot!

Het is natuurlijk voor ieder kind verschillend.

3. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Elle was 14 maand toen ze een tafel en stoel(tjes) kreeg van de ikea ... Ze ging er goed zelf aan zitten en lekker spelen ...

En sinds een maand of 3 slaapt ze in haar peuterbedje omdat ze elke keer uit haar ledikantje klom... Als ze dat niet had gedaan had ze er nu nog lekker in geslapen maar tja wij hebben een aapje ..;)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier met ong. 15 maanden een tafeltje met 2 stoeltjes van ikea
    en op dr 2e verjaardag een peuterbedje

nadat ze paar keer met dr been half over het ledikant hing vonden papa en mama het wat eng worden :)
    dus was het tijd voor een normaal bedje.

5. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Sinds vorige week een tafeltje met een stoeltje. Ze vindt het geweldig. Voorlopig nog lekker in haar ledikant. Met een slaapzak aan kan ze er echt (nog) niet uit.

6. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Dus ik zou best wel zo'n tafel en stoeltje kunnen kopen zie ik. We hebben voor sinterklaas een babylatop gekocht en vond het dan wel leuk als ie dan ook aan zijn eigen tafel kan zitten.

7. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    hier heeft die een tafeltje en stoeltjes voor zijn 2de verjaardag gekregen en net voor zijn 2de verjaardag en na de zomer kreeg die een peuterbedje. Dit omdat die op vakantie ook in een 1persoonsbed lag en hij dit zo geweldig vond en het ging zo goed dat we besloten om een peuterbedje te kopen.

8. tulip

tulip Niet meer actief

met 1 jaar kreeg ze een tafeltje en stoeltje en een paar weken voor dr tweede verjaardag is ze overgegaan naar een peuterbed, omdat ze steeds vaker klem kwam te liggen.

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    tja hangt af van je kind loopt die al? dan zou ik hem halen
    ik had voor me zoontje met 1 jaar al zo stoeltje en hij zit er prima op heel erg goed hij word nu 2

over peuterbedje julian was 1 jaar en 7 maand ongeveer toen hij overgijg op een 1 persoonsbed 90/200
    ja ik had zoiets waarom peuterbed en over anderhalf a 2 jaar weer alles nieuw halen dan maar direct en hij slaapt er vanaf begin aan heel heel goed in dus heb geen miskoop gekocht.

10. Hester

Hester Niet meer actief

Eigen tafeltje + stoel kreeg hij toen de box weg ging. Volgens mij was hij toen anderhalf (?)

Hij heeft heerlijk in zijn ledikant geslapen totdat hij bijna 3 was. En toen hebben we een bedje gekocht omdat we het leuk vonden en niet omdat het niet meer ging. Hij is nu 3,5 en zou nog met gemak in zijn ledikant kunnen slapen.

11. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Hier hebben we voor hun 2e verjaardag hen hun eigen bed gegeven (is gewoon een éénpersoonsbed) en voor hun 2e pasen (ze waren toen 14m) hebben ze stoeltjes en een tafeltje gehad toen de box het huis uitging.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn zoontje zit nu al een tijdje met een stoeltje aan de salontafel. toch zeker wel sinds een maand of 12. sinds dat hij 14 maanden is gaat hij er zelf in zitten of pakt zelf zijn stoeltje om aan tafel te zetten. mijn dochter deed dat ook al erg vroeg.

mijn dochter ging met 13 maanden van der ledikant naar een peuterbedje. ze was daar kwa ontwikkeling ook echt aan toe.

zoontje was later omdat hij met 13 maanden echt nog niet toe was aan een groot bed en zijn begin deze maand overgestapt naar een groot bed (1 persoons). 17 maanden dus bijna

op deze foto is mijn zoontje bijna 16 maanden. zo als je ziet gaat het goed om op een stoelje te zitten. samen knutselen en puzzelen aan de salontafel :)

13. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Eigen tafeltje met 2 stoeltjes hebben wij gekocht toen de box de deur uitging, ze was toen 11 maanden. En vanaf 17 maanden lag ze in een peuterbed. Ging prima!

14. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Tafeltje met 2 stoeltjes kreeg zoonlief voor zijn eerste verjaardag, de box ging er toen uit.

Sinds hij een maand of 19 is, slaapt hij in een peuterbedje.

Deel Deze Pagina