wanneer test positief?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nikkie, 13 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer testte jij positief?

1. 1. Al voor mijn NOD

2. 2. Op mijn NOD of enkele dagen erna

3. 3. Pas na een week overtijd

4. 4. Anders, ......

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Wanneer kun je nu eigenlijk gaan testen?
    En als je wel zwanger bent, geeft de test dan al niet voor je NOD positief aan of verschilt dat per persoon?
    Ik had vanochtend getest, niks natuurlijk.
    Nu baal ik er erg van.
    Verder nog geen teken van de :evil: :evil: . Kan ik beter nog wachten of moet ik het maar uit mijn hoofd zetten?
    Ik lees wel eens verhalen van meiden die pas na 5 weken positief testen. Maar word je dan wel gewoon ongi of bijvoorbeeld minder?
    Dit vroeg ik me even af.
    Ik had zoveel symptomen dat ik zou zweren dat ik zwanger was. Maar nu het dus niks aangeeft ben ik best even van slag.
    Wat nu?

X Nikkie

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik zelf ben niet voor het testen voor je NOD. Veel vrouwen hebben wel een bevrucht eitje maar worden dan toch ongesteld. Dan is de teleurstelling groot. Als je niet had getest, had je het ook nooit geweten. Ik heb gewacht tot drie dagen na m'n NOD.

succes met wachten

3. Niet meer actief

Ik had 1 dag voor NOD getest. Die maand voelde ik 'gewoon' dat ik zwanger was, ik kan het niet goed uitleggen. De maanden ervoor had ik overal last van, maar was steeds negatief. En de laatste maand had ik helemaal nergens last van, maar moest ik gewoon van mezelf testen die ene dag voor NOD. Mijn verbazing was dan ook groot toen die test wel positief bleek te zijn.

Liefs, Tantan

4. Germaine

Germaine Lid

4 okt 2006
    25
    0
    0
    Pedagogisch medewerker B
    Hoi

Ik ben nu bezig aan mijn 3e clomidkuur. Vandaag haf ik ongi moeten worden, maar er zijn nog geen tekens. Ik heb geen buikpijn en geen bruine afscheiding (welk ik beiden normaal wel heb) tot 2 dagen geleden had ik wel 2 dagen last van lichtroze tot donkerbruine afscheiding, maar deze is helemaal verdwenen.
    Verder ligt mijn temperatuur nog steeds boven de 36.9..terwijl ik de vorige 2 cycli 36.8 en 36.6 had.
    Aangezien je mag testen vanaf de dag dat je ongi moet worden, heb ik vanochtend een test gehaald en gedaan. Helaas negatief. Vandaag is het dag 28. Mijn vorige cyclus duurde 29 dagen...
    bestaat de kans dat ik de test te vroeg heb gedaan? Zelf had ik een sterk gevoel dat ik zwanger was..niet dat ik ofzo was..maar gewoon...

Groetjes Germaine

5. poeipoei

poeipoei Actief lid

30 nov 2006
    212
    0
    0
    maarssen
    hoi ik test op de dag van me nod of 2 dagen erna omdat het hcg hormoon heel moeilijk te bepalen is in mijn urine ( bij zoontje was ik 20 weken zwanger had al meerdere testen gedaan die waren negatief en bij de 20e week was tie pas positief d8 zelf toen pas 2 weken zwanger te zijn maar door echo bleek ik dus 22 weken te zijn)

6. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Hoi ik heb zowel voor (erg dom) mn NOD getest (negatief) als er na (2 dagen). Weliswaar een heel licht streepje maar een streep is een streep wordt hier op het forum gezegd :)

7. Germaine

Germaine Lid

4 okt 2006
    25
    0
    0
    Pedagogisch medewerker B
    bedankt voor jullie reactie...dat geeft mij toch weer wat hoop.
    Gek he, hoe hopeloos je kunt bezig zijn met het hopen op een zwangerschap. Nooit gedacht dat dit zo meeslepend kan zijn. Soms lijk ik zells wel schijn zwanger ofzo..haha
    Mensen zeggen vaak dat je er niet zo mee bezig moet zijn, dat dit alleen maar tegenwerkt. Maar hoe kan ik er niet mee bezig zijn als ik elke maand tabletten moet slikken...Ik snap wel want ze bedoelen hoor, maar het wil bij mij niet echt lukken..dat " niet ermee bezig zijn"
    Herkent iemand dit?

Groetjes!

8. Germaine

Germaine Lid

4 okt 2006
    25
    0
    0
    Pedagogisch medewerker B
    En Ien!

Van harte...hoop voor je..dat het allemaal klopt..en je snel een heel duidelijk streepje zult zien

germaine x

9. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik heb 1 dagvoor mijn NOD getest, had geen symptomen, en ging er vanauit dat hij neagtief zou zijn. Maar hij was positief.
    Wel heb ik nadien nog 7 x getest ( in 3 daaropeen volgende dagen :oops: ) werd met de dag beter zichtbaar.

10. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Oke dat geeft nog hoop.
    Het is ook niet zo dat ik eerst hoopte zwanger te zijn. Maar ik had al die klachten en toen ging ik er over nadenken.
    Ik ben misselijk (s ochtends en s avonds en soms overdag) vooral bij het liggen in bed. Als ik opsta heb ik er minder last van. Moet veel plassen, opgeblazen buik, duizelig af en toe. Dat is al sinds een paar weken.
    Ik snap niet wat er anders aan de hand is. Dan liever klachteloos en niet zwanger snap je.
    Ik ben nu best even van slag.
    Als ik ongi word weet ik het natuurlijk zeker.
    Tot nu toe nog geen :evil: :evil: maar ja vorige maand was mijn cyclus 30 dagen.
    Als ik wel ongi word en mijn klachten blijven dan ga ik wel langs de HA. Heb hier geen zin in.
    De eerste maand na het stoppen met de pil had ik dus helemaal geen klachten. Ik ben gewoon niet meer met een nieuwe strip begonnen na de stopweek en ben vervolgens na 30 dagen weer ongi geworden. Maar dat was dus heel weinig, 1 dag bloedverlies en toen nog wat bruinig. Daarom dacht ik ook al: wat vreemd.
    Maar ja als mijn test negatief aangeeft, vanochtend gedaan dan zal ik wel niet zwanger zijn he.

Grz NIkkie

11. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    1 dag voor mijn nod

12. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    4 dagen na me nod

13. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Zijn er dan ook nog meiden die voor de NOD negatief testten en pas erna dus positief?
    Dat is ook een beetje mijn vraag.

X Nikkie

14. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik heb op mijn NOD getest en toen was het een heel licht streepje

15. annelie

annelie Lid

10 dec 2006
    70
    0
    0
    vraagje voor poeipoei
    Toen bleek dat je 22 weken zwanger was, ben je toen tussendoor niet ongesteld geweest? Had je veel slijmverlies in die tijd?
    Ik ben namelijk 11 dagen overtijd en de testen blijven negatief, wel heb ik veel meer afscheiding dan normaal.

16. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Balen, vandaag weer negatief getest maar nog niet :evil: :evil: .
    Hoop niet dat ik zo'n lange cyclus krijg, dan baal ik echt erg.
    Maar goed ik zit nu op 30 dagen dus als het 1 of 2 dagen later komt is dat op zich niet erg.
    Wel voor Kerst dan please!
    @Germaine: kan ik me heel goed voorstellen hoor. Hoe kun je er nu niet mee bezig zijn, als je er dus wel mee bezig moet d.m.v. het slikken van tabletten. En het is toch iets wat je graag wilt dus het is gewoon een teleurstelling als het weer niet zo is.
    Ik begin net dus op zich is het nog niet zo erg maar ik wil dan wel graag van die klachten af. Dan zou ik er wel minder bij stilstaan.

Liefs Nikkie

17. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb bij mij de zwangerschap van mijn zoon pas een test gedaan bij de huisarts, bleek toen al 6 weken te zijn. Nu zijn we bezig voor de tweede, en is nu best spannend, nog helemaal niets te bekennen, geen bruinig slijm. Wel een beetje wit, maar wat dat betekend, weet ik niet.

18. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    hoi

ik testte altijd voor mijn NOD. Ik wilde wel wachten maar ik kon het nooit. Bij deze zwangerschap 3 dagen voor mijn NOD positief gestest. Het vervelende eraan is ook dat je dan van die vage streepjes krijgt (zie album) en je dan zeker nog een paar dagen in nog meer spanning zit of het nou wel of niet zo is.

Dus als je kunt wachten zou je minimaal tot je NOD moeten wachten

19. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Heb gewacht tot 4 dgn na nod.
    Voor het geval ik toch "gewoon"een paar daagjes later zou zijn...
    Zelfbescherming denk ik. Was vorige maand nl ook een paar dagen te laat en had toen nega test.

Suc6 ermee

Dikke knuf daantje

20. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    heb 6 dagen na NOD negatief getesst en pas na 9 dagen positief.

Deel Deze Pagina