Baby 8 maanden nog geen nacht doorgeslapen en nog late voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door woman1988, 3 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    hoi :)
    Overdag hebben wij het meest ideale kindje wat je maar kan wensen! Eet goed, super vrolijk en kan goed zelf spelen. Sinds een maandje tijgert hij de woonkamer door en hij probeert nu te gaan staan. Qua ontwikkeling zit het goed! Alleen... hij heeft nog nooit een nacht doorgeslapen.. tot begin augustus sliep hij ingebakerd maar meneer rolde toen dus moesten ermee stoppen. Sinds die tijd heeft hij nooit weer zo goed geslapen als hij deed.. tot een paar weken terug moest er elke anderhalf a 2 uur wel 1 van ons heen. Soms alleen voor speen, soms wel uur aan het troosten om hem weer in slaap te krijgen. Dat gaat nu sinds anderhalf week beter maar... hij krijgt nog late avondvoeding, we laten hem zelf komen want droomvoeding werkt niet. Hij komt dan tussen half 11 en half 1.. vervolgens is hij tussen half 5 en 5 weer wakker. Alleen maar huilen huilen. Anderhalf week geleden begon de dag dan ook altijd rond die tijd. Sinds deze week valt hij na een fles weer in slaap tot 6 uur a half 7..
    Dus aan ene kant super blij dat hij rustiger slaapt en de dag niet al om 5 uur begint, aan de andere kant schrik ik ervan dat hij zoals vannacht om 00.45 fles heeft gehad en vanmorgen om 4.45 alweer. Aangeleerd gedrag? Ja misschien wel.......
    Aan de ene kant denk ik. We moeten hier iets aan doen aan de andere kant denk ik, straks gaan de wat rustigere nachten er dan weer aan..

    Wat wil ik met dit bericht? Geen flauw idee misschien dat iemand er wat in herkent of misschien wat tips..
    Zn schema verder:
    5.00 fles 180 plus 6
    7.00 paar stukjes brood (meestal wil hij dan niet echt)
    9.00 tot 10.30 slapen
    10.30 fruit
    12.00 ongeveer anderhalf boterham met boter
    13.00 fles 180 plus 6
    13.30 tot 15.00 slapen
    15.30 maisboogjes en wat diksap
    17.30 warm eten, meestal met pot mee en anders volledig potje vanaf 8 maanden en toetje na
    18.45 fles 180 plus 6
    19.00 slapen
    En vervolgens nog de late voeding


    Sorry voor het lange verhaal :)
     
  2. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ohja en uiteraard pap ook geprobeerd maar maakt geen verschil
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Kan een groeispurt zijn of is hij bezig met veel lichamelijke activiteiten?
    Tijgeren en kruipen wil ook nog weleens honger geven.
    Verder is het volgens mij gewoon een goede eter...hij eet in ieder geval meer dan mijn zoontje doet.
     
  4. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Prima toch? Het is tot 2 jaar heel normaal om `s nachts nog voeding te willen, heel goed voor een stabiele bloedsuiker en de ontwikkeling van de hersenen. Je krijgt gewoon een heel slim kind ;)

    Hoe vervelend het ook is, tot 2 jaar is het echt niet raar dat een kindje wakker wordt `s nachts. Het is niet altijd van honger, er is zelfs recent een onderzoek geweest dat heeft aangetoond dat er geen relatie is tussen `s nachts wakker worden en voeding. Waarschijnlijk vooral door het feit dat je kindje zelf het feit waardoor het wakker werd niet begrijpt en niet kan oplossen. Als jezelf wakker wordt, (en hoe vaak is dat per nacht!) weet je wat er is, je draait je om, drinkt een slokje water, gaat even plassen, neemt de koude kant van je kussen, noem maar wat. Maar dat los je zelf op en vaak weet je `s morgens amper meer dat je even wakker was. Kindjes worden ook wakker en hebben een kortere slaapcyclus. Als ze dan net even wat ongemak ervaren door dorst, mamahonger, warmte, kou, nare droom, hebben ze jou nodig om het op te lossen voor ze verder kunnen slapen.
    Het gaat echt vanzelf over.
     
    Kara vindt dit leuk.
  5. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    En wat ik net bedenk: hij is volop aan het ontwikkelen, aan het groeien etc. Als hij om 19 uur al gaat slapen en rond 5 uur pas weer wat krijgt zit hij 10 uur zonder voeding. Dat doe jezelf ook niet... Je drinkt `s avonds nog een kop thee/koffie met een koekje o.i.d., later op de avond nog een sapje/watertje/wijntje met een knabbeltje of wat komkommer/tomaat etc. Hij moet groeien van zijn voeding, wij niet meer en wij eten/drinken in die tijd toch ook nog vaak iets...
     
  6. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ok bedankt dames! Stelt al wat gerust maar schrik er gewoon van dat hij maar 4 uur tussen 2 voedingen liet vannacht en ook gulzig de flessen gewoon leeg drinkt
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja. Zoontje is vijftien maand en heeft letterlijk al 1 nacht doorgeslapen in zijn leven. Drinkt ook nog twee keer 's nachts. Gelukkig wel bv.

    Dus ik leef met je mee :)
     
  8. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Hij is zeker goede eter! Maar is hem niet aan te zien.. weinig babyvetjes! Hij heeft het blijkbaar ook gewoon nodig.
     
  9. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Heb tm augustus bv gegeven maar trok het toen niet meer.. had waarschijnlijk te weinig voeding. Hij kwam snachts elke anderhalf uur..

    Knap hoor dat je het nog kan volhouden..

    Onze oudste slaapt ook nog maar sinds kort door, maar op dag met veel prikkels ist bij hem snachts ook mis
     
  10. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Je moet er juist blij mee zijn :D
    Hier wel een alleseter, maar hij kan zomaar een paar dagen op hongerstaking en dan eet hij niet meer dan drie happen van alles.
     
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn oudste is ook pas echt goed gaan slapen rond 2,5 jaar. Dus het zit gewoon in de genen, denk ik. Ze zijn allebei gewoon té nieuwsgierig en actief om te slapen, vrees ik.
     
  12. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Haha ook al mooi eigen willetje dus
     
  13. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Onze dochter sliep pas rond 15 maanden door... en dan nog waren er periodes waarin ze s nachts onrustig was. Nu is ze bijna 2 en slaapt ze al een poosje goed door.
    Het is heel normaal dat kindjes die zo jong zijn s nachts nog willen drinken :).
     
  14. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mja, ik snap de reacties hierboven wel..tuurlijk zijn er veel meer kinderen die pas later doorslapen en is dat ook helemaal ok. Aan de andere kant, mijn zoontje is even oud als jouw zoon, en hij slaapt van half 8 tot half 8 (soms 1 keer een speen geven, maar zeker geen fles meer in de nacht). Als ik kijk naar het verschil in voeding, krijgt mijn zoontje 1 fles meer per dag en iets minder vaste voeding. Verdet zou je nog kunnen kijken naar andere factoren, bijv mijn zoontje vindt het echt niet tof om onder een deken te slapen, hij kan dan niet lekker draaien. Dus hij heeft alleen een dikke slaapzak. Heb je het idee dat je nog dingen zou kunnen aanpassen wat je nog niet geprobeerd hebt, om te kijken of het verschil maakt?
     
  15. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ik lees niks raars hoor. Hier Tot 18 maanden nachtvoedingen ;)
     
  16. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ja, maar vervolgens wil hij niet ontbijten en eet dan pas weer fruit om 10.30. Hij overeet dus niet en regelt het zelf goed. Zou natuurlijk fijner zijn als hij dat overdag deed :)
    Wat iemand anders als zei: kun je aan zijn slaap omstandigheden nog wat knutselen? Wel/geen deken, dikkere slaapzak, dat soort dingen.
     
  17. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik wil proberen het bed anders op te maken zodat hij bovenin slaapt.. de nachten dat hij echt overstuur was, sliep hij in kinderwagenbak (die toch eigenlijk echt wel te klein is) meerdere keren binnen paar minuten. Geeft mij het gevoel dat hij toch op zoek is naar geborgenheid (hij had dat inbakeren ook echt nodig). Heb iets gevonden over matrosenbedje en mijn moeder heeft zo’n laken nagemaakt. Komende week maar eens proberen.
    Verschillende slaapzakken al geprobeerd.. zonder deken nog niet maar lijkt mij niet logisch aangezien hij juist altijd graag vast lag.
    Verder kan ik ook niet wat bedenken.

    En van dat hij geen ontbijt wil en pas 10.30 fruit dat hij zich dus niet overeet, zo had ik het nog niet bekeken :)
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  18. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ook met fles? Of borst?
     
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Dochter heeft de fles gehad en sliep door toen ze 4 jaar was. Als ik het me goed herinner bijna tot 2 jaar een nacht flesje gehad inderdaad.
    En zoontje krijgt de borst en slaapt vanaf 18 maanden door.
     
  20. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Oh wat herkenbaar! Mijn zoontje is ook net 8 maanden en drinkt op exact dezelfde tijden de fles 's avonds laat en 's nachts! Wat een verschil met mijn oudste, die met 10 weken het klokje rond sliep zonder fles. Ik ben ook echt toe aan een nachtje doorslapen. Deze week is het al 1x gelukt dus ik hoop dat hij snel gewoon van 7 tot 7 slaapt. Melkmonstertje...
     

Deel Deze Pagina