Wanneer Taksi drinken ed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door D83, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Zoon drinkt op aanraden van de diëtiste (-2 lijn) slimpie (zitten geen calorieën in en zoon is een natnek en dronk zo 1.5 a 2 liter drinken weg)
    Melk (smorgens 2 bekers, smiddags een halve beker en savonds 1 beker) en tussendoor dus slimpie.

Wat hij ook nog weleens krijgt (lees sporadisch als tussendoor bij gelegenheden) is dubbelfriss, appelsap, fristy, melk met smaakje en soms een slokje van onze spa & fruit (vind hij geweldig lekker!)

Maar merendeels bestaat zijn drinken dus uit melk en slimpie :)

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja andere mensen geven dus juist weer geen slimpie omdat het vol aspartaam zit.

Eigenlijk is het gewoon nooit goed :)

3. wachtend

Ja ik moest het geven van de diëtiste omdat zoon geen water, thee en diksap dronk (begon hij te spugen) van thee trouwens nog steeds! En omdat hij dus 2 liter per dag aan vruchtensap wegdronk en daardoor helemaal niets meer wilde eten doordat hij al vol zat door de calorieën. Nu we dus slimpie geven is hij naar de -1 lijn gegaan en eet weer als een normale jongen van 2 jaar. Bij ons was het echt dat hij weer moest eten.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat soort dingen maken ook dat er geen ultiem perfecte keuze is denk ik.
    Wat voor het ene kind goed is.. Is dat voor een ander kind weer niet.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Coolbear is dan een beter alternatief. Slimpie is echt zooi.
    Maar het verschil tussen 2 liter vruchtensap drinken en geen water willen, is ook wel erg groot.

6. wachtend

Precies en ik denk dat we allemaal ons kind geven waar het kind het best op gedijd.

Ach het was slimpie of een sonde om hem aan voedsel te laten wennen dan maar slimpie en zolang onze zoon nu steeds iets meer aan komt vind ik het best ;)

7. wachtend

Red88 hij dronk het echt niet. Ik kreeg het met geen mogelijkheid naar binnen en niet eten en niet drinken dat ging gewoon niet! En vruchtensap nam hij tenminste nog wel samen met toen nog zijn pepti daar haalde hij alle voedingsstoffen uit.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lastig hoor! Snap ook wel dat je ten einde raad bent op een gegeven moment.

9. wachtend

Ja dat waren we inderdaad zoon heeft een erg sterk eigen karakter dus dan kan je 2 dingen doen het forceren en provoceren (met een sonde zodat hij een hekel kan krijgen aan eten volgens onze KA) Of in zijn ogen meedeinen maar dan wel met een alternatief zodat zoon toch weer gaat eten.

Ach het is nu een jochie van net 2 jaar die in driekwart jaar 2 kilo!!! is aangekomen em nu 11 kilo weegt :)

10. LoveLjh

LoveLjh Actief lid

6 aug 2011
    204
    3
    18
    NULL
    NULL
    Taksi is wel erg zoet, als je het geeft zou ik er water bij doen.

11. LoveLjh

LoveLjh Actief lid

6 aug 2011
    204
    3
    18
    NULL
    NULL
    En anders eens bij de bio-winkel kijken voor sap of aanmaaklimonade/diksap?

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn kinderen lusten geen water en diksap. als baby zijnde al niet. weet nog dat mijn oudste 11weken oud was en we op vakantie gingen. Hij kreeg natuurlijk alleen flesvoeding maar na 3dagen merkten wij dat hij was uitgedroogd. hebben dus extra water gegeven maar daar wilde hij niks van weten. heb het maanden lang gegeven en elke keer kwam het er net zo hard weer uit. idem met zn zusje. ik geef het trouwens nog steeds maar ze drinken het echt niet

hier appelsap, yogi, verdunde taksi, sinaasappelsap, Spa & Fruit.

cola of 7up ofzo is hier uit den boze. dat mogen ze van mij echt niet. zie bij mijn man dat het verslavend is want die drinkt zo 2liter weg op een avond als ik hem zn gang laat gaan. chocomelk is hier een traktatie, dat moeten ze echt verdienen(idem met chocopasta en hagelslag) ik ben anti chocola. geen idee waarom. feestdagen vind ik hier altijd een hell, sinterklaas, pasen. al dat chocola brrrr

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier nemen we t wel is mee voor na de gym of met een dagje weg. Dan in zon klein pakje.

14. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hier alleen water. Als hij ergens anders sap krijgt, wil hij het niet en vraagt hij om water. Ik vind dat erg fijn en bied hem nog niks anders aan.

15. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik heb hier gewoon alles in huis, behalve cola want dat wil ik zelf niet meer drinken en als het er staat he...;) en als ze vraagt om iets te drinken dan kijken we even.
    Dit kan dus melk, limo, water, fristi, appelsap of wat dan ook zijn, en ze is nog steeds het slanke meiske als dat ze altijd was.

Ik denk dat je gewoon moet doen wat je zelf fijn vind voelen, en daar in een mate aan houden.
    Als dochter hier fristi op heeft en later weer voor drinken komt en fristi aan geeft zeg ik gewoon dat ze haar fristi voor die dag al op heeft, en zoeken we wat anders uit. Doet ze ook niet moeilijk over.

Ondanks dat er meningsverschillen over zijn zie ik op feestjes toch verschillen tussen de kindjes die thuis "niks" mogen en kindjes die ook met mate weleens "ongezond" te drinken krijgen.
    Kids zetten hun pakje op tafel, of hun glaasje, en de kindjes die thuis water of thee mogen drinken gewoon pakje voor glaasje leeg, pakken ook die van andere kindjes.
    Nu is dit niet natuurlijk echt niet de veroorzaker voor alles hoor, maar als ze het eenmaal te pakken kunnen krijgen is er ook echt geen houden meer aan.
    Dan vind ik het persoonlijk dus wel fijner dat ze weet dat het geen verboden iets is, maar dat het niet altijd mag en kan, en zo heeft ze bij andere totaal geen probleem met aanpassen, is er water drinkt ze lekker water, is er diksap drinkt ze diksap etc.

Ieder voor zich, wij voelen ons hier fijn bij.

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Thja als ze t zou lusten moxht ze t van mij wel drinken, maarhja dl lust geen eens ranja of diksap, stom genoeg wel ijsthee en heel soms appelsap, standaard thee (met beetje suike) en melk

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vanaf het moment dat ze ook koekjes en andere suikerrijke dingen mochten van mij... ca 1,5-2 jaar dat ik daar steeds iets makkelijker in werd. Sowieso tot 1 jaar alle dingen met toegevoegde suiker verbannen en daarna met mate aangeboden. Al vind ik taksi dan echt te zoet voor woorden, dus dat komt er niet in.
    Sowieso krijgen ze hier standaard melk bij de maaltijden en daarnaast dochter water, thee en soms aanmaak limo van karvan cevitam gezoet met stevia (0%suiker), meestal 1 per dag. Zoon drinkt pertinent geen thee en heel matig water. Die drinkt vaak een glas of 3/4 met aanmaak limo ( zelfde als dochter). Als hij daarnaast dorst heeft, krijgt hij water. ( en als hij dat niet drinkt heeft hij ook geen dorst ;))
    Als we dagjes uit zijn of een verjaardag vieren vind ik het makkelijk om pakjes drinken mee te nemen. En dan kies ik meestal toch de enigszins iets minder slechte varianten.
    Of krijgen ze chocomel of appelsap op een terrasje. Maar dit zijn dus uitzonderingen. Naar school krijgt zoon ook KC mee in een drinkbeker.
    Bij opa en oma zijn ze vaak te vinden en helaas hebben die vaak wel mierzoete drankjes in pakjes of flesjes. Ik vind het wel lastig om dat te begrenzen, voel me er zelf niet prettig bij vanwege het aantal calorieën en aanslag op de tandjes. Maar merk dat anderen ( opa en oma) het "zielig" vinden als ik met slappe aanmaak aan kom zetten.
    Sowieso is frisdrank in de zin van cola/sinas etc met koolzuur echt een no go. Geen idee tot wanneer, maar als het aan mij ligt sowieso de hele basisschoolleeftijd. Suiker of zoetstoffen, zoet, koolzuur... daar zit echt niks nuttigs in..

18. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Hier zijn de kinderen 4 en 6 jaar.
    Er wordt melk gedronken (maar vinden ze niet lekker), thee, ranja, 3-4 keer per week wicky / capri sun. af en toe joghurt drank, zeer incidenteel ice tea.

Taksi en dergelijke hebben ze nog nooit gehad. Iets met koolzuur ook nog nooit geproefd.

Deel Deze Pagina