Follikel 20.5 mm 6 dagen geleden, maar temperatuur blijft laag?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Kishka, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Mijn man en ik zitten in de IUI traject. Na de eerste poging ben ik zwanger geraakt, maar helaas werd het een MA bij 10 weken. Dat was in maart. Sindsdien zijn we opnieuw begonnen, maar mijn cyclus lijkt helemaal in de war te zijn. Bij de laatste follikelmeting op maandag had ik een follikel van 20.5 mm. Na het bloedonderzoek dezelfde dag concludeerde onze gyn dat mijn LH piek al geweest is en hebben ze op dezelfde dag de IUI uitgevoerd. Maar mijn temperatuur is niet echt verhoogd sindsdien... Normaal gesproken komt het boven 37 C een paar dagen na de eisprong, maar nu blijft het steken rond 36.7-36.8. Ook de FF ziet nog geen eisprong. Maar met de follikel van deze grootte zou de eisprong toch al geweest zijn??? En ook volgens mijn bloedwaarden? (de ovulatietesten werken sinds de curettage helaas niet meer goed bij mij ondat ik ineens te hoge concentratie van LH in mijn bloed blijk te hebben, wat voor falspositieve testen zorgt...)
    Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Als er geen eisprong is geweest, was de IUI voor niks, maar ik kan het me haast niet voorstellen met zulke follikel? Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt?

2. Yris

Yris Niet meer actief

Heb je ook een link naar je ff-kaartje? is makkelijker om er iets over te zeggen ;)

3. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik krijg een witte pagina te zien...

5. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nu?
    Ben helaas op valantie, dus kan het alleen via mijn smartphone doen, niet echt handig...

My Ovulation Chart

6. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jullie hem kunnen zien, twee dagen waarop mijn temperatuur 37 en volgende dag 36.9 was, had ik keelpijn, dus waarschijnlijk is het daardoor gekomen.

7. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Hmmm.... op basis van je kaartje kan ik ook geen ei ontdekken. Wel vreemd idd met zo'n groot follikel.

Hopelijk heeft de gyn het bij het rechte eind en is je temp na je ei gewoon niet echt hard gestegen en heb je zo rond CD29/30 een innestelingsdip gehad en stijgt je temperatuur nu wel mooi.

Trouwens, nog een fijne vakantie!

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik lees even mee, heb positieve ovutest gehad en temp wil ook niet echt omhoog..

9. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ricmar, heb je misschien een verklaring waarom je temp vrijdag lager was? Als je die namelijk niet beschouwd, is je ei wel duidelijk op je kaartje te zien.
    Oké het zijn niet de meest hoge temperaturen, maar dat hoeft ook niet. Hopelijk is voor jou de lagere temp van vandaag een innestelingsdip en hoef je nu niet zo lang op een kindje te wachten :)

10. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    nee kan er geen verklaring voor geven, we zullen moeten afwachten,,

11. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Elke keer dat verschrikkelijke wachten hè? :cool:

12. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het kijken, meiden!
    Ik hoop dat ik op dag 23 mijn eisprong heb gehad... Op die dag had ik een dip tot 36.5 en mijn follikel was, zoals ik al zei, 20.5 mm. Maar de temperatuur blijft nog steeds schommelen tussen 36.8-36.9 graden...
    Ik ben al bijna geaccepteerd dat het deze maand hem niet gaat worden, dus ik zou al blij zijn als mijn cyclus het weer normaal doet... Tot nu toe leek in ieder geval bij mij alles goed te werken, maar na de curettage werkt mijn lichaam ook niet goed meer. Zooo frustrerend...

13. Ik denk dat je ei gewoon op dag 23 of 24 is gesprongen. Je temp ziet er wel goed bij uit, vind ik zelf. Is gewoon gestegen sinds die dip. Omdat je wel meer pieken en dalen hebt is het voor FF wat moeilijker te constateren.

14. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Babyengel. Ik hoop het! Mijn temperatuur aan het begin van het cyclus bleef inderdaad heel erg schommelen, en mijn eisprong, als hij is geweest ten minste, was ook een week te laat voor mijn doen. En ik had 3 falspositieve ovulatietesten, omdat ik te hoge concentratie van LH in mijn bloed had. Echt het vreemdste cyclus ooit...

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Een ei van 20 mm is niet zo groot hoor.
    Hier worden mn ovutesten pas posi als mn eitjes 22-25 mm zijn.
    Springen rond de 25-28 mm bij mij.
    Je temp is nu wel eihoog, dus of dag 23 of dag 30.
    Even afwachten dus!

16. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste IUI, die succesvol was (helaas een MA bij 10 weken), had ik zondagmiddag een positieve ovulatietest. Maandagochtend was mijn follikel 19 mm en was de IUI dezelfde middag uitgevoerd. Ik testte toen al zwaak positief op 10 dpo, dus blijkbaar heeft de ei op maandag of uiterlijk dinsdag gesprongen. Vorige keer geloof ik woensdag een follikel van 15 mm en vrijdagavond een positieve test. De IUI was toen zondag uitgevoerd, wat voor mijn gevoel al te laat was, en helaas zonder resultaat...
    Dus 20.5 mm follikel is volgens mij best groot voor mijn doen... Denk ik ten minste... Ze hebben dezelfde dag mijn bloed geprikt en op de basis van de uitslag (geen idee wat ze precies hebben gemeten) dacht de gyn dat mijn LH piek al geweest was. Toen hebben ze dezelfde middag nog de IUI uitgevoerd, maar mijn temp is dus niet omhoog gegaan in de dagen erna... Als mijn eisprong op dag 30 is geweest, was de IUI voor niks...
    Zucht. Nog een paar dagen wachten, dan wordt het hopelijk duidelijk...

17. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nog steeds ontzettend in de war...
    Na een aantal wat hogere temperaturen heeft FF het kruisje op dag 24 gezet, dus 1 dag na de IUI. Ik blij, dus toch gelukkig een ei. 15 dagen na de IUI nog steeds geen teken van bloed (heb LF van 13, max. 14 dagen), dus ik had een beetje hoop dat het wonder boven wonder toch is gelukt... (ben nog steeds op vakantie en er is geen apotheek of een redelijke supermarkt in de buurt te vinden, dus kan geen zw test kopen...) En nu, 16 dagen na de IUI ineens lage temperatuur en wat bruinige afscheiding. The witch is dus aan het komen... Maar nog geen rode bloed te bekennen. Dus wat, mijn LF is ineens 17 dagen geworden? Kan het uberhaupt wel? Ik dacht dat 2 weken de maximale lengte was? Oh ja, en de FF verandert mijn kruis nu in een streepjeslijn...
    Zucht... Wat een teleurstelling na toch een beetje hoop... En wat moet ik met mijn cyclus... Er valt geen pijl meer op te trekken...

18. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Wel fijn dat de gyn waarschijnlijk wel gelijk had met je ei. Als je al zo'n lange lf hebt en temp zakt en je hebt bruin, dan zou het een mogelijkheid zijn dat je wel zwanger bent en het nu misschien helaas mis gaat. Maar ja dat blijft gokken natuurlijk zonder test.

Ik hoop voor je dat het gezegde geen bloed geeft moed op gaat :)
    Probeer in ieder gev al nog van je vakantie te genieten.

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Oeh jij hebt wel grote wisselende temperaturen zeg ( vergeleken bij mij)

Temp je wel elke ochtend direct als je wakker bent ??

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Je temp is gemiddeld gezien wel hoger geworden hoor, FF zal er niet of niet veel langs zitten qua eisprongdag denk ik.

Zie dag je temp weer dipt en je spotting hebt genoteerd. Ongi komt eraan zou ik zeggen...

Deel Deze Pagina