kan iemand mij helpen?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by geenraadmeer, Mar 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. geenraadmeer

geenraadmeer Nieuw lid

Mar 5, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik heb al een tijdje met mijn vriend nu en een tijdje terug hebben we voor het eerst seks gehad.
    Ik heb later een tijdje gehad dat ik dacht dat mijn borsten waren gegroeid en ik was erg vaak vermoeid en ook vooral veel gapen.
    Ik ben zelf nog maar 16 jaar en het is niet de bedoeling dat ik misschien wel zwanger zou zijn. Ik slik wel de pil, maar ik blijf toch bang. Ik heb toen ook een zwangerschapstest gedaan, daaruit kwam "niet zwanger". Ik vertrouwde het toch niet helemaal en deed nog een test weer was de uitslag "niet zwanger". Toch blijf ik met het gevoel zitten dat het niet klopt… en ik heb geen idee meer wat ik nu zou moeten doen. Ik ben wel ongesteld geweest, maar ik heb gelezen dat als je de pil blijft slikken als je zwanger bent je gewoon ongesteld blijft… de laatste tijd zijn mijn borsten ook wel echt gegroeid merk ik en doen pijn. Ook heb ik een paar rare bultjes bij de tepel zitten… verder heb ik niet veel last van misselijkheid of vreemde dingen eten. Wel heb ik totaal geen eetlust meer en eet soms dan ook echt tegen mijn zin, ook ben ik wel erg emotioneel de laatste tijd. Mijn ouders weten van niks. Wel heb ik het gezegd tegen mijn vriend dat ik me er zorgen om maak. Hij zegt dat ik vooral gewoon moet luisteren naar de zwangerschapstest. Ik blijf het toch wel eng vinden, heeft een van jullie soms raad voor mij? Ik zou er erg dankdaar voor zijn. :$

2. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Meis maak je maar niet druk! Ik heb natuurlijk geen glazenbol, maar 2 testen die zeggen dat je niet zwanger bent, is volgens mij duidelijk. Als je namelijk grotere borsten krijgt van een zwangerschap, dan zou je al wat langer zwanger moeten zijn en had de test gezegd: wel zwanger.
    Op jouw leeftijd kunnen je borsten nog gewoon groeien, ik acht de kans groot dat dat het is. Sowieso veranderd er nu veel in je lijf en dus ook hormonaal. Hormonen kunnen ook vrouwen in de war maken als ze niet zwanger zijn.
    Zoals ik al zei; ben geen waarzegger, maar ik denk dat jij je angst overboord kunt zetten!

3. mei2014mama

mei2014mama Actief lid

Sep 11, 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sluit me volledig aan bij Zwangnie. Als je je echt zorgen maakt, doe dan gewoon later nog eens een test, dan weet je het zeker.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Inderdaad wat mijn voorgangers zeggen.

Bovendien komt het vaker niet dan wel voor dat als je zwanger bent, je ongesteld blijft. Ook tijdens het slikken van de pil.

Je hoort juist die verhalen van vrouwen die gewoon ongesteld zijn als ze zwanger zijn, omdat dat juist zeldzaam is!

Keurig de pil slikken + steeds ongesteld (pilbloeding) + negatieve zwangerschapstest = NIET zwanger.

Geloof je het nog steeds niet, dan kun je je huisarts vragen om een bloedtest of op eigen kosten een echo laten maken bij een verloskundige.

Geloven dat je wel zwanger moet zijn, ondanks dat het niet zo is kan trouwens ook rare dingen met je lichaam doen!

Kortom, geloof die testen doe het desnoods dubbelsafe (met condoom) als je zo bang bent zwanger te worden. Dit voorkomt tevens een SOA.

5. Mamske

Mamske Bekend lid

Feb 5, 2014
    757
    20
    18
    Female
    Draagconsulente
    Ik ben het eens met de rest hier de kans dat je toch zwanger bent ondanks de pil is al heel klein. De kans dat je dan toch nog ongesteld wordt is nog kleiner en de kans dat dan ook nog eens de test twee keer de verkeerde uitslag geeft is echt miniem.

Het gevoel dat je hebt wordt waarschijnlijk veroorzaakt omdat je je zorgen maakt. Misschien is het wel handig wat Be Happy zegt; dubbel veilig vrijen. Een condoom én de pil. Dan hoef je je er niet druk om te maken.

Mocht er dan een keer iets verkeerd gaan met de pil (je kan hem heel precies iedere dag nemen, maar iedereen kan een keer aan de diarree gaan bijvoorbeeld waardoor de pil minder effectief is) dan ben je alsnog veilig.

Als jullie condooms niet fijn vinden dan kun je overwegen om eens met de huisarts te overleggen wat andere opties zijn om het extra veilig te maken.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Je hormonen kunnen een aardig loopje met je nemen, daar heb je de leeftijd voor.
    Als je echt met een naar gevoel blijft zitten gewoon even naar de huisarts gaan. Maar ik vermoed dat je echt niet zwanger bent

Echter wil ik je wel waarschuwen...als je echt geen baby wil is alleen de pil geen 100% garantie he.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Bij mij groeiden ze elke maand wel 1 a 2 cup maten!
    Elke maand voor mijn ongi was het weer raak! Dus kan gewoon door de hormonen zijn

8. geenraadmeer

geenraadmeer Nieuw lid

Mar 5, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, dank jullie wel!
    Ik ben er blij mee dat ook iedereen hetzelfde erover denkt.
    Dit heeft mij erg geholpen :)

Share This Page