Hallo iedereen. Ik heb volgend week een HSG onderzoek. Iemand ervaring mee? Ik lees veel dat vrouwen daarna zwanger raken. Ervaringen? Klopt dit? Xx
Nou, ik heb in augustus een HSG gehad en ben nog niet zwanger, hoor . Zolang je eileiders gewoon doorgankelijk zijn (wat bij mij het geval was) zal het niets voor je vruchtbaarheid doen. Het onderzoek viel mij overigens honderd procent mee. Ik was heel bang gemaakt door alle verhalen online, maar ik heb er eigenlijk geen echt ongemak bij ervaren. Succes! En hopen dat jij wel snel zwanger mag raken daarna!
Ik heb de HSG vorig jaar november gehad.. en nog steeds niet zwanger. Dus nee ik geloof er ook niet in. Gynaecoloog die doodleuk bleef herhalen dat het mijn vruchtbaarheid iets verhoogde (ik dacht 3 - 6 maanden) nou, niet dus. Nu ondertussen alweer 20 maanden bezig, en bijna een jaar na de HSG zonder resultaat. Alles was overigens goed en doorgankelijk. Vond de pijn erg meevallen, alleen de contrast vloeistof gaf een weeën achtige pijn maar toen ik dacht "dit trek ik niet" was het alweer voorbij. Succes!
Ook ik ben niet zwanger geraakt na de hsg. Het is ook gewoon mooi meegenomen als je hierdoor ineens 'meer vruchtbaar' bent. Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een onderzoek. Hier wel als pijnlijk ervaren op het moment van het onderzoek. Na het onderzoek helemaal geen last meer van gehad
Ook niet zwanger geraakt na het HSG onderzoek. Werd bij ons aangegeven het "kan" de vruchtbaarheid iets verhogen, maar geen enkele zekerheid. Ik zag ook enorm op tegen het onderzoek door verhalen van anderen, maar viel mij ook 100% mee, was niet heel prettig en je voelt het ook wel maar heb geen helse pijnen gehad. Het dopje op je baarmoedermond plaatsen vond ik het pijnlijkst, maar dat was een keer kuchen en klaar haha. Succes met het onderzoek en hopelijk wordt jij wel snel zwanger na het onderzoek
Hier ook een hsg gehad en niet kort na de hsg zwanger geraakt. We zijn hierna in een medisch traject gegaan en daardoor zwanger geraakt
Als je verklevingen in je eileiders hebt, dan kan het onderzoek je vruchtbaarheid inderdaad verhogen. Door het doorspuiten zijn de belemmeringen weg, wat bevorderend kan werken. Als je echter geen verklevingen hebt en de oorzaak van het niet zwanger worden ligt daar niet, dan zal het onderzoek geen meerwaarde hebben. Je kunt dus niet algemeen stellen dat vrouwen sneller zwanger worden na het onderzoek. Het zal voor de een wel gelden, voor de ander niet. Bij mij was alles goed doorgankelijk, dus hier had het geen enkel effect. Wij zijn pas veel later door middel van ICSI zwanger geworden. Heel veel succes, het onderzoek is mij overigens ook heel erg meegevallen. Totaal niet de horror-verhalen die ik op internet gelezen had!
Ik ben ook niet zwanger geraakt, maar mijn eileiders waren gewoon doorgankelijk. Wel vond ik het erg pijnlijk, maar het duurde maar enkele minuten.
Mijn gyn zei het ook inderdaad maar hier was het niet waar. HSG was in 2014 en in 2016 was ik zwanger... Het onderzoek is even rot maar niet zo pijnlijk als ik vaak lees. Op de avond van te voren 1 aleve feminax genomen en voor het onderzoek 2, tip van de assistente.