hoesten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pleak, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Mijn dochtertje van 8 maandjes is al weken aan het hoesten. Ruim een maand geleden begon het, langs de huisarts geweest; die zei: ze heeft geen koorts dus sowieso niks ergs, hij heeft de longetjes geluisterd en zei: je hoort haar brommen en een beetje piepen, maar dat is niet erg. Hij begon een verhaal over happy wheezer, waar ik toen maar de helft van mee kreeg, maar hij verteld erg warrig.
    Hij wou me zo naar huis sturen, maar ik kreeg uiteindelijk toch een pufje mee, omdat ze zo slecht sliep. (Berodual). Dit doet niks merkbaars.

We zijn tussendoor op vakantie geweest en dit deed haar echt goed. (Langs de kust, zeelucht?) Thuis begon alles weer opnieuw. Huisarts was 2 weken op vakantie dus heb het even aangekeken, ze is er verder niet echt super ziek van ofzo.
    Allergie lijkt de huisarts erg onwaarschijnlijk, maar ik twijfel soms.

Nu is het inmiddels weer zo'n rottig hoestje geworden, ze heeft echt zo'n blaffend (droog) hoestje. Geen koorts, niet heel erg verkouden, wel huilerig, maar dat is ze heel vaak ;) Ze slaapt snachts weer erg slecht en wordt veel wakker door het hoesten. Drinken gaat gewoon goed.

Morgen maar weer langs de huisarts, maar ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen/vragen. Hij heeft alles vorige keer al opzij geschoven, maar het lijkt me niet 'normaal' dat ze zo hoest, zeker niet zo lang toch?

Heeft iemand van jullie ervaring? Klopt het dat als ze geen koorts heeft je er vanuit kan gaan dat het niets bijzonders is? En een allergie, kan die zich uiten door alleen hoesten en snotteren? Ze heeft geen uitslag oid.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Euh, piepen is volgens mij nooit goed. En een blaffende hoest ook niet. In beide gevallen schrijft de KA mij steevast aerosol voor. Of daar koorts bij komt of niet, maakt niets uit.

Allergie kan ook, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Deel Deze Pagina