wanneer tempen?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by LadyIngrid, Jun 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    hoi,

nu had ik begrepen dat de beste tijd om te tempen 's ochtends is voordat je opstaat, maar... ik ben geen ochtendmens;)
    kun je ook in de avond op dezelfde tijd tempen?

liefs!

2. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi Lady,

Nee helaas heeft savonds tempen geen zin, omdat je dan een vertekent beeld van je temp krijgt. Je bent dan natuurlijk de hele dag in de weer geweest. Ik ben ook geen ochtendmens, maar mijn wekker gaat elke dag (ook in het weekend) om half 8. Je went er vanzelf aan, daarna weer lekker verder slapen

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Mijn wekker gaat iedere ochtend om kw voor 6 en dat kan ik niet iedere dag:p
    En ik denk ook niet dat het zin heeft om die dagen over te slaan, zeker? ivm vertekent beeld.

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    als je dagen gaat overslaan hoef je er niet eens aan te beginnen.

Belangrijkste "regels" bij tempen zijn:
    Elke dag om dezelfde tijd voordat je je bed uitgaat rectaal tempen!

Dus ook in het weekend ff je wekker zetten, tempen, opschrijven en weer verder slapen.

Tip: houd ook bij wat je verder voelt, slijmverlies, buikpijn, steken, zere borsten etc etc etc

5. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    oke, bedankt voor jullie antwoorden. denk dat ik me nu toch een goede schop onder de kont moet gaan geven:p

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    dat denk ik ook als je dr serieus wat mee wilt doen, anders heeft het geen zin, zonde van je tijd...
    misschien tegelijk een keer ovulatietesten doen, dan kun je precies zien met welke temp jij je eisprong hebt, weet je het zeker.

7. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Jah inderdaad.

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    suc6 hoor!

9. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Nieuwegein
    Mamakitty,

Zie dat je bevallen bent van een zoontje, inmiddels al 5 maanden geleden. Gefeliciteerd :)
    Toen ik hier net kwam kijken heb je me ook erg veel geleerd mbt tempen e.d.

Helaas mag het voor ons nog niet zover zijn. Aankomende donderdag mogen we voor het eerst naar de fa.
    Hopelijk weten we daarna iets meer....

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    hey!
    Oh echt joh naar de FA?
    Suc6 en sterkte hoor!
    Kl*te dat het nog steeds niet gelukt is!
    Ik ga duimen dat het zsm mag gebeuren!

Toen ik bij de FA kwam, was ik dus net zwanger hihi (bij dochterlief) hoop dat het bij jou ook zo mag gaan!

11. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Nieuwegein
    Ja we zijn nog geen jaar bezig, maar we hebben een lieve ha die ons heeft doorgestuurd. Gelukkig was het zaad van vriendlief prima in orde. Moet wel zeggen dat ik voor deze ronde een erg goed gevoel heb. Zal er woensdag een testje aan wagen.

Jij bent hier niet weg te slaan hahaha gewoon voor de gezelligheid nog mee kletsen hier?

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Sja, zwanger worden/zijn boeit me nog steeds enorm. Ook al wil ik het zelf niet (momenteel?)...
    Al weer een jaar joh....time flies...gelukkig heb je zo'n lieve huisarts! Ik ga duimen!!!

Share This Page