Hoe zit dat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pitahaya, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik vroeg mij iets af en dacht, vraag het gewoon.

Stel: Je hebt een luteale fase van 16 dagen. Dus altijd 16 dagen na je ovulatie word je ongesteld.
    Wanneer ben je dan 4 weken zwanger?
    Op je NOD of dan dus 2 dagen voor je NOD?

Snappen jullie wat ik bedoel? Ben je altijd 2 weken na je ovulatie 4 weken zwanger (als het raak is dus he) of ben je gewoon standaard altijd (ongeacht je luteale fase) 4 weken zwanger op je Nod.

Ben benieuwd.

2. jeshh

jeshh Niet meer actief

Volgens mij (maar correct me if I'm wrong) rekenen ze vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Juist omdat de eisprong en bevruchting / innesteling nooit met zekerheid is te berekenen.

3. Pitahaya

Dat doen verloskundigen inderdaad, maar dat slaat eigenlijk nergens op.
    Zie mijn cyclussen dan.
    Als ik dan zwanger raak, dan lijkt het alsof ik al veel verder ben. Terwijl ik wél weet wanneer ik een ovulatie heb. Die is namelijk altijd 2 weken voor mijn NOD.

4. jeshh

jeshh Niet meer actief

Hmm, daar heb je een punt. Geen idee dan hoe ze dat berekenen.

5. Sam01

Sam01 Actief lid

4 dec 2015
    423
    7
    18
    NULL
    NULL
    De eerste dag van je laatste menstruatie wordt aangehouden, maar volgens mij wordt heel vaak gecorrigeerd bij de tweede echo met meten.
    Bij mij hebben ze tenminste een paar dagen gecorrigeerd toen.

6. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Maar daar zijn dan weer de termijn echo's voor uitgevonden..

7. Pitahaya

Okay, dus als je weet wanneer je ovulatie was, weet je dus alsnog niet hoeveel weken je zwanger bent?
    Ik snap dat het bij een echo weer gecorrigeerd word hoor.

8. manaolana

manaolana Niet meer actief

Nee als je zeker bent van je eisprong wordt vanuit daar gerekend. De eerste twee weken krijg je "cadeau". De laatste dag van die twee weken is de eisprong. De eerste dag na je eisprong telt dus als 2 weken en 1 dag. Met een LF van 16 dgn ben je op je NOD dus 4 wkn en 2 dgn zwanger.

Maar omdat men vaak niet zeker is van eisprong gaat VK uit van eerste dag laatste menstruatie.

9. Pitahaya

Ah, thanx. Dus toch.
    Dan zou je denken dat mensen die een luteale fase van 9 hebben, toch veel eerder zouden kunnen testen?

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk 2 dagen voor je NOD. Als je ongesteld zou worden en je luteale fase is 16 dagen, dan doet je lichaam er blijkbaar 16 dagen over om het baarmoederslijmvlies af te gaan stoten. Als je zwanger raakt gebeurt dat niet, dus gebeurt er wat er bij iedereen bij een zwangerschap gebeurt, dan zijn die 16 dagen niet relevant zeg maar.
    En dan nog kan het iets verschillen wanneer het vruchtje innestelt, daarom krijgt iedereen een termijnecho. Je kan zelfs nog vooruit of teruggezet worden als je exact weet wanneer je eisprong was.

11. manaolana

manaolana Niet meer actief

Nee want met een LF van 9 dagen wordt je op 10DPO ongesteld. Dat zou dan 3 weken en 3 dagen zijn. Maar de innesteling is niet eerder doordat je een korte LF hebt.

12. Pitahaya

Ah okay, ik snap hem!

Deel Deze Pagina