zo stom!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by moontjejl, Nov 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ben nu zwanger van ons derde kindje.
    Maar heb gister zo stom gedaan :oops: ik heb brood met filet american van de AH op.Heb er niet eens over nagedacht! :confused: Pas toen mijn man thuis kwam en die er naar vroeg dacht ik er aan! :oops:
    Wat moet ik hier mee, wat is nu het risico voor ons kindje, voel me zo dom....
    HELP PLEASE?!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Moontjejl,

niet druk om maken in ieder geval! De kans dat je besmet raakt met die toxoplasmose parasiet is erg klein. Het vlees zou dan van een 'ziek' dier geweest moeten zijn. En daarbij zijn de meeste mensen er al mee in aanraking geweest tijdens hun leven, vooral als je vaker rood vlees hebt gegeten of katten hebt. Stel dat je toch nog die parasiet zou hebben binnengekregen is de kans niet groot dat je kindje ermee in aanraking komt. Mocht dit dan toch wel het geval zijn, is het niet meer heel schadelijk voor het kindje in deze fase van de zwangerschap. Dus gewoon niet meer eten en je geen zorgen meer maken!

Groetjes Brigitte

3. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Heel erg bedankt voor het snelle antwoord zeg!Weet dat jullie het heel druk hebben, ontzettend bedankt voor de geruststellende woorden, kan het nu op de hormonen; zwangerschapsdementie gooien...hihihih

BEDANKT!~!

Share This Page