Wanneer Taksi drinken ed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door D83, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penseel

penseel Niet meer actief

Ja zeker ben ik de baas. Alleen vind ik dat die van 14 nu toch echt zelf mag bepalen wat hij drinkt blijft hij fris pakken zeg ik wel er is ook limonade. Stuk goedkoper ook trouwens. Vaak maak ik aanmaaklimonade in de flessen van de cola en zet dat in de koelkast en dat gaat op als koek.

Hier is het ook gewoon ik haal yogi voor hem chocolademelk voor haar ze zijn beide niet dol op melk en toch is het handig als ze iets van melkproducten gebruiken beiden. Maar op is op. Ik zelf drink bijna dagelijks alleen koffie nu net toevallig een beker chocolade melk maar je doet mij ook plezier met een beker koude melk.

Maar zoon bijvoorbeeld is ook dol op water. Dochter krijgt als ze naar school gaat een pakje wicky mee of een drink beker limonade.

En nog even terug komende op dat diksap ja het is drinken en denk ook niet zo slecht. Ik heb nooit diksap gezien als iets wat ik in huis moest halen heb dat ook totaal niet mee gekregen van huis uit. Denk dat dat ook wel een oorzaak is. Diksap mijn moeder zou zeggen van wat is dat haha. Pas hier ben ik gaan lezen dat diksap ook goed was is???

Misschien ben ik wat makkelijker in die dingen kan. Maar mischien weer moeilijker met andere dingen. ;)

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Ach, in diksap zit ook veel suiker (meestal geen toegevoegde suikers), dus ik weet ook niet af dat de heilige graal is wat betreft verantwoord drinken. Ik doe altijd een heel klein scheutje voor de smaak. Het lijkt mij voor haar ook weleens fijn om even iets anders te drinken qua smaak. Ik drink zelf ook water en af en toe diksap. Wanneer we ergens op bezoek zijn, nemen we wel een sapje en mag ze wel een slokje.

Wat is diksap en is diksap gezond? - Ecomama

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier drinken ze verschillend

zoon drinkt ranja,melk, sap, chocolademelk en fristi (eerste 2 dagelijks, laatste 3 af en toe)

dochter drinkt ranja, thee, chocolademelk, sap en fristi (eerste 2 dagelijks)

Mijn zoon vind alles met prik bleegh, mijn dochter vind het heerlijk en krijgt dan heel af en toe een glaasje spa fruit of 7 up

Mijn zoon lust geen thee mijn dochter doe je met melk geen plezier.

Taksi hebben we wel een keertje gehaald maar dat vinden ze beiden niet lekker :D

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik geloof niet dat haar kind op dieet zit. Zoals ik het interpreteer bedoeld ze met dieet haar eetgewoonten. Dieet wil niet altijd zeggen dat het is om af te vallen, het is gewoon een woord voor wat je wel en niet eet.
    Zij kiest ervoor om dus gewoon suiker te geven.

Gelukkig vindt iedereen zijn eigen eetgewoontes goed, dus laten we dat lekker zo houden en accepteren van elkaar dat het anders kan gaan dan bij jou thuis.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Helemaal mee eens.
    En ik doe het bij mezelf ook regelmatig.

Calorietechnisch is sap, taksi en cola gewoon 1 pot nat.
    Allemaal min of meer 45kcal per 100ml.
    Dat is overigens exact evenveel als een kleine appel.

Tich vind ik het niet zo nodig... Je went zo snel aan die berg suiker dat de rest ineens smakeloos lijkt.
    Ze krijgt het weleens hoor... maar alleen als het zo uitkomt of als ze er zelf om vraagt of ik het meeneem uit de supermarkt (en ik dat dan ook doe natuurlijk.. :) )

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.979
    113
    Ja, zo lees ik dat idd ook.

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Een dieet door mijzelf samengesteld :D..
    Gewoon, gewoon... een dieet waarbij alles mag. Met mate.

Vind taksi overigens zelf niet zuipen. Zoon vindt het zalig. Prima... maar bij het eten drinken we melk en na het tandenpoetsen in de avond is het enkel water. Of warme melk als hij niet kan slapen:D

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ow ik ging uit van een echt dieet...vond het al zo vaag.

De discussie suikers uit fruit en geraffineerde suikers ga ik hier echt niet meer voeren. Lees je goed in dan zie je dat daar echt een groot verschil in zit.

9. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Hier vanaf 2 jaar, maar sporadisch en als ik het haal dan het eigen merk die is niet zo zoet als Taksi zelf.

Dit wordt door de kinderen gedronken:
    Topvit (of een eigen merk er van)
    ranja (wordt 1 op 12 gemengd)
    chocolademelk (melk licht gemengd met chocopoeder)
    soms thee verschillende smaken
    bij verjaardagen krijgen ze wat de mensen in huis hebben, laatst Sisi en kinderchampagne (ben ik niet zo voor) bij mijn so ranja of chocomel.
    's avonds na het tandenpoetsen is de kraan gewillig.
    (ze willen geen gewone melk drinken ik meng het wel eens met topvit)

Mijn dochter is een moeilijke drinker dus ik heb liever dat ze drinkt dan dat ik eis dat ze water drinkt en dat ze dan vervolgens te weinig drinkt.
    (is al eens op genomen met uitdrogingsverschijnselen.)

Voor de gene die vruchtensap aanlengen met water, heb je vers vruchtensap of een pak en welk percentage meng je het??

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Dochter drinkt water, ranja, jus d'orange, soms appelsap maar dat heeft ze niet graag en bij speciale gelegenheden fristi of chocomel. Ik heb ook een slechte drinker, dus met alles wat ze aan vocht binnenkrijgt ben ik al blij!

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Meestal 50/50, dat doe ik overigens niet bij verse vruchtensap. Wel bij die sapjes uit een pak.

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    De sapjes meng ik vaak 1/3 sap en 2/3 water.

Hier idd ook een slechte drinker. Omdat ik haar liever ook water zou geven, eens geprobeerd en gewoon geweigerd niks anders te geven dan water, thee en diksap. Dronk gewoon niks. Na 1,5 dag geen plasluier meer over. Tja...dan maar aangelengde sapjes, aanmaaklimonade, fristi etc. Zoveel drinkt ze toch niet dus die 3 glazen per dag zullen niet veel kwaad kunnen.

Ik las nog iets over overgewicht, nou dat heeft ze niet. Ze is gewoon netjes op gewicht. Snoept amper tussendoor. Als ik haar vraag of ze een snoepje wilt of een stuk fruit, kiest ze altijd fruit. Verder als tussendoortjes vaak tomaatje, komkommertje etc. Verder eet ze bij het avondeten liever haar groente ipv haar vlees. Dus ondanks dat ze inderdaad geen water en thee krijgt maar sap, limonade en fristi, vind ik toch dat er een mooie balans is gedurende de dag, ze compenseert het weer met gezonde tussendoortjes namelijk.

Ik denk niet dat je kunt (be)oordelen als je alleen maar weet wat een kindje drinkt als je niet weet wat het verder op een dag binnen krijgt...

13. Saskia78

Sowieso niet lijkt me... Nergens voor nodig.

14. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    #74 nijntje1983, 28 dec 2014
    Laatst bewerkt: 29 dec 2014
    dat krijgt ze af en toe eens bij oma (dochter is 3,5) of dubbelfriss o.i.d.
    thuis drinkt ze doordeweeks alleen thee, water, melk en 1x per dag een glaasje ranja (je proeft het niet er zit nog net een kleurtje aan). In het weekend mag ze een pakje of chocomelk (die ik openmaak en er een flinke slok uitneem). maar liever mengt ze dat zelf met melk en nesquick. Uit pakje vindt ze meestal te zoet.

ik vindt het een kwestie van een beetje opletten wat ze binnenkrijgt. Ze mag hier dus af en toe best zondigen aan iets zoets, want ik weet dat ze dat thuis doordeweeks niet krijgt en in het weekend minimaal. Ze mag dus als we ergens anders zijn best wel een klein glaasje 'fris' hebben. of een paar slokjes sinas of sprite. Cola drinken wij zelf ook nooit dus dat vindt ik absoluut niet nodig.
    wij drinken zelf thuis ook geen fris met prik, doen met ons 2-en meer dan week over een literpak sap. iets met prik haal ik alleen voor de verjaardag en wat over is gaat mee met de laatste visite.
    een fles kc gaat hier meer dan een maand mee en dan drinken we er zelf ook wel van.

met kerst heeft onze dochter k3 champagne gehad, maar dat was ook heel erg speciaal en dat weet ze ook.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind het troep. Naast veel suikers bevat het ook nog eens melkbestanddelen. Snap echt niet wat die doen in een drankje op basis van vruchten.
    Ik zou het lekker houden bij diksap en vruchtensap: zoet genoeg en goedkoper :)

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een pak met 100% vruchtensap en dat 50-50 water/sap :)

17. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Hier zijn ze 4 en bijna twee, en krijgen eigenlijk alleen Diksap, en per uitzondering op zon en feestdagen wel eens ranja,fristi of zoiets, ik vind al die andere dingen gewoon niet nodig, en hier is het dus altijd een feestje als ze een keer iets anders krijgen dan Diksap....

18. misa

misa Niet meer actief

Hier wel eens een pakje wicky gehad, maar ik de dat ook het liefst niet.

19. Saskia78

Ach pakjes zijn onwijs handig... Dagje naar de dierentuin of pretpark.. Ik ga niet zonder pakjes weg dan.

Thuis... Drinkt ze maar gewoon waterlimonade, water en melk of thee.
    Of thee met melk... Dat vind ze ook erg lekker.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier beide wel eens gehad en dan flink aangelengd. Met een verjaardag ofzo.
    Maar verder nooit in huis. Hooguit 1x per dag sterk aangelengde diksap of sap aangelengd. 2/3 water
    Voor de rest drinken ze water of thee.

Deel Deze Pagina