Hoi Allemaal, zijn hier meer mensen die vlug een tweede kindje kregen? We zijn nu aan het proberen om voor de tweede keer zwanger te worden. Ons eerste kindje is nu 5 maanden. Wie hebben nog meer twee kindje dicht op elkaar en wat is jullie ervaring? Ik zie er zeker voordelen in...... maar er zullen ook nadelen zijn. Zo lijkt me het wel zwaar 2 kleine kindjes, maar je bent er ook weer eerder uit de baby's. ik zou graag wat ervaringen horen. gr Suzanne
Ik heb nog geen idee hoe het zal zijn om 2 kleine kindjes te hebben, maar nu met een kleintje van net 1 en 36 weken zwanger kan ik wel zeggen dat de zwangerschap wel zwaarder is, maar meer omdat de hoeveelheid energie die ik heb wat afgenomen is. Ik ga elke dag smiddags slapen zodra roos slaapt en ik heb ook wel veel hulp (opa en oma 2 dagen en kdv 1 dag)
Hoi hoi, Ik heb nog geen ervaring maar wij zijn ook bezig voor een tweede kindje en ons dochtertje is nu 9 maanden. Je hoort inderdaad nadelen en voordelen ervan. Mij lijkt het gewoon erg leuk als ze samen kunnen opgroeien. Mijn zus en ik schelen 3 jaar, dat is allemaal wel goed gegaan maar ik merkte wel dat toen ik 13 was en zij 16 dat we toen wel eens ruzie hadden omdat ik met hele andere dingen bezig was als haar. Nu ben ik 24 en zij 27 dan is het alweer anders. toch zie ik veel voordelen van snel 2 kindjes. Liefs Jelisa
Hoi hoi, Wij zijn ook zwanger van de 2e nu alweer 7 weekjes met 5 maanden dachten we ook van het zou nu wel weer mogen en toen was het gelijk raak! Tuurlijk is het zwaar een tweede zwangerschap maar dat blijft het toch hoe oud je kindje nu ook is. Het voordeel vind ik dat je niet straks als je kindje bijv. 4 is en bijna naar school gaat dat je dan weer helemaal opnieuw moet beginnen dat je weer in de luiers zit....dat heb je nu dan allemaal tegelijk. Succes! Groetjes Lysanne
Toen Layla 5 maanden was, was ik weer zwanger van de 2e. Ik ben nu 20 weken zwanger en Layla is nu ruim 10 maandjes. Ik vind het zelf eigenlijk niet zwaar, Layla is een heel gemakkelijk kindje dat al bijna loopt. Ik ben wel benieuwd hoe het dalijk zal zijn als het kindje geboren is, dan moet je veel meer tijd uittrekken voor je ergens naartoe gaat. Omdat je voor 2 kindjes de spullen moet inpakken en 2 kindjes moet aankleden enzo. Maar dat is denk ik een kwestie van wennen, plannen en een ritme erin zien te vinden.
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zelf moet er niet aan denken. Ik had een droomzwangerschap en een droom bevalling daar niet van maar ik ben er nog zo vol van dat ik absoluut nog niet toe ben aan een tweede. Natuurlijk denk ik er wel heel vaak over na, of ik het uberhaupt wel zou willen. Mn vriend en ik zijn er beide nog niet over uit. Eerst maar eens genieten! Euhm... en daarbij: Onze sexfrequentie is wel erg afgenomen na de geboorte van ons prinsje! haha!
Er zijn evenveel nadelen en voordelen voor wel snel voor de 2e gaan en niet snel voor de 2e gaan. Ik zou naar mijn eigen lichaam luisteren, is dat allemaal goed herstelt? Ben je geestelijk/spiritueel in balans? Kan je het verlangen maar niet uit je hoofd zetten? Wil je dit kindje uit liefde? Dan zou ik er voor gaan. Eerder niet. Voor -en nadelen heb ik zelf naast me neergelegd want ik denk dat een kindje hoe dan ook nooit praktisch is dus het heeft voor mij geen zin om voor -en nadelen door te nemen. Ik zorg gewoon dat ik mijn energie steek in het oplossen van praktische knelpunten straks. Ik ga weer klussen als Yelena 1 is. Ik vind dat zelf behoorlijk snel. Maar ik voel me er klaar voor.
Ik heb zelf 2 dochters die 19 maanden schelen, ik was dus weer zwanger toen de oudste een kleine 10 maanden was. Hier bewust voor gekozen omdat het ons ook leuk leek een klein leeftijdsverschil te hebben. De oudste is nu 26 maanden en de jongste bijna 8 maanden en ik zie nu al dat ze elkaar steeds opzoeken (de oudste komt me melden dat de jongste honger heeft, huilt of moet lachten, de jongste tijgert als een bezetende achter haar grote zus aan en schiet al in de lach als ze haar ziet). Ik vind het geweldig maar soms wel wat onhandig: 's ochtend was ik zeker in het begin een uur bezig voor ik op pad kon, en dan alleen maar lopend met mn duowagen, want dat kreng krijg ik niet alleen in de auto. Dus je kunt niet echt makkelijk uit de voeten. Ook kleine dingetjes zijn af en toe onhandig, ik zou bijvoorbeeld graag gaan zwemmen met de meiden maar kan ze nu alleen meenemen als er een oppas is voor de ander (met 2 van die kleintjes in het zwembad met maar 1 paar handen is uiteraard geen doen). Dat klinkt hopelijk niet te negatief want ik heb nog geen seconde spijt gehad hoor. De zwangerschap was wel iets zwaarder maar niet onoverkomelijk. En alle buikkusjes van de oudste waren toch wel errug leuk :-D. groetjes, Marit
mijn zoon was 4 toen ik zwanger werd van mijn dochter,dit hebben we bewust zo gedaan.heerlijk eerst genieten van de eerste tot hij naar school ging en dan heerlijk genieten van de tweede totaal geen stress gehad en ik persoonlijlk zou het mij niet kunnen voorstellen 2 kindjes direct achter elkaar te krijgen maar dat is natuurlijk ieders eigen voorkeur
voor elk probleem is een oplossing denk ik. Bij mij bij het babyzwemmen zit ook een opvang, dus je zwemt met 1 terwijl de ander daar speelt en daarna wissel je het om. Mijn duowagen BabySuperSale kan ik ook nu met 36 weken zwangerschap gewoon in de auto tillen (ben ik natuurlijk al aan het testen geweest). Als je kijkt bij clubs bij zwanger zijn, daar is ene heel topic van meiden die snel na elkaar zwanger zijn geworden, daar staan ook veel tips in
Het lijkt mij inderdaad ook erg leuk twee kindje dicht op elkaar. Maar aan de andere kant wel spannend, ik denk zeker dat ik er aan toe ben. Anders zou ik er niet aan beginnen. Mijn lichaam is denk ik wel weer herstelt. Ook is onze eerste vrij makkelijk, dat scheelt denk ik ook veel. We zijn nu dus weer aan het klussen, al het net zo snel gaat als bij de eerste dan zullen we snel weer zwanger zijn. Bij de eerste was het de eerste keer raak. maar of dat nu ook het geval is?? Misschien wel, maar wie weet duurt het ook langer. Dat is ook een reden voor mij om nu al te beginnen. Misschien duurt het wel even voordat ik weer zwanger ben. Zoals ik hier lees, hebben veel mensen dus ook positieve ervaringen. Ik denk inderdaad dat we weer even een draai moeten vinden, maar daar heb je ook de tijd voor in je verlof. Alles went denk ik wel, en nu hebben ze ook echt iets aan elkaar. En inderdaad, als de ene 16 is dan is de andere niet veel jonger. En zitten de verschillen wat betreft interesse dicht op elkaar. gr Suzanne
Hoi, Ik ben na 8 maanden weer zwanger geraakt. De zwangerschap is voor mij minder zwaar, maar dat komt omdat ik bij de eerste heel erg ziek was. Ik slaap i.d ook als Keira slaapt en nu is ze bijvoorbeeld aan het wandelen met mijn schoonzusje. Heb ik effe tijd voor mezelf en een extra slaapje. De oppas is nu op vakantie, maar die komt ook nog gewoon 2x in de week. Klinkt misschien overdreven, maar vanwege mijn bloeddruk en BI heb ik het nodig. Op het forum "net bevallen en weer zwanger" lees je veel tips van moeders die inmiddels bevallen zijn. Zei Petra ook al.
Hallo hier willen we ook graag snel een tweede. We zijn nu sinds en maandje weer actief zeg maar (hihi) Lijkt me heerlijk en ook druk maar net als ieder vind ik het fijn dat ze later veel aan elkaar hebben en je bent vroeg uit de baby tijd.
wij zijn 2 juli gestopt met de pil! jamie is nu 9 maanden. mocht het "weer" meteen raak zijn dan zullen ze dus 18 maanden schelen. ik heb altijd al veel kindjes gewild en kort op elkaar. Jamie is een heel gemakkelijk ventje! voel me er ook klaar voor. nog even geduld.... 2 augustus zou ik normaal ongesteld moeten worden... als ik het schema van 28dagen cyclus volg...