Hé RoGiJuLi, Ik zag jou zo nu en dan in andere Temp topics schijven over de dip 'veroorzaakt' door het gele lichaam? Zou dat dit kleine dipje ook kunnen verklaren? Had me progesteron te maken toch?
Je klopt. Het lege follikel wat na de eisprong over blijft gaat dan progesteron aanmaken wat de dip kan veroorzaken. Dit gebeurd tussen 1 en 5 dpo
Ik heb weer een vraagje Gisterenavond (vanaf 22.00u) had ik behoorlijk last van buikpijn, in de zin van menstruatie pijn. Het was best flink, heb mijn vriend nog gevraagd om mijn pittenzak warm te maken. Begon me toen al een beetje zorgen te maken. Vanochtend na een goede nacht was mijn temp vanochtend 36.52 (van schrik direct weer getempt, die was 36.61, weet dat ik die sowieso niet mag meetellen!) Heeft dit ook nog te maken met dat gele lichaam? Dacht eerst echt dat het over was maar toen ik andere kaartjes bekeek zag ik dat, dat wel vaker gebeurt (P.s. die temp van CD20 mag ik écht niet meetellen hé? Als ik die erin zet, zet hij mijn kruis een dag naar voren op CD 20 ipv CD21.)
Wat was je temp op dag 20 en waarom staat hij er ook alweer niet in? 6 dpo kan niet meer van het gele lichaam zijn. Kan een inschuldig dipje zijn of een innesteling.
Wat ook nog kan is dat je ei op dag 23 was. Dan zit je nu op 4 dpo en is de dip wel van het gele lichaam
Op CD20 had ik zo'n absurd lage temp van 35.95 en die staat op discarded omdat ik toen pas rond 2.30 ben gaan slapen. Zie net je andere post. Moet ik dan iets doen in FF om het kruis te verzetten?
Ik zou die temp er wel in zetten maar dan wel op discarded . Je hebt hem nu helemaal weg gelaten. Nee ik zou nu nog niks doen. Je kan handmatig je eisprong verzetten in FF, maar ik zou eerst je de komende tempen afwachten voordat je dat gaat doen.
Ik heb die lage temp van CD20 alleen discarded aangevinkt, hij zet 'm dr op de een of andere manier zelf niet in Als ik discarded weg klik komt ie er te staan mét het kruis. Doe ik iets fout, of komt dat door de lage temp? Ga ik doen, dankjewel! Blijft spannend dit!
Ik had vorige maand ook een temperatuur die ik op discarded had gezet. Die was kennelijk zo afwijkend dat bij buiten het kaartje viel 😁. Bij mij was hij heel hoog (gezellig avondje met wijn ). Later in de cyclus toen ik meer hoge temperaturen had na eisprong kwam hij weer wel in beeld. Misschien is dat bij jou ook zo?
Dat zou idd een verklaring kunnen zijn, dst FF 'm zo afwijkend vind dat ie gewoon niet te zien is... Hier was het geen wijn maar wel een gezellig avondje kletsen met de meiden haha. Al hoop ik stiekem niet dat ik nu nog zulke dips ga krijgen !! Edit: heb de theorie even getest en je hebt gelijj. Heb de temp even veranders naar 36.1 en dan zie je wel een (half) bolletje. Zet 'm nu weer terug haha
Helaas RoGi, dat was een expirimentje Je reageerde net toen ik mijn post aan het editen was. Ik had er een andere temp (36.1) van gemaakt en dan zie je 'm net. Die 35.95 valt gewoon letterlijk buiten beeld haha
Zwaar hypothetisch, want ik weet dat het niet terug te herleiden is, maar het houd me zó bezig (hoezo piekeraar van nature ). Maar stel nou, ik had die zaterdag op zondagnacht (CD19-CD20) wel voldoende slaap gehad en mijn temp was niet zo bizar laag (dat ie zelfs buiten beeld valt haha), had mijn eisprong dan ook CD 20 kunnen zijn geweest? Dat ik nu 7DPO ben ipv 6DPO?
Ik moest 2x kijken vanmorgen Haha Is dit een goeie steiging? (Goeie nacht, helemaal doorgeslapen, 5min eerder getempt (7.40 ipv 7.45) ivm wekker van vriend)
Als ik FF trouwens goed begrijp is 5 september NOD. Mocht het nu niet raak zijn en ik word ongesteld, wanneer zakt mijn temp dan? Kan dat al een aantal dagen van te voren zijn of de dag zelf? Of verschilt dat? (weer veel vragen )
Supermooie stijging. Wanneer de temp zakt is per vrouw verschillend. Bij de een zakt het een aantal dagen daarvoor, op de dag zelf of zelfs pas dagen nadat het bloeden is begonnen. Mijn lf was 10-11 dagen. Vaak zakte op 9 dpo mijn temp al naar 36.9 en dan wist ik genoeg. Op de dag can mijn ongi zakte hij verder naar 36.5-36.4 (basale temp). Als ik zwanger ben dan blijft mijn temp namelijk boven de 37
RoGiJuLi Wat denk jij? Eisprong op CD 21 of CD 23? Mocht het nou CD21 zou ik dan zaterdag (12 DPO) kunnen testen? Het liefst wil ik het volhouden tot NOD (05-09) maar weet niet of me dat gaat lukken
Het is zeer tricky omdat cd 22 niet geldig is. Als hij op die dag een temp van 36.6 zou zijn, dan is je ei op dag 21 geweest. Maar als je temp op cd 22 rond de 36.4 zou zijn geweest dan zou je ei op dag 22 of 23 zijn geweest. Dus ..... ik durf op geen vd dagen mijn geld te zetten, maar dat komt echt door het open bolletje op dag 22. Maar als ik dan simpel ga denken dat je dag 22 korter geslapen hebt (uurtje eerder getempt), dan zou in de regel je temp dus hoger uitvallen dan hij nu is, en dus dan zou je ei op dag 21 zijn geweest. Dus ik ga voor 75% op dag 21. Een testje zaterdag op 12 dpo zou dan al zeker wat aan kunnen gaan geven hoor als je zwanger bent