Wanneer testen bij onregelmatige cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door GeoLilly, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Hey allemaal

Sinds een paar maanden gestopt met de pil en nu sinds begin juli echt aan de slag voor een eerste kindje! :)
    Omdat ik een beetje een onregelmatige cyclus heb (steeds tussen de 28 en 40 dagen) vroeg ik me af vanaf wanneer ik zou kunnen beginnen testen?
    Ik lees steeds dat je best wacht tot je noddag om te testen maar heb geen idee wanneer deze is...Volgens de ene website zou ik de 8ste mijn regels moeten krijgen, volgens de andere pas de 15de.
    Ik weet dat het natuurlijk heel erg onwaarschijnlijk is dat ik al meteen zwanger zou zijn, maar ik voel vanalles in mijn lichaam en ben zo benieuwd. :)

Bedankt voor jullie advies.

2. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ik zou de langste dag aanhouden aangezien je anders misschien te vroeg test. Maar als je jezelf niet kan bedwingen kan je altijd eerder testen ;)

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zou ook je langste cyclus aanhouden. Niet leuk want dat is lang maar dan kan je inderdaad niet te vroeg testen. Scheelt teleurstellingen en geld ;):)

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik ga er even vanuit dat je niet weet wanneer je eisprong was.. Op zich is lang wachten (dus tot minimaal dag 40) dan slim, maar als je graag een glaasje alcohol drinkt dan is wat eerder testen misschien wel slim. Ik deed dat week in die eerste maanden, test als ik een feestje had, better safe than sorry!

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Websites volgen hierin heeft nog weinig zin ook al zou je cyclus wel regelmatig zijn. Degene heeft nl vroege eisprong de ander wat later in de cyclus.
    Als je wil weten wanneer je eisprong is zou ik ovulatietesten doen of tempen. Maar kan me voorstellen dat je daar eerste maanden mee wil wachten, ik deed dat ook expres niet direct. Dus ik zou wachten op langste cyclus, heb je eerder klachten die kunnen wijzen op zwangerschap doe je wel eerder een test.

6. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Scorpio99 en Sterre82: als ik het rationeel bekijk is afwachten tot de uiterste datum het verstandigst maar op het wachtbankje zitten duurt zo lang!! Vooral als je allerlei dingen voelt in je lijf en je constant afvraagt of het nu "echt" is wat je voelt of dat je lichaam je voor de gek houdt. Pff :)

Jessie80 en Me26: daar heb ik inderdaad geen idee van, wanneer mijn eisprong was.
    Aangezien elke vrouw anders is kunnen websites en apps niet volledig juist zijn maar ik beschouw het een beetje als een "leidraad".
    Mijn man vindt het nog te vroeg om al bezig te zijn met temperaturen en ovulatietesten omdat we nog maar net begonnen zijn.
    Ik kan hem daarin volgen maar als je weet dat je als vrouw maar een beperkt aantal dagen per maand vruchtbaar bent lijkt het me toch beter dat je je kansen verhoogt en je weet hoe het gaat, van zodra je beslist dat je er echt voor gaat wil je zo vlug als mogelijk een kindje :)
    Rond het alcoholverbruik: dat is geen probleem, ik ben geheelonthouder.

Als ik me echt niet meer kan bedwingen zal ik denk ik toch al wat eerder testen, maar ik weet niet vanaf wanneer dat het beste zou zijn omdat ik soms lees dat je dan wel al zwanger kan zijn maar dat er nog op de test nog geen streepje/plusje/... verschijnt en als je dan enkele dagen later test het dan wel positief kan zijn. Misschien tussen de twee data in? ;)

Bedankt voor de steun dames!

7. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou ook de langste cyclus aanhouden. Ik ben zelf ook erg onregelmatig ongesteld, om mezelf rust te geven heb ik daarom getemperatuurd. Dit zodat ik wist wanneer mijn eisprong was geweest en wanneer ik dan ongesteld moest worden. Daarom om geen testdrang gehad (en ook niet onnodig veel testen nodig gehad). Alleen toen ik zwanger was van mijn dochtertje. Succes ermee.

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Op welke dag zit je nu? Je zou inderdaad tussen die datums kunnen testen maar dat zou ik ook weer niet teveel doen.
    Begrijpelijk dat je man het nog te vroeg vind maar tempen zou wel beter inzicht in je cyclus geven. Maar goed, dat is natuurlijk iets wat jullie beslissen.
    Ikzelf zit tussen de 30 en 36 dagen. Best lastig. Bij de vorige 2 tempte ik (moest ook van de gyn trouwens) maar nu besloten om het z'n gang te laten gaan. Vind het best lastig moet ik zeggen. Ik zit nu op dag 35 maar ik wil echt tot morgen wachten met testen ( als ik vandaag niet ongesteld wordt i.i.g)

9. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Op het wachtbankje dan maar en mij proberen inhouden hihi, niet gemakkelijk maar het moet. Ik probeer zo kalm en nuchter mogelijk te blijven.
    Ongeveer op dag 25, afhankelijk van welke website/app ik mag geloven. ;)
    We hebben daarover gepraat en we willen daar nog even mee wachten, maar dat klopt inderdaad. Misschien dat we er over een paar maand mee beginnen.
    Ooh sterre82 zo spannend voor jou!!! Ik duim heel hard mee!!

Deel Deze Pagina