Ervaring met Alan Beer clinic zelf?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door skye81, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb mailcontact gehad met de Alan Beer Clinic en zij gaven mij aan dat ik in principe helemaal niet zelf langs hoef te komen, maar dat alles via mail kan gaan. Ook de bloedonderzoeken kan ik dan hier doen en alles wordt dan naar Amerika opgestuurd.

Ik lees hier op het forum wel veel over Dr. Pf in Duseldorf. Tja..ik twijfel nu heel erg.

Heeft er iemand ervaring met de onderzoeken met de kliniek zelf en hoe ging dat met het opsturen van het bloed? Ik kan me er geen goede voorstelling van maken...

Graag hoor ik ervaringen...

2. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Zou je wat specifieker kunnen zijn? Waarom amerika? En wrm niet dd wat om de hoek is dan.

3. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Nou, ik wil me laten onderzoeken ivm herhaalde miskramen.

Nu zijn er meerdere buitenlandse artsen die dit doen , maar toch hanteert iedere arts weer zijn eigen beleid. Daarom zou ik het liefst onder behandeling willen van de kliniek van Dr. alan Beer zelf in California. Dit n.a.v. het boek 'Is your body baby friendly'?
    Natuurlijk kun je erheen vliegen, maar dan zou je het inderdaad wat beter dichterbij huis kunnen zoeken.

Maar je kunt ook worden behandeld bij de Alan Beer Clinic zonder dat je erheen hoeft. Alles gaat dan namelijk via mail en telefonisch contact. Ook het bloed wordt naar Amerika opgestuurd. Je kunt dus eigenlijk alles vanuit huis regelen.

Ook zou ik naar Dusseldorf kunnen gaan voor een soortgelijke behandeling bij Dr. Pfeiffer. Maar ik lees wisselende verhalen over hem en ik twijfel nu voor welke weg ik wil kiezen.

Nu is mijn vraag dus of er vrouwen zijn die wel gekozen hebben het via de 'originele' kliniek van Alan Beer te doen? En ik vraag me af hoe dat verliep en of ze dat bevallen is. En waarom je er evt. niet voor gekozen hebt (bijv. wegens de financiën oid)

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Waarom ga je niet naar Gent? Die zijn ook goed mbt herhaalde miskramen.

5. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ja! Een hele goeie! Ik heb er volgende maand een afspraak, maar doen zij ook immunologisch onderzoek zoals in het boek? Want misschien is het dan dubbelop maar ik wil zoveel mogelijk testen doen zodat ik wat pro actiever in een volgende zwangerschap kan staan.

Misschien is het beter dat eerst af te wachten maar nu ik door Gent toch zo'n 6 maanden stilsta wil ik gelijk dit ook maar doen.

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Gent gaat best ver in de onderzoeken volgens mij. Wat ook een tip is: je menstruatiebloed laten onderzoeken door Serum (athene). Verschillende meiden op het forum (waaronder ik) hebben dit laten doen en er komen regelmatig infecties uit. Je kan hen mailen met al je vragen. Ze mailen snel terug, helpen je op weg en dat allemaal gratis. Home

Bij mij was de poging na de behandeling raak en er zijn ook meiden toch spontaan en blijvend zwanger geraakt.

7. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Dat vind ik ook een hele goeie tip. Ik ga ze morgen meteen mailen.

Ik neem aan dat ik alle info van hen krijg over hoe ik menstruatiebloed opstuur? Ik ga er meteen achteraan!

Thnx ladies!

8. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

De onderzoeken van serum zijn niet gratis, maar de contacten allemaal wel. Als je ze mailt met je verhaal, krijg je een formulier terug om in te vullen. Dat gaat over wat je al gedaan hebt, je cyclus, enz. Daarna geven zij advies. Ik weet wel zeker dat dit onderzoek erbij zal zitten (7in1 test en lifecode).

Ik had bijv altijd bruinverlies voor mijn menstruatie. Ik kreeg overal te horen dat dit normaal is. Heb het alleen na de kuur van serum niet meer gehad...

9. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Nou, ik heb alle informatie van ze binnen en ik verwacht over een paar dagen mijn menstruatie dus ik ga ervoor. Ik heb zelf enorm veel bruinverlies voor en na. Dus ik wil dit graag onderzocht hebben..

Misschien is het wat ongemakkelijk om uit te leggen, maar je zou me heel erg helpen met enkele details van hoe je zoiets nou opstuurt, het staat wel in de formulieren maar ik vind het nog wat lastig...
    Moet ik nou zo'n urine bekertje gebruiken? En moet het niet gekoeld opgestuurd worden?

Ik ben duidelijk nog een leek op dit gebied...

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi Skye,

Ik ben gelukkig geen ervaringsdeskundige op het gebied van miskramen, maar helaas zijn er bij mij wel meerdere IVF's mislukt.

Ik heb om die reden in 2010 onderzoeken bij dr. Pfeiffer laten doen. Daar kwam het 1 en het ander uit. Dr. Pfeiffer deed er toen nog vrij gemakkelijk over: wat visolie en wat vitamientjes erbij en het zou wel goed moeten komen. Ik had echter het Alan Beer boek gelezen en aan de hand van de referentiewaardes van Alan Beer was er bij mij meer aan de hand dan dat door wat visolie en vitamientjes opgelost kon worden. Ik heb toen wekenlang heel internet af gesurft en heb toen ook contact gelegd met een Amerikaanse arts (niet via Alan Beer) voor advies.
    Ik heb Pfeiffer toen gezegd dat ik toch echt prednison wilde gebruiken.
    Ik kreeg het dankzij mijn overredingskracht voorgeschreven. En gelukkig maar: in 2010 bij ik blijvend zwanger geraakt en heb ik een gezond kindje mogen krijgen.

Ik ben 1 van de eersten bij Pfeiffer geweest die met behulp van de prednison met deze problematiek in die tijd blijvend zwanger is geraakt.
    Hierna werd hij ineens veel scheutiger met prednisolon voor te schrijven.
    Helaas is prednison ook geen absoluut wonder middel: de pogingen na die geslaagde poging zijn niet gelukt. Oke, wellicht dat mijn eicelkwaliteit daar meer mee te maken heeft dan met de prednison maar wat ik wil zeggen is dat het zoeken is naar wat voor het individuele lichaam uiteindelijk gaat werken.

Pfeiffer heeft nu eigenlijk twee dingen die hij mensen adviseert:

Of: vitamine D en visolie
    Of: prednison met intralipid infuzen.

Ik persoonlijk vind het wel bijzonder dat DE oplossing voor al die verschillende personen vrijwel identiek zal zijn. Ik heb begrepen dat het Alan Beer centrum meer nog specifiek op individuele personen gerichte behandelingen adviseren. Begrijp me niet verkeerd: ik ben dolblij met Pfeiffer, hij heeft mij verder op weg geholpen door mijn bloed te gaan onderzoeken, maar op en top volledig zoals Alan Beer is het niet. Hij is van oorsprong ook meer een onderzoeker op het gebied van orgaantransplantaties. Men is er achter gekomen dat op sommige gebieden dingen vergelijkbaar zijn bij zwangerschappen (ivm de helft van het DNA is van de partner afkomstig, dus lichaamsvreemd voor het lichaam van de moeder. Maar het Alan Beer centrum schijnt puur op miskramen en het uitblijven van zwangerschappen gericht. Daarom denk ik dat je daar het meest volledige onderzoek zult krijgen.

Als je het kunt betalen (ik heb begrepen dat de onderzoeken bij Alan Beer nogal prijzig zijn) zou ik met de kennis die ik nu heb wellicht ook daar bloed hebben laten onderzoeken. Zij zijn echt de absolute top qua onderzoek en behandeling van herhaalde miskramen en herhaaldelijk IVF falen.

Ik heb trouwens ook de onderzoeken bij Serum Athene laten doen. Wat ik frapant vind aan die onderzoeken is dat bijna iedereen daar wel iets uitkomt. Zo ook bij mij. Ik geloof wel dat zij geen oplichters zijn, maar ik vraag mij wel af:

Is het zo dat alle vrouwen die niet eenvoudig zwanger raken of blijven sprake is van hidden C (of 1 van die andere dingen waar ze op testen) en daardoor tegen problemen aanlopen of hebben alle vrouwen (ook vruchtbare vrouwen en vrouwen zonder miskramen) ook die bacteriën hebben en dat het helemaal niet schadelijk is om die bacteriën te hebben?

Anyway: ik ben blij dat ik die onderzoeken heb laten doen omdat daar bij mij toch wel het 1 en het ander uitkwam waardoor aan het licht is gekomen dat ik mij moest laten opereren.

Ik ken ook iemand (niet een nicht van de kapster haar buurvrouw haar kennis en daar weer een oud klasgenoot van maar echt iemand kennen) die na heel wat mislukte IVF's en miskramen spontaan zwanger is geraakt nadat er bij haar ook Hidden C was geconstateerd en ze daar behandeling voor had gekregen.

Om antwoord te geven over je potjes vraag:
    Nee het hoeft niet gekoeld te worden verstuurd.
    Ik had een potje bij de apotheek opgehaald. Vervolgens een poosje op de toilet gezeten met het potje onder mij. Deksel goed vastgedraaid en in een bubbeltjesenveloppe opgestuurd naar Athene (ik voelde me lichtelijk genant toen de jongen van het postkantoor de enveloppe vasthield :p)
    Ik heb niet op de enveloppe geschreven dat er menselijk vloeistof in zat omdat je dan het op een gekke manier zou moeten versturen.

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ook ik ben bij Dr Pfeiffer geweest en er kwam niet veel bijzonders uit: lage ijzerwaardem lage Vit D en ik heb een lichte bloedstollingsafwijking.
    Zijn advies aan mij was de combi van de twee opties die Maartje noemt. Ik heb het ook allemaal gedaan op de prednison na. Daarnaast slikte ik kinderaspirine.

De poging waarin ik alles heb gedaan, dus de dingen van dr pf, de onderzoeken van Serum, de aspirine is gelukt. Ook slikte ik dhea ivm de slechte eicelkwaliteit. Maar wat nu hetgeen geweest is wat de doorslag heeft gegeven? Ik heb geen idee. Wist ik het maar, dan hoefde ik ook niet zo lang te twijfelen of ik nog voor een tweede kindje durf te gaan.

12. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Hi Maartje,

Heel erg bedankt voor je uitleg. Het heeft me enorm aan het denken gezet. Inderdaad alles wat je beschrijft, dat vraag ik me ook al wekenlang af. Ik heb je verhaal wel twintig keer opnieuw gelezen omdat je het zo ontzettend goed opgeschreven hebt :)

Ik ga in ieder geval binnenkort naar Gent voor onderzoeken. Dus dat is dan stap 1. Omdat ik na dat traject zo'n 6 maanden verder ben, dacht ik:"Weet je wat?, laat ik maar meteen alles wat ik kan onderzoeken, dan besteed ik de tijd in ieder geval nuttig en heb ik er alles aan gedaan'.

Wat je zegt over Serum, dat zat ik dus ook aan te denken. Ze vinden altijd wel wat en hoe schadelijk is dat nu eigenlijk echt? Maar ik heb voor mijn gevoel niets te verliezen dus ik ga er maar voor. Weer een stap verder.
    Moest erg lachen over de jongen van het postkantoor haha! Wel heel fijn dat je het even uitlegde, want ik zag allemaal van die CSI achtige speciale doosjes waar je organisch materiaal in moest doen, voor me, maar dit kan gelukkig vrij makkelijk lees ik.

Nu meld ik me denk ik wel aan voor de kiniek van Alan Beer. Het gaat inderdaad veel geld kosten, maar mocht het later toch weer misgaan dan sla ik mezelf echt voor de kop dat ik het niet gedaan heb en het alsnog moet gaan doen.
    Ik vraag me alleen nog af in hoeverre het realistisch is dat ze onderzoeken en je gaat er zelf nooit echt naartoe. Hoe moeten ze me eventueel behandelen als dat in NL niet gangbaar is dan? Of stel je moet infusen krijgen, kan je dan hier het ziekenhuis inlopen en je geeft je Amerikaanse formuliertje af oid? Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar.

Maar ik zie het wel allemaal. ?Zoals ik al zei, ik doe alles stap voor stap.
    Ik lees dat jij ook al behoorlijk wat hebt meegemaakt zeg...Ik heb er diep ontzag voor..

13. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Kieske, ik snap het helemaal. Kan je niet weer hetzelfde doen als tijdens de geslaagde keer? Of is dat iets te kort door de bocht om dat zo te stellen?

Ik lig soms in bed en vraag ik me af hoe ik straks in hemelsnaam het nog durf te proberen, zo spannend en eng vind ik het.
    Maar ja, die wens is sterk he? En we zijn hoe dan ook supersterke vrouwen blijkt uiteindelijk altijd weer...

Mag ik vragen waarom je de prednison niet hebt genomen of was dat voor jou niet van toepassing omdat er niet zo heel veel uitkwam?

14. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

De intralipid infusen heb ik niet in Nederland kunnen laten zetten, ik moest naar DD. Bij mij in de omgeving wilde/ kon niemand het doen, het is hier voor de verandering weer eens iets wat ' nieuw', 'niet bewezen', ' niet erkend', enz is. Erg fijn...

Ik heb de prednison niet gepakt omdat het zijn standaard advies is en ik er bij mij eigenlijk geen reden toe zag.

Deel Deze Pagina