Hallo allemaal, Wat betekent het als je je temperatuur later neemt? Ik ben door de weeks altijd om 6:10 wakkeer. In het weekend neem ik meestal de temperatuur pas later op. Soms met een uitschieter omhoog (afgelopen zaterdag, half 8) en soms omlaag (zondag half 9). Hoe moet ik dit interpreteren. Is het zo dat als je dan langer gelegen hebt, dus dat je temperatuur om 6:10 vermoedelijk lager was of juist hoger, of moet ik de temp discarded zetten bij FF? Of gewoon meenemen zoals ze waren en hopen op een normaal kaartje volgende maand en de wekker zetten .
Niemand een idee wat je met later genomen tijdstippen moet doen? Serieus nemen of met een korrel zout? En zetten jullie in het weekend de wekker om op tijd te zijn?
Ik temp door de weeks altijd op een vast tijdstip maar in het weekend niet altijd. Ik moet zeggen dat het bij geen verschil uitmaakt qua hoogte/laagte temp als ik wat later temperatuur. Mijn temperatuur is meestal wel aardig regelmatig. Ik zou ze dus gewoon invullen, de witte bolletjes geven dan wel aan dat je later hebt getempt als normaal en dan kun je altijd nog even aanzien of het veel uitmaakt en ze dan altijd nog aanpassen (discarded of met een 'korrel zout nemen'). Als er echt onwijs veel verschil in zit met je door de weekse temp, dan zou je indd vanaf volgende maand je wekker kunnen zetten. Of niet natuurlijk want ik zie dat je 2 dagen overtijd bent !
He, das apart, ik dacht dat mijn nod vandaag was. Heb nu onwijs menstruatiekrampen en dacht net al wat bruine afscheiding te zien. Denk dus dat het wel komt vandaag. En jij??? Een inni-minies treepje zie ik op 24-11, ik duim voor je! Was de test van 25-11 dezelfde soort?
Oohjah, zie dat je je banner hebt aangepast, hahah! Wat jammer dat het toch door gaat komen.. Hopelijk volgende keer meer geluk! Ja had op de 24e een vaag 2e lijntje. Binnen de tijd, roze en net zo dik en breed als de c-streep alleen wat lichter. Had getest met een kv 2v5 en heb normaal alleen zulke lijntjes als er echt iets is. Maar ik lees nu overal dat kv t niet goed doet laatste tijd dus waarschijnlijk heb ik ook gewoon een slechte test gehad. Heb daarna alleen nog maar negatieve testen gezien en ben vandaag ongesteld geworden helaas..
Nu snap ik er niks meer van. Nog steeds niks, maar de kruidvat test (toch ongeduldig) zegt negatief. Als je ei meer dan 15 dagen terug was, kan hij toch nu niet neg geven als het pos moet zijn? Of kan dat wel? En mijn kaartje gaat ineens ook normaal doen.
@ babke: spannend.. het kan 2 kanten op, sommige testen na nod pas posi hoor! als je late innesteling hebt of je maak langzaam hcg aan..! succes hoor
Hey Babke, spannend zeg, bij jou. Ik duim voor je! En wat je oorspronkelijke vraag betreft, je temp is hoger als je m later neemt. Ik zou dus in elk geval in je lijstje/grafiek aangeven dat je m later hebt genomen. En wat ook kan; op de website van fertility friend kun je de gecorrigeerde temperatuur berekenen. Maar t beste blijft natuurlijk om m elke dag op hetzelfde tijdstip te nemen. Ik deed dat eerst ook niet, maar nu wel. Ik zet ook in t weekend de wekker en ik slaap daarna gewoon door. Dat was in het begin zwaar en lastig, maar het wende heel snel!
Net weer negatief getest. Ik vroeg me af, als je schijnzwanger bent, is je temp dan ook verhoogd. Het duurt nu wel erg lang vind ik zelf en ik heb verder nergens last van. Als ik dan toch ongi moet worden.
Schijnzwangerschappen komen volgens mij bijna niet voor... Het gebeurt wel vaker dat je pas laat positief test. Maar ik ben het met je eens, t is wel balen... Als je maandag nog niet ongesteld bent en je nog steeds negatief test, dan kun je misschien bij je huisarts wel een bloedtest vragen. In je bloed schijn je exact de hcg waarde te kunnen bepalen, ook als die nog te laag is om een urinetest positief te laten worden...
Spannend! Weet je al meer? Je temp is nog steeds mooi hoog en al 20 dagen na je eisprong....! dat lijkt mij wel erg spannend