Wanneer te klein voor maxi-cosi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetamber, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik vroeg me af met hoeveel cm de kleine niet meer in de maxi-cosi past. We hebben de m.c. cabrio fix.

En we hebben de easy-base, iemand een idee of er autostoeltjes zijn die daar ook op passen???

Alvast bedankt voor de info....:D

2. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    vanaf het moment dat de voetjes uit de m-c steken,dan is het niet meer veilig.
    er zijn ook autostoeltjes die passen op de easy-base.

groetjes

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als het hoofdje boven de rand uit komt, is de maxicosi niet meer veilig. Als de voetjes uitsteken, kan dat geen kwaad! Je moet van het hoofdje uitgaan, niet van de voetjes. Dit is de officiele regel!

Op de easybase past geen groter autostoeltje, volgens mij. Dan moet je een heel nieuw systeem kopen.

4. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Okay bedankt, gelukkig is het nog niet zover, maar we kunnen ons er alvast in verdiepen.

Het zou wel fijn zijn als het autostoeltje op de easy-base past.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden:D

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn zn hoofdje steektnog niet boven de MC uit...maar zn voeten steken wel uit...hij zit nu een beetje dubbel gevouwen...is dat dan niet erg?
    Hij kan moeilijk zn benen in zn nek leggen in de auto...
    Nu zitten zn voetjes tegen de leunig en zn knieën bijna tegen zn buikje...ziet er niet echt comfortabel uit!

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoe lang is je kindje dan? Thijmen was vrij fors en kon bijna tot zijn 1e verjaardag in de mc (redelijk makkelijk). Heb je de verkleiner er wel uit (vast wel, maar toch :))

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het gaat inderdaad om het hoofdje en niet om de voetjes...! Anders zullen er maar weinig maxicosi's 9 maanden (of langer) meegaan.

Zover ik weet zijn er nog geen stoeltjes die op de base passen. Zonde van de base, maar verder heeft de easybase ook geen toegevoegde waarde als het autostoeltje er in zit.
    Maar je kan hem vast zo verkocht krijgen op marktplaats (als je dat zou willen ;) ---> is het iets minder 'zonde' .

Wij dachten overigens met 8 maanden ook dat ze bijna over moest, maar uiteindelijk heeft ze in mijn auto, tot 15 maanden in de maxicosi gezeten. Het paste, en aangezien achteruit vervoeren de veilgste manier is, hebben we dat dus tot 15 maanden gedaan in mijn auto. Wel stond de maxicosi vanaf 7 maanden vast in de auto hoor. Hij bleef lekker in de base staan en we gingen écht niet meer leuren met dat ding.

8. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is bijna 9 mnd, ruim 11 kilo en zit nog in de MC.Het gaat idd om het hoofdje en niet om de beentjes.
    Autostoel krijgen we deze week.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter zat tot een maand of 7 in de mc cabrio. daarna ging het eigenlijk niet meer en kwam met net met der hoofdje buiten de rand.

mijn zoontje was met 4 maanden al 65cm en 8005gr en als hij een jas aan heeft is het vooral erg krap. hij is nu wat slanker aan het worden en langer maar kwa breede gaat het echt krap worden

10. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Onze dochter zit nog steeds in de maxi cosi (zie lengte en gewicht onderschrift ) Ze past er nog makkelijk in ... zelfs met winterjas ;) ...

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Rosao...de verkleiner heeft er hier niet lang in gezeten...Finn is nu ongeveer 71 cm en 8,5 kilo...moet wel zeggen dat wij geen Maxi Cosi hebben maar een stoeltje Van Safety First (geloof ik...weet de naam even niet zeker) Misschien dat dat scheelt
    Hij zit in de breedte ook echt al klem...helemaal met een vestje of jasje aan!
    Het is sowieso een stoeltje tot 9 maanden...niet net als MC tot 12 maanden...maar aangezien wij een kleine reus hebben ben ik bang dat wij die 9 maanden niet gaan halen!

12. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Onze dochter nu bijna 14 maanden heeft er tot vorige week in gezeten, haar voetjes steken al een hele tijd uit, maar haar hoofdje nog niet, ze was met 11 maanden 72 cm, ik heb niet echt een idee hoe lang ze nu is (wel langer iig). Zo lang mogelijk in de eerste autostoel laten is het advies. We merkten dat ze er nu aan toe is om er uit te gaan, om willen draaien, mee willen kijken etc.

13. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ons ukkie zit nog steeds in de cabriofix en heeft nog groeiruimte in de lengte en breedte (ook met winterjas). Hij zal een cm of 72 of 73 zijn. Ligt er dus maar aan hoe groot jouw kindje is.

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Onze Chris, nu ruim 16 maanden past nog steeds prima in de MC. Hij is dan ook niet groot, maar heeft boven zijn hoofd nog een centimeter of 2-3 over, de beentjes steken wel wat uit, maar dat is niet erg. HIj is nu ook net 9 kilo, dus in die zin kan de overgang naar een ander stoeltje langzaam aan wel gemaakt gaan worden. Wat we nu merken is dat hij regelmatig meer wil zien en daat hij dan met zijn hoofdje voor de zijsteunen uitkomt en dan vind ik het tijd worden om de overgang te gaan maken omdat dat de veiligheid niet ten goede komt. Maar qua lengte en gewicht zou het nog wel een poosje kunnen denk ik....Maar goed, niet veel kinderen zijn zo klein.....

15. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Lars is 7,3kg en 69cm lang. Maar hij is nog maar 4,5 maand en kan dus nog niet rechtop zitten. Dus daarom wil ik de m.c. ook nog niet kwijt, hahaha... Maar qua breedte houdt het (als hij zijn dikke wintervest aanheeft) niet over. En hij is geen dikke baby.
    Ach we zien wel hoe lang hij er nog in kan blijven zitten.

Deel Deze Pagina