Dreumes terroriseerd onze kat, en kat kwijnt weg.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esmaralda, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    #1 Esmaralda, 15 jun 2012
    Laatst bewerkt: 15 jun 2012
    Onze zoon is nu 18 maanden en volop in onderzoek. Hij vind onze twee katten enorm interessant en achtervolgt ze de hele dag! Als hij ze ziet rent en gilt hij erachteraan. De katten rennen dan van hort naar her. Ze slaan hem niet, zijn echt enorm lieve katten. Als ze het genoeg vinden geeft 1 kat hem wel een mepje, maar niet met de nagels uit.

We straffen onze zoon voor het jagen op de katten, door hem in de hoek te zetten en hem steeds opnieuw uit te leggen dat de katten dit absoluut niet leuk vinden en wij ook niet.
    Maar het stopt totaal niet. Ik merk nu ook dat 1 van onze katten dunner is geworden, en niet echt lekker in haar vel zit. Haar vacht is een beetje dof en ze zit steeds op de trap.
    Dat is een plekje waar onze zoon niet bij kan.
    Onze andere kat maakt het minder uit, die gaat gewoon op de krabpaal zitten en valt in slaap.

Alleen ik maak me zorgen om onze andere kat. Ik ben de hele dag bezig met mijn zoon weg te plukken en in de hoek te zetten en uit te leggen waarom hij daar zit en dat de katten dat niet leuk vinden. Hebben mensen misschien meer tips? En zou het vermageren van onze kat door hem kunnen komen? Ze heeft gewoon echt geen plekje meer waar ze even rustig kan zitten, afgezien de krabpaal.

2. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Onze kat heeft ook veel stress sinds onze kleine er is.
    Vooral door haar gegil en gehuil. Wij hebben nu een stekker in het stop contact. Het lijkt een beetje op een muggen stekker en dit zou rust moeten geven voor de katten.
    Ik merk wel dat het werkt.
    De katten zijn relaxter en die ene is niet meer de hele dag zijn vacht aan het likken. Door de stress heeft hij een hele kale buik, kale oren en kale pootjes.
    Misschien geef je hierdoor de kat ook wat meer rust??
    Hij is te koop bij de dierenarts en werkt 4 weken. Daarna kan je het zonder stekker proberen en anders nogmaals 4 weken proberen.

En als je je zoontje nou op een postieve manier probeert te benaderen. Door hem te leren dat hij de kat moet aaien. Ga samen eerst bij de andere kat zitten en zeg ai, ai, ai.
    Als hij gillend naar de kat rent kun je zeggen ssssst.

Ik noem maar iets hoor misschien heb je er wat aan? :)

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Wij hebben hier een kamer voor de katten waar onze dochte rniet bij kan..

toen onze dochter 18 maanden was deed ze dat ook daardoor hebben we een plekje vrijgemaakt voor de katten.. Of ergens hoog een plank maken waar ze kunnen liggen.
    Dan kunnen ze observeren en hebben ze een eigen plekje.. Zoals hier hebben we dan 1 kamer voor ze nu met een grote krabpaal ( wij hebben dan wel 7 katten ) en in de woonkamer mogen ze op het hoge dressoir en is er 1 plank aan de muur waar ze nu weg zouden kunnen vluchten..
    is dat geen optie?

Ergens gewoon lekker een plank maken met een vachtje ofzo erop.. Wie weet gaat het dan beter..

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ja, je moet gewoon even een plekje maken waar je dreumes niet bij kan. Hoge plank of krabpaal tot aan het plafond. Hopelijk gaat het dan beter.

Ook wij hebben onze oudste dochter al vrij snel aangeleerd dat ze de katten moet aaien (1 van haar eerste woordjes was "aai" ;)). Ze vindt ze weinig interessant nu, rent er weleens achteraan, maar de katten hebben genoeg plekjes waar ze niet bijkan en soms laat de kater zich aaien. Ik denk dat elke keer straffen en er aandacht aan geven, misschien wel kan zorgen voor een averechts effect. Op die manier blijft "spelen met de katten" interessant en spannend.

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Positief benaderen doen we ook en dat gaat heel goed. Hij slaat de katten niet meer in zijn enthausiastme maar benaderd ze rustig en doet dan aaaaj. Alleen onze kat vind dat ook niet zo prettig omdat hij heel dichtbij komt en rent weg. Dat lokt weer een jaagactie uit van onze zoon.

We hebben ook een krabpaal, een hoge met een huisje, planken en een hangmatje. Hier kan onze zoon niet bij, maar via de bank kan hij wel dichterbij komen. Hij kan er niet bij, maar ik merk dat die ene kat het nog steeds niet prettig vind.
    Misschien toch meer plekjes creeren dan maar.

Bedankt voor de tip van die stekker! Ik had daar even niet meer aangedacht. We gaan even met onze huiskamer omgooien, want ik vind het zo sneu voor de katten.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze oudste kat heeft ook een enorme hekel aan onze dochter. Hij komt binnen, eet zn brokjes en rent regelrecht naar de slaapkamer boven om daar te blijven tot hij weer naar buiten gaat. 't Kleine katje hebben we sinds dochter 1 geworden is, die vind het al lang prima, die 2 vliegen elkaar soms in de haren, maar ontlopen elkaar niet. Soms is 't huilen of mauwen geblazen en ik roep ook constant "Niet de poes pesten als ze eet, niet aan de poes als ze slaapt" maar idd, 't gaat heel de dag door.

Als je kat op de trap zit, dan kan hij dus boven schuilen voor je dreumes? Da's opzicht prima toch?

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Wij hebben ook 2 katten die vaker lastig worden gevallen door mijn nichtjes.

Kunnen jullie katten niet rustig op een slaapkamer liggen of naar buiten?
    Daar vluchten mijn katten meestal naartoe! ;)

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier zit er een traphekje voor de trap en een deurstopper tussen de deur. deur staat dus altijd op een kier waar de katten net door kunnen. ze kunnen hier dus altijd naar boven vluchten als ze het zat zijn. boven staat ook eten en kussentje/huisje.
    zou het echt proberen af te leren. nu slaat je kat niet maar als ze het wel doen dan doen ze dat vaak gericht op ogen en dat wil je echt niet.
    met de magere kat zou ik even naar de dierenarts gaan om na te laten kijken. hier een magere kat gehad en die bleek blaasproblemen te hebben.

Deel Deze Pagina