Hai Ladies, Even een vraagje van een onzekere meid!! Ik heb op 1 sept. mijn eisprong gehad (ovutest, temp, afscheiding en gevoeld) dit weet ik vrijwel zeker. Nu was mijn temp de dag erna 0.2 gestegen. Ik verwachtte dus gisteren dat hij mooi door zou stijgen, maar toen bleek mijn temp weerk gezakt met 0.2!! Vandaag weer met 0.2 gestegen.... Betekent een dip op 2dpo zeker dat ik niet zwanger ben? (ik heb namelijk begrepen dat als je bevrucht bent, je temp stijgt en het progesteron zich gaat aanmaken). Of is er nog een kansje?? Wie heeft dit wel eens eerder gehad (en bleek zwanger)? Oh ja...ik ben 1 x zwanger geweest...helaas MA met 11 wkn. Toen steeg mijn temp na eisprong mooi door omhoog (geen vroege dipjes vlak na ei). 36.6 (ei) 36.8 (1dpo) 36.6 (2dpo) 36.8 (3 dpo) --> vandaag.... Ik kijk uit naar jullie reacties...
Het zou een Fallback rise kunnen zijn? Fertility Friend zegt er het volgende over: Fallback rise: A normal ovulation pattern when your temperature rises then drops slightly immediately after ovulation and then rises again.
Echt nog nooit van gehoord!! Zo leer je nog eens wat op zo'n forum. Dank voor je reactie!! Ik ga het eens googelen...misschien is er dan nog een klein sprankje hoop!!
Ik weet niet of je je temperatuur bijhoudt op Fertility Friend? Zo niet, moet je eens op de link in mijn handtekening (temperatuurkaartje) klikken. Als je je aanmeldt, kun je op de site van FF niet alleen je tempkaartje bijhouden, maar je kunt ook zoeken in de Galleries naar Charts. Als je dan kiest voor Category Pregnancy en dan bij de Keywords Fallback Rise invult, dan zie je dat er genoeg dames zijn die op 2 dpo een dip hebben . Succes!
Heb ik ook regelmatig gehad, zelfs in de cyclus waar ik zwanger in ben geworde. Het zegt niet zoveel.
Ik had een tempdip op 4 dpo en was zwanger Ik zie dat je het over 2 dpo hebt? ik denk niet dat dat iets met een eventuele innestelling te maken heeft, want meestal vindt die plaats tussen 4 en 12 dpo het kan natuurlijk wel dat je zwanger bent, maar de vroege dip heeft er niets mee te maken... heb je ook een link naar je kaartje? Hopenlijk ben je snel weer zwanger
Valt nu echt nog niks over te zeggen. Ik heb door de jaren heen alle kaartjes al gehad. Van geweldige kaartjes met een zogenoemde innesteldip (niet zwanger) tot complete wiebelkaartjes waar temp op en neer vloog (wel zwanger)......verschilt gewoon per maand per persoon. Hoe langer je je temp bijhoudt hoe beter je je eigen lichaam leert kennen. Ik hoop voor je dat dit de laatste maand is dat je moet tempen en dat je zwanger bent!
Dank voor alle reacties!! Ik heb weer een beetje hoop!! Sinds de curretage ben ik heel erg bezig met zwanger worden (helaas). Ik had liever gezien dat ik het meer los kon laten. Maar goed... Dat zullen jullie vast kunnen begrijpen Ik hou mijn temp ook bij op FF, maar weet niet hoe ik dat kaartje moet toevoegen. Kan iemand dat uitleggen? Dan ga ik het morgen proberen te doen.... Xx
Ik snap helemaal dat je na een miskraam een nog sterkere wens hebt om zwanger te worden (ik had dit ook) Je kaartje kun je toevoegen: kies sharing, dan bij charting homepage, get code, dan bbCode, de onderste link (simple link) in je handtekening plaatsen of in een bericht
Hey meiden, Nou ik dacht dat het een dipje was, maar mijn temp is helemaal niet meer omhoog gegaan. Hij blijft nu al 3 dagen op 36.7!!!! Geen eisprong dus...moet ik mij zorgen gaan maken?? Dit heb ik nog nooit gehad!! (En ik had wel echt het idee dat mijn eisprong kwam, ovutesten + gevoeld!) Kan dit zomaar...en moet je hiervoor naar de huisarts? Is er nu iets mis? Of kan dat iets eenmaligs zijn? Wat denken jullie hiervan?? Ervaringen? Xx
Kan je je hele temperatuurverloop hier opschrijven? Dan kunnen we beter een oordeel geven... Je kaartje (van Fertility Friend oid) zou nog beter/makkelijker zijn, dan hoef je ook niet zoveel temperaturen op te schrijven...
Dit is mijn kaartje...hij wordt met de dag erger....grrrrr Ik heb altijd een heel mooi kaartje met een duidelijke eisprong. Hoe kan dit?? Hopelijk kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen!! 3c6c26 Ovulation charts on FertilityFriend.com
Hey meiden, Ik heb mijn kaartje toegevoegd (zie vorige bericht). Nu toch ineens een stijging. Ik vind het maar een rare cyclus (FF heeft ineens toch een kruis gezet). Zou ik met deze late stijging nog enige hoop kunnen hebben??? Wat vinden jullie van dit kaartje?? Xx
FF is vrij zeker van z'n zaak, je hebt een doorgetrokken rood kruis. Ik denk dat je er toch van uit kunt gaan dat je ei geweest is. En natuurlijk kun je hoop hebben als je in je vruchtbare periode hebt geklust. Die lage temperaturen zeggen niet zoveel. Uiteindelijk zegt alleen een positieve zwangerschapstest of je zwanger bent. Sterkte met wachten.