Graag zou ik reacties horen (liefst alleen erg positieve ) over de 2e bevalling. Heb je je er zorgen om gemaakt, omdat je weet wat je te wachten staat? Hoe was de 2e bevalling, viel het erg mee, of viel het juist zwaar tegen. Kon je het vergelijken met de 1e bevalling of was het totaal anders. Ik zelf heb over 3a4 maanden mijn 2e bevalling en ik kijk er als een berg tegenop. Dus zou graag verhalen horen van dames die dit al meegemaakt hebben. Alvast bedankt!
mijn tweede is 7 weekjes geleden geboren Ik keek er niet tegen op. ik rekende op een vlotte bevalling Mijn eerste was er binnen 5 uurtjes (ingeleid) dus ik dacht dat deze er niet veel langer over zou doen. Ik was wel bang om weer in het ziekenhuis te bevallen, ik wilde zo graag thuis bevallen. Uiteindelijk is het ook gelukt om thuis te bevallen. En het ging razendsnel! Het begon met het breken van de vliezen, 2,5 uur en 2 persweeën later had ik een prachtig knulletje op mijn buik liggen! Het was totaal anders omdat ik niet aan allerlei slangetjes lag. Ik kon lekker in huis blijven rondhobbelen en de weeën opvangen hoe ik dat wilde. Het was gewoon erg relaxt. Een ander verschil was het persen. Bij mijn eerste had ik een ontzettende weeënstorm, echt vreselijk was dat. Ik was toen blij dat ik mocht persen en het persen was ook echt 'heerlijk' lekker duwen tegen die pijn. Bij mijn tweede vond ik het persen het vreselijkst van de hele bevalling, mennnnnn wat deed dat zeer. Gelukkig was het snel voorbij.
Mijnbevalling van Lisa duurde 18 uur.. (van de eerste wee, tot geboorte placenta) Ik wilde graag thuis bevallen maar dat is uiteindelijk het ziekenhuis geworden dmv de vacuumpomp. Ondanks dat de eerste bevalling anders is gelopen dan ik wilde, zag ik niet tegen de bevalling van Tim op. Ik was veel te nieuwsgierig naar hoe hij eruit zou zien. Uiteindelijk ben ik op 2,5 uur tijd en 2 of 3 (weet ik niet meer precies)persween, bevallen thuis op de baarkruk met de verloskundige die ik er graag bij wilde hebben (ik had een praktijk met 3 verschillende vk´s en had toevallig degene die ik graag wilde) Ik had bij Tim wel een weeenstorm. Dat is wat minder omdat je moeilijk bij kan komen tussen de weeen door.. maar ik zou het zo weer over doen!