Wanneer testen? Hele onregelmatige cyclus

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Luthien31, 25 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Zoals de titel al zegt, de vraag die op dit moment door mijn hoofd spookt is wanneer kan ik testen? Ik heb een best wel heel onregelmatige cyclus zo tussen de 28 en 49 dagen over de afgelopen 8 maanden (reken ik langer terug zit het tussen de 26 en 53 dagen).
    Nu zit ik op dag 36 en wil eigenlijk heel graag testen, maar ik ben bang dat ik te vroeg ben en dan negatief test. Heb verder nog geen symptomen van menstruatie of zwangerschap, behalve misselijkheid maar die valt bij mij onder beide (wordt ook misselijk als ik ongesteld ben). Ik weet niet wanneer mijn eisprong is geweest en of ik die überhaupt gehad heb.
    Heeft er iemand een idee wat wijsheid is? nog een anderhalve week wachten of toch nu maar alvast testen?

2. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Ik zou testen, als je negatief test kan je het waarschijnlijk even uit je hoofd zetten - nog 17 dagen wachten met zou het? In je hoofd (uitgaande van je langste cyclus) is erg lang - ik duim voor je dat je nu al overtijd bent en wanneer je gaat testen deze positief is!

Luthien31 vindt dit leuk.
  3. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie!

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Je kan inderdaad testen. Ik zou gewoon de goedkoopste van de Action doen. Niet duur maar geeft je gewoon even wat 'zekerheid' voor nu. Net wat anna4 zegt. Ik hoop voor je dat je een positieve test mag hebben!!

Luthien31 vindt dit leuk.
  5. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Dankjewel! Ik denk dat ik dat ook maar ga doen =)

Niveah vindt dit leuk.
  6. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Spannend! Laat je het ons nog weten als je daar behoefte aan hebt? Mijn duimen draaien!

7. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Zeker weten!

8. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik zou testen en jezelf beloven dat je bij een negatieve test niet meteen de moed verliest :)

Mocht het niet raak zijn, Dan is voor de toekomst het misschien een idee om bij te houden in een app wat voor type cervixslijm je hebt en hoeveel, en tevens je temperatuur bij the houden. Eventueel kun je ook bijhouden hoe hoog je baarmoedermond zit.
    Ik zeg dit omdat, zelfs bij een onregelmatige cyclus, de lutteale fase (het gedeelte na de eisprong) over het algemeen altijd dezelfde lengte is. Ik kan me voorstellen, dat het prettig is om iets beter te weten waar je aan toe bent.

Ik hoop dat je strakjes gewoon positief test! :)

9. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    De ronde hiervoor heb ik ovulatietesten gebruikt, alleen deze ronde wilde we er even niet zo mee bezig zijn ivm een aankomende verhuizing. Wat me eigenlijk best goed af ging, totdat ik op cyclusdag 32 zat, toen kreeg ik alweer de neiging om te testen :roflmao:
    Temperaturen is voor mij niet echt te doen vanwege erg wisselende tijden van het opstaan

10. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Helaas gisteren net voor ik naar bed toe ging buikpijn en bruine afscheiding... Vanochtend toch maar even een testje gedaan omdat mijn menstruatie nog niet doorgezet had. Maar een omo witte test. Dus ik denk dat deze ronde het ook niet gelukt is.

11. jootje90

jootje90 Lid

16 jan 2015
    69
    11
    8
    Hier net zo.. soms heb ik een hele mooie gelijkmatige cycles wat een paar maand goed gaat, en dan zo ineens slaat het om en zit ik ook zo bij de 40 dagen. Hier dus ook altijd een drama om de keuze te maken wel of niet testen. En toevallig afgelope maand weer mis en weer een lange cycles. En ik heb zo'n vermoeden nou weer. Ik had gister oficieel mijn nod, maar mijn gevoel zegt dat ik weer een lange cycles heb. Veel succes ik weet hoe het voelt

12. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ah balen meid... Hoop voor jou gauw een positieve test!

Je cyclus was nu 37 dagen en dat is best mooi. Geeft je weer moed voor de volgende ronde :)

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik temperatuurde altijd
    Zo wist ik zeker dat mn ei geweest was en was ik ook niet weken aan het zoeken naar mn eisprong met ovu testen

14. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    37 dagen weet ik nog niet zeker aangezien mijn menstruatie nog niet echt is doorgebroken, alleen nog bruinverlies. Dat kan bij mij soms al een week duren, daarna weer even niks en dan pas menstruatie....

15. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Oh.. nou hoop toch dat je snel aan de volgende ronde kan beginnen!

Deel Deze Pagina