We zitten in de eerste ronde, ben 16 november gestopt met de pil! Heb dus geen idee hoe mijn cyclus in elkaar zit. Nu is dus mijn vraag wanneer kan ik een zwangerschapstest doen? Als ik van de gemiddelde 28 dagen uit ga zou dat 17 december zijn. Maar wat raden jullie mij aan? Heb de test al wel in huis en zou hem natuurlijk graag de 17e doen maar kan dit wel?
Hoe was je cyclus voor de pil? regelmatig of niet... Hoe lang ben je aan de pil geweest? je moet rekening houden met ontpillen. Ik persoonlijk heb na de pilstop eerst mijn eigen menstruatie afgewacht en toen zijn we serieus voor een beeb aan het klussen gegaan. Zo weet je je cyclus een beetje... Als je altijd een regelmatige cyclus hebt gehad kun je testen op je nod (niet ongesteldheid dag) en als je altijd 28 was dus op de 28e dag na je eerste menstruatiedag.
ps ik blijk nu een cyclus van 30 dagen te hebben na 3 mnd pilstop, terwijl dat eerder voor de pil netjes 28 was...
Ik heb ongeveer 12 jaar lang de pil geslikt en weet echt niet meer hoe daarvoor mijn cyclus was, dus is gewoon afwachten bij mij. Dus als ik bijv. na 2 weken vanaf 17 dec. niet ongi ben testen?
Ik zie nu pas dat jij ook de 17e kan testen. Spannend he! En jullie zitten in ronde 2? Heb jij vorige maand wel op je ongi dag getest?
ja negatief getest op dag voor nod, voelde al menstruatie pijntjes en had alle tekenen om ongesteld te worden en werd dat dus ook dag later op nod, balen! maar wel vrolijk door naar ronde 2, we hebben nu ook voor het eerst echt goed geklust rond ovu deze mnd, dus spannend! vorige mnd bleken we niet goed geklust te hebben, veel te vroeg... mogen idd 17 dec ook testen. Duim voor je meis!
Denk dat wij ook niet op de goede (vruchtbare dagen) geklust hebben. Elke dag voel ik wel weer wat nieuws, gister en vandaag erg veel slijm en pijnlijke tepels. Dus denk dat we te vroeg geklust hebben. Hhahah snap er soms ook weinig van, alles is nieuw voor ons. Heb me nog nooit beziggehouden met ontpillen enz. Dus dit forum is echt super, zo kom ik alles te weten. Heb wel last van het ontpillen, misselijk, steken in me onderbuik, gevoelige tepels (heb ik normaal echt nooit) en moeier dan normaal. Hopen dat ik gewoon een mooie syclus heb van 28 dagen, maar dat is dus nog afwachten bij mij. Hopen dat het snel raak is voor ons. Heb jij kwaaltjes van het ontpillen?
nou ik had me vanaf pilstop al veel verdiept op internet en ben zo al veel te weten gekomen ook door met dit forum mee te lezen. ik leer ook steeds meer hoor. Maar blijf wel voorstander van om nu we nog maar net echt bezig zijn (zitten immers nog maar in ronde 2) er wel plezier in te houden! dus alleen klussen als we allebei gemotiveerd zijn en er lol in hebben, geen verplicht nummertje haha... Heb ook al veel gehoord van vriendinnen en mijn zus die een kindje hebben. (niet naar gevraagd hoor, want niemand weet dat we bezig zijn!) maar gewoon meegekregen.... Ik voelde ineens heel bewust mijn lichaam na de pilstop, dus qua ontpillen voelde ik ineens sterker mijn boobs voor nod, dat soort dingen. nu deze mnd 3e mnd na pilstop echt mijn eisprong gevoeld, dat had ik ook nog nooit gevoeld en had ik vruchtbaar slijm dat rekbaar was (dan komt je ei eraan en ben je vruchtbaar) dus wel grappig! allemaal geleerd op forum! nou we houden elkaar op de hoogte dan maar he, spannend!
Nou, ik heb dus ook nog nooit me eisprong gevoeld, (tot vandaag denk ik), had dus voor het eerst vandaag pijnlijke tepels, en met lopen pijn in me onderbuik en veel slijm. Nu nergens geen last meer van. Zou dit nou mijn eisprong geweest zijn. Zoja moeten we dan straks klussen of heeft het nu geen zin meer?
heb 2 dingen geleerd, OF je ei staat op knappen, je voelt pijn vd spanning in de eileider, DAN ben je nog net op tijd om te klussen, is de pijn weg dan is ei gesprongen en heb je ronde gemist... OF optie 2, het slijm na de eisprong kan ook een zeurende vervelende pijn geven en lijkt op ovu pijn. In beide gevallen ben je dus te laat om nog te klussen voor een beeb. Misschien omdat je de ei pijn nog moet leren kennen is je ei nog niet geweest dus ik zeg, voor de zekerheid vanaf dag 8 tm 18e dag om de dag klussen en rond ei elke dag, dus ga er nog x voor als jullie er plezier in hebben. Wij hebben zoiets beter te veel als te weinig haha!
oja en je borsten zijn voor je ei nog zacht en slapper, na je ei worden ze gespannen en gevoelig tot je nod, dus als je je borsten voelt is vaak je ei al geweest....
16 November 2008 Eerste dag van je laatste menstruatie 27 November 2008 Een beetje vruchtbaar 28 November 2008 Vruchtbaar 29 November 2008 Erg vruchtbaar 30 November 2008 Eisprong 5 December 2008 Innesteldag 14 December 2008 Vanaf hier kun je testen 23 Augustus 2009 Vermoedelijke bevallingsdatum
Lief dat je dit toestuurt maar ik ben 16 nov. gestopt met de pil en 19 nov.was de eerste dag van mijn laatste menstruatie dus wat jij hebt toegestuurd telt niet voor mij
ja zat ik ook net te bedenken dat je de dag van je ongie moet pakkken haha.. dit telt dan wel 19 November 2008 Eerste dag van je laatste menstruatie 30 November 2008 Een beetje vruchtbaar 1 December 2008 Vruchtbaar 2 December 2008 Erg vruchtbaar 3 December 2008 Eisprong 8 December 2008 Innesteldag 17 December 2008 Vanaf hier kun je testen 26 Augustus 2009 Vermoedelijke bevallingsdatum