Hoe precies het bedje verhogen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Shaana, 14 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dag dames,

Mijn kleine meid heeft lichte reflux klachten, spuugt niet meer. Maar soms lijkt er wat naar boven te komen en dan slikt ze het weer in.
    Heb sinds een paar weken het bedje bij de poten aan de hoofdzijde verhoogt met wat boeken. Lijkt goed te gaan, maar schuift de kleine soms helemaal naar beneden in 1 van de hoeken van het wiegje. Waardoor ze zeg maar scheef komt te liggen, soms met kromme beentjes. Onprettige houding lijkt wel! Ze lijkt er niet slechter door te slapen ofzo... Maar het zit me niet lekker. Verder wordt ze ingebakerd en kan dus niet even haar benen strekken of net wat ze prettig vindt liggen. Ik leg haar sowieso met haar benen tegen het uiteinde van het bedje, maar ze schuift dan na 1 van de hoekjes.

Wat kan ik hier tegen doen?

2. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien wat minder boeken eronder?

3. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Ja best voor de hand liggend he :D maar al geprobeerd en dan heeft ze weer last van het vele spugen en alles wat erbij hoort.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij hebben de bed bodem los geschroefd en aan 1 hoger terug geschroefd.
    Zakken in bed kan je weinig aan doen.
    Doe je het inbakeren bewust? Is niet de eerste keus bij reflux, dat weet je?
    Ons meisje heeft fors last van verborgen reflux, ze verslikt zich hier ook erg in steeds. Om die reden ligt zij alleen nog op dr zij of buik.

5. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Het aan de ene kant hoger opschroeven kan bij ons bedje niet helaas. Het inbakeren doe ik omdat ze zich zelf wakker slaat.
    Verslikken is hier gelukkig niet het geval...
    Zal het nog even aankijken en misschien iets anders verzinnen.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Er staat op diverse sites dat inbakeren bij reflux uitsluitend iom een arts of fysio mag gebeuren. Zou er dus toch even raad over vragen als je dit niet al gedaan hebt.
    Heb je al eens zij of buikligging geprobeerd? Dat heeft bij ons heel goed resultaat opgeleverd.

7. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Juist in overleg met de arts ben ik begonnen met het inbakeren.
    Zij ligging deed ik in het begin wel even, maar zag niet echt verbetering. Alhoewel dat wel weer een tijdje geleden is... Buikligging lijkt me zo eng?
    Ze slaapt in haar eigen kamer, dus heb geen zicht op haar.
    Verder pas ik alle zogeheten leefregels toe en het gaat wel oke hoor.
    Behalve dan het feit, dat ze niet zo lekker ligt. Maar ze lijkt er geen last van te hebben. Dus moet het misschien maar zo laten.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Oke top. Ik hoor vaak dat mensen 'zomaar' inbakeren, vandaar ;).

Hmm op een eigen kamer zou ik het ook niet doen. Onze dochter ligt in een co sleeper naast mijn bed. Zij ligt op haar zij in een delta baby kussen, gaat perfect, met name op dr linkerzij. Buik doe ik alleen aan het eind Vd nacht ( dan slaapt ze een stuk lichter) of in de middag als ik er naast zit.
    Je zou kunnen overwegen om haar op jullie kamer te leggen en op dr zij te leggen?
    Ik vond het ook heel eng in het begin maar wij hebben geen andere optie, ze stikt er anders elke keer bijna in.

9. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Een delta baby kussen zeg je... Ben benieuwd. Ga even op het net kijken en dan toch op dr zij proberen met die kussen. Op onze kamer is geen optie mijn man en ik zijn lichte slapers, worden van elk geluidje wakker... :)
    Maar goed als het echt niet anders kan, zal het onthouden.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.312
    10.280
    113
    Grote stapel boeken en van een opgerolde handdoek een slinger maken van links naar rechts in bed. In het midden/ laagste punt liggen de billen.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit. Zo hebben ze het mij geleerd in het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina