Dag dames; ik snap er écht niks van. Ik kreeg dus de opdracht om te starten met duphaston om m'n menstruatie op te wekken, omdat m'n hele 'systeem' weer stilgevallen is (bij follikelgrootte van 7mm). Vandaag dag 3 duphaston. Maar... ik dacht even uit nieuwsgierigheid zo'n digitale ovulatietest te doen van sensitest (iemand ervaring mee trouwens?). Heb deze al enkele keren gebruikt, was telkens negatief terwijl de stickjes soms wel vals positieve resultaten gaven. Dus ik lijk deze nu meer te vertrouwen... Maar kijk... snappen jullie dit? Dit kan toch niet? Ik kan toch onmogelijk een piek hebben als ik al aan de duphaston zit? Kunnen jullie dit verklaren? Nog nooooit eerder een plusje gehad op deze...
Kan een follikel dan op enkele dagen tijd zo hard gegroeid zijn? Heel vreemd en verwarrend vind ik dit allemaal! Maar jouw verhaal geeft wel hoop...
Dat ligt er aan. Wanneer was je follikel 7 mm? Als dat 3 dagen geleden was, dan geloof ik idd niet dat het nu al een lh piek kan zijn met volgend eisprong binnen 48 uur . Dat zou idd wel extreem snel zijn.
Dat was afgelopen maandag. Maar de vrijdag daarop was er amper iets veranderd zeiden de gynaecologen... daarom dat ik het vreemd zou vinden.
Over de snelheid van het groeien van een follikel weet ik niet veel. Ik slikte duphaston de hele cyclus door. De kans op een zwangerschap met duphaston is minder groot maar ik had elke maand gewoon een eisprong (positieve ovulatietest) en dus een zwangerschap.
Hij kan niet binnen 2 dagen van 7 mm naar ca 18 mm gaan Hij groeit namelijk gemiddeld 1-1,5 mm per dag
Heb uit nieuwsgierigheid nog elke dag eens opnieuw getest, telkens negatief. Tot vandaag, weer een positieve... Ik ga er wel weer vanuit dat het gewoon valspositief is, hoor... maar anderzijds heb ik wel echt veel waterige afscheiding, dus toch vanavond proberen te klussen. Je weet maar nooit he...