Yuk, taksi. Dat komt bij ons niet in huis. Mocht je het willen geven dan idd aanlengen met water. Het is echt veel te zoet. Hier water, klein beetje diksap, volle melk en af en toe versgeperste sap en kruidenthee. Onze dochter is nog maar 2,5. Later kan ze nog vaak genoeg dat zoete spul drinken.
O ik vind frisdrank en sapjes ook normaal drinken hoor. Er gaat hier ikweetniethoeveel frisdrank doorheen. Manlief sowieso een liter per dag en ik ook wel 3 glazen per dag ofzo. Dochter drinkt meestal aanmaaklimonade, soms sap met water en heel soms sinas met (veel) water. Gewoon omdat ze dan 'hetzelfde' heeft als ons. Verder drinkt ze vaak Yoki bij de boterham en soms ook tussendoor. Al die hypes van tegenwoordig...voel me nu echt geen slechtere moeder hoor (al zal ik hier wel veel tegenreacties op krijgen)
Ik vind iemand geen slechte moeder omdat een kind frisdrank of iets krijgt, ik vind het gewoon alleen totaal niet nodig. Wij drinken het niet of sporadisch en als wij het drinken betekent het nog niet dat zij het ook meteen hoeven te drinken: mijn wijntje krijgen ze ook niet
Dat maak je er zelf van... Ik vind het alleen apart als mensen dat normaal drinken vinden. Wij drinken dat echt maar 1x in de 2 maanden ofzo. We hebben dat ook nooit in huis. Hebben je kinderen dan geen neiging tot overgewicht? Ik veroordeel niemand hoor, maar vaak zie ik wel de wat stevigere kindjes frisdrank drinken en dan vind ik dat zo'n zonde dat ze niet leren om water te waarderen...
Stel het zo lang mogelijk uit want voor je het weet krijg je dagelijks te horen: Mama ik wil Taksiiii Ik haal het heel soms als het aanbieding is voor bij speciale dingen maar normaal niet. Dan krijgen ze melk of aanmaaklimonade.
Nee hoor ik geef je groot gelijk. En daarnaast, wij dronken als kind ook bijna geen water hoor. Oh ja en mijn oudste zoon is een mager manneke en de jongste heeft ook een prima gewicht. Mijn mening: hoe krampachtig hoe meer kinderen dat later gaan compenseren. Tenslotte zijn we in Nederland nog nooit zo dik geweest als nu... iedereen weet het beter en iedereen wordt steeds dikker.
Als de gelegenheid zich voordoet. Bijna nooit dus. Wij drinken thuis eigenlijk alleen thee en water, en mijn man dan koffie nog. Af en toe krijgen ze een bekertje sap, maar ik vind dat echt een extraatje en zeker niet iets voor iedere dag. Het levert niets op, zijn alleen maar extra suikers. Limonade e.d. al helemaal niet, vind ik zelf overigens ook echt vies, aanmaak brrrr. Frisdrank een paar keer per jaar, op een feest of op vakantie ofzo.
Want dat is het gevolg van generaties die niets mochten en nu aan het compenseren zijn? Ik zie die relatie in mijn omgeving totaal niet eerlijk gezegd: is het meer veel tv, computer etc in combinatie weinig bewegen/sport en een ongezond eet- en drinkpatroon.
Waar je je zelf prettig bij voelt idd. Mijn zoontje mag 1 keer per dag appelsap en drinkt verder water, thee en melk. Als we ergens iets te drinken bestellen mag hij Fristi. Maar ik ben er verder geen nazi in of zo, als we op een feestje zijn en daar hebben ze alleen wicky of taksi, dan mag hij dat van mij bij wijze van uitzondering ook gerust drinken.
`mijn zoon drinkt ook meestal ranja, soms appelsap of zoiets. wicky heb ik eigenlijk nooit in huis . heel soms als we een dagje uit zijn ofzo neem ik wat kleine pakjes mee. ik heb er niet zon probleem mee. hij drinkt ook heel veel gewoon water dus dat vind hij nog steeds wel lekker. mijn zoon is 5.5 alles waar prik in zit lust hij nog niet dus dat scheelt weer. de jongste van 21 maanden drinkt nog geen wicky ofzo soms wel eens appelsap maar niet zo vaak.
Toevallig gisteren bij het gourmetten omdat de diksap bijna op was. Anders de 2 jongsten nooit. Oudste heel soms.
Mijn kinderen (4,5 en 3,5) hebben dat nog nooit gedronken. Thuis drinken ze melk, kruidenthee, water of biologische diksap. Bij mijn ouders drinken ze wel eens coolbest aangelengd met water en bij mijn s.o. wel eens een pakje appelsap. Die appelsap vind ik eigenlijk al onnodig, maar vooruit. Taksi vind ik echt totaal onnodig, bomvol suikers, dus dat krijgen ze niet.
Tja, als het maar met mate is zal het niet zoveel uitmaken denk ik. Er zijn misschien ook wel kinderen die alleen melk, water of thee drinken, maar vervolgens een dikke laag jam, pasta of hagelslag op de boterham krijgen...... het is ook niet te vergelijken, omdat het energieverbruik per kind heel verschillend kan zijn. Maar goed, nu draaf ik door......
Taxi hier nog nooit gekocht. Maar dat is omdat wij het ook niet drinken en dus niet in huis hebben. hij drinkt hier melk,thee,water,ranja,diksap,verse j'orange,appelsap en soms wicky thuis. In het weekend mag hij ook nesquick ipv melk. buiten de deur fristi of chocomelk.
Precies dit, alleen dan meer amandel-en soyamelk dan koemelk. En veel cocosmelk. En frisdranken hebben mijn kinderen ook nog nooit op, ook als het buiten de deur zien staan hebben ze er totaal geen behoefte aan. Mijn jongste vraagt bijna altijd om water alhoewel ik het prima vind als ze op een terras of zo een keer chocomel, fristi of appelsap drinken.
Klopt, is ook uit vele wereldwijde onderzoeken gebleken. Heeft niks met 'compensatie' gedrag te maken.
Dit laatste is idd vaak het geval, zeker bij de wat oudere kinderen. Maar goed voorbeeld doet goed volgen natuurlijk. Kinderen met overgewicht hebben 99% van de tijd ook ouders met een slecht eet-en leefpatroon. Medische aandoeningen daargelaten natuurlijk.