Wanneer Taksi drinken ed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door D83, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Vanaf 1 jaar denk ik wicky.

2. tuc

tuc Niet meer actief

dat jij diksap geen normaal drinken vindt geeft al weer aan hoe kundig jij hierin bent...

3. tuc

tuc Niet meer actief

Wicky vanaf een jaar of 4 hier

4. adi

adi Niet meer actief

Er zit 10 jaar leeftijdsverschil tussen je kinderen, waarom kun je geen nee zeggen tegen je jongste als oudste wel iets mag?
    Een kleuter en een tiener zijn toch niet te vergelijken, ook niet qua eten en drinken op sommige vlakken.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wanneer jij daar toestemming voor geeft, is geen wet voor. Denk dat zoontje sinds dat ie 2 jaar is wel eens een pakje krijgt, dat kunnen er vier in de week zijn maar ook een paar weken niet één...hou zulke dingen niet exact bij. Hij drinkt in principe melk, limonade en water.

6. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geef je kinderen hetgeen en in een hoeveelheid waar je zelf (+je partner) achter staat.

Die water en thee adviezen zijn heel leuk en uiteraard goed om het vochtniveau aan te vullen, maar als je kind er gewoon geen slok van drinkt, de hele dag niet, dan is het vocht binnenkrijgen voor mij belangrijker dan dat het water of thee is. Ik heb mijn kindjes het eerste jaar naast de melk op een gegeven moment alleen wat diksap gegeven. De jongste drinkt gelukkig wel water (drinkt ook echt geen thee).
    Maar die oudste die dronk echt pertinent niets anders dan melk of diksap. Flesje water of thee bood ik aan, niets anders (ook geen melk) totdat hij ervan zou drinken, was er aan het eind van de dag nog geen 20cc uit, terwijl het echt een natnek is (was hij wel bijna een jaar hoor, kreeg ook fruit en warm eten laat hem echt niet uitdrogen). Dan kreeg hij echt nog een flinke fles voordat hij naar z'n bed ging.

Iedereen heeft andere normen en waarden, andere voorkeuren.
    Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen best ergens van kunnen genieten, in het weekend, als we op stap zijn of met vakantie geef ik ze graag wat lekkers, maar wel met mate. Leren dat je best wat lekkers (of dat dan hartig of zoet is maakt voor mij geen verschil) kan eten/drinken maar dat dat voor bijzondere momenten is, dat is waarop ik mijn keuzes baseer.

7. penseel

penseel Niet meer actief

:( dat heb ik nergens gezegd dat diksap geen normaal drinken is.

:D;)

8. penseel

penseel Niet meer actief

Klopt maar in de praktijk is het super lastig uit te voeren.

En tel er bij op dat papa en mama niet op een lijn liggen dan krijg je al problemen als ik nee zegt zegt hij ja en andersom. Kan hem wel overal voor het huis uit trappen maar voor dit nu net niet.:)

Ik vind het dus gewoon lastig.

9. tuc

tuc Niet meer actief

hier zeg je toch echt: nooit diksap gegeven, gewoon normal drinken. Dat zegt toch dat je diksap geen normaal drinken vindt?

Wat adi zegt ben ik het ook mee eens. Wat de een krijgt hoeft de ander niet te krijgen. En sowieso als ik mijn tiener zou verbieden om fris te drinken dan zou hij het echt niet in zn hoofd moeten halen om op een stoel te klimmen want dat is dan gelijk de laatste keer geweest. En mijn 4 jarige moet accepteren dat een tiener meer mag. Ik heb dat nu ook met een 2 en 6 jarige, heel lastig af en toe, maar het gebeurd wel. Zus mag af en toe een snoepje en hij krijgt het gewoonweg niet, dat kreeg zij ook niet op die leeftijd en daar blijft het bij.

Hier wordt overdag sowieso geen fris gedronken dus ook niet voor oudere kinderen. Water, thee, melk, diksap of appelsap oid en that's it.

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Onze zoon drinkt melk,water en ranja.
    Met speciale dingen chocomel of appelsap,en als we ergens heengaan neem ik wat van die kleine pakjes sap mee.
    Kant en klaar sap heb ik verder zelden in huis,frisdrank met prik drinken we beiden niet tot zelden,dus er staan wat blikjes in de kelder als er bezoek komt,maar wij drinken het niet.

Als hij bij een vriendje gaat spelen krijgt hij ook ranja tussendoor,ik ga er niet moeilijk over doen,er komt een tijd dat je het niet meer kunt tegenhouden.

11. penseel

penseel Niet meer actief

Pfffff... Nou nou nou. diksap is net zo goed drinken als limo je interpreteert die zin verkeerd.

12. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Taxi hier vanaf een jaar of 2???Even uit mijn hoofd. Daarvoor kreeg hij wel eens wicky, maar meer melk, of roosvicee.

Niet omdat ik niet 'kundig' ben, maar omdat ik bewust heb gekozen voor een dieet waarin suiker is toegestaan.
    Betekend niet dat er een zak wijngums per dag doorheen gaat, maar hij mag best snoepen en zoete drankjes drinken.

13. tuc

tuc Niet meer actief

wat voor dieet is dat dan, dat je bewust voor taksi e.d kiest??

Hier komt er bij de oudste ook wel eens suiker in hoor, maar niet in die mate...wat er nl in een beker taksi zit vind ik nogal wat.

14. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Dit, en mn kind heeft geen overgewicht, integendeel, ze schommelt tussen de 0 en -1 lijn met dr gewicht.
    Snoep krijgt ze niet, wel koekjes of chips. Maar drinken is hier meestal aanmaak limo (waarvan 1/20e ofzo limo is) maar als we weggaan dubbelfris of wicky of taksi.

15. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Mn dochter houdt niet van frisdrank en al helemaal niet van prik. Melk vindt ze ook niet lekker meer, ze laat dat gewoon staan. Alleen diksap en heel af en toe een beker thee. Taksi vindt ik mierzoet dus heb het nooit in huis.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ben ik niet met je eens, bij jou thuis ben jij gewoon de baas lijkt mij. Wij kregen thuis alleen cola op zaterdagavond en dat was gewoon een afspraak, prima aan te houden.

Ot: op feestjes en verjaardagen, soms bij opa en oma, gezond is het natuurlijk niet, maar af en toe ook geen ramp, alles met mate.

Normaal drinken ze alleen water en thee, soms een glaasje ranja, dus dan vind ik het ook niet zo erg als ze af en toe ee n bekertje taksi drinken.

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier drinkt ze water, diksap, melk, pakjes zonnatura fruitsap, en soms chocomelk dat is het eigenlijk wel.

18. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Hier krijgt dochter in het weekend bij het avondeten een bekertje 7up, is ze dol op. Geen taksi hier, geen fristi, en veel water, vers sap ed.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dagjes weg, verjaardagen of feestjes, dan krijgt ze wel dingen die ik zelf niet in huis haal, zoals Fristi, Taksi of Dubbelfris.
    Buiten dat, met speelafspraakjes weet je natuurlijk ook niet altijd wat ze te drinken krijgen.

20. Jaime

Jaime Niet meer actief

Waarom moet een kind zonder overgewicht op dieet dan?

In Taksi zit niet zo gek veel suiker, niet meer dan in sap ed. Ik zie ook niet in waarom diksap beter is dan aanmaak limonade of Taksi, suiker is suiker of dit nu gewone suiker is of suiker uit fruit, daarin ben ik het met Penseel eens. Als je het te zoet vind kan je er een scheut water in doen.

Deel Deze Pagina