Wanneer testen na IUI behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kiezelsteentje, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiezelsteentje

Kiezelsteentje Actief lid

23 sep 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi hoi,

ik heb een vraagje ik heb op 9 maart mijn Pregnyl prik gehad. en op 11 maart de IUI inseminatie.

Nu mocht ik officieel van de Gyn pas testen op 25 maart, maar ik kon niet meer wachten en heb het vandaag gedaan.

Helaas was de test negatief! :(

Zou ik te vroeg gestest kunnen hebben, of moet ik nu wel zeker kunnen zien of ik zwanger ben of niet?

Graag hoor ik van jullie![/url]

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Mij is geadviseerd om na 18 dagen te testen.. Jij hebt om 11 maart IUI gehad, en een goeie week later een test, dat lijkt me ietwat vroeg... Nog eventjes afwachten dus ;)

3. Kiezelsteentje

23 sep 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt Jorientje voor je antwoord

ik weet dat je langer moet wachten met testen omdat het Pregnyl het kan beïnvloeden, zodat je denkt dat je zwanger bent, maar dat dat eingelijk de HCG van de prik is. maar omdat het negatief is zit die HCG dus niet meer in mijn bloed. maar kan het dus nog wel zijn dat dat nog komt?

I hope so, ik hoop echt dat ik te vroeg met testen ben......

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik denk het wel, maar ik weet het ook niet goed, ik heb mijn eerste IUI afgelopen zondag gehad, dus we zitten in hetzelfde schuitje... ;)

5. Kiezelsteentje

23 sep 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja ik zag het 15 maart heb jij het gehad, spannend hoor! dat wachten wordt ik echt gek van!

ik zag dat jij ook met Clomid en Pregnyl hebt gedaan, inderdaad precies hetzelfde.

In welk ziekenhuis ben jij geweest?

nog een heel ander vraagje, hoe doe ik zo een leuk plaatje bij mijn profiel zoals jij hebt?

Liefs,

Kiezelsteentje

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij rekenen maar nergens op, zeker niet na zo'n eerste keer... Maar ik loop er wel de hele dag aan te denken..

Wij zijn in Rotterdam geweest in het Zuiderziekenhuis, we hadden eerst te horen gekregen dat het IVF moest worden, maar in Rdam wilden ze toch eerst IUI proberen...

Dat plaatje kun je uploaden of uit de gallerie halen, dan ga je naar profiel en dan naar beneden scrollen, dan zie je het vanzelf...

7. Kiezelsteentje

23 sep 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee dat is inderdaad maar misschien het beste.

Wij zitten in het ziekenhuis in Hoofddorp.

Maar toch onbewust denk je er aan........

Hoe lang zijn jullie al bezig? wij al bijna 2 jaar, en ik heb 2 spontane miskramen gehad, vandaar nu de IUI en gezien mijn leeftijd.

Plaatje wil nog niet echt lukken, ben een beetje een doos daarin hahahahaah

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij zijn al dik 3 jaar "bezig" maar door een verbouwing thuis, zijn we pas eind 2008 naar de HA gegaan en die heeft ons gelijk doorgestuurd naar een gyn. Zaad van manlief was niet bestl, en zondag toen ie moest inleveren voor de IUI was het ineens perfect!

Tis al lang geleden dat ik dat plaatje geupload heb, dus kweet het ook niet zo goed meer hahaha

9. Kiezelsteentje

23 sep 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    Het is gelukt! jajaja toch slimmer dan ik dacht.

Het lijkt wel hetzelfde verhaal bij ons, het zaad van mijn man is ook niet optimaal, net goed gekeurd voor IUI.

nou we houden elkaar op de hoogte!

Liefs,

Kiezel

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb 10x IUI gedaan. Alle keren mochten we twee weken na de IUI testen. Eerder testen heeft weinig zin, omdat je vals positief kunt testen door de Pregnyl of het is nog gewoon veel te vroeg. Ik zou dus even afwachten tot de 25e, dan is de uitslag van de test betrouwbaar. Succes!

11. Kiezelsteentje

23 sep 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Jippie,

bedankt voor je antwoord, ik hoop zo dat ik te vroeg getest hebt. ik weet idd dat je niet eerder kant testen ivm het HCG van de prik, maar ik heb nu dus al negatief, wat een onzekerheid allemaal.

Dat je 10x IUI mocht doen, naar mijn weten mag dat maar 6x.......

en gefeliciteerd met je zwangerschap!

12. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

Ik denk ook dat je te vroeg hebt getest. Ik heb 6 iui's gehad en mocht iedere keer na 16 dagen testen. Meestal testte ik na 14 dagen en de laatste keer na 13 dagen (en toen was het positief).

Aantal iui's is niet vastgelegd, maar afhankelijk van het advies van je arts. Meestal stoppen ze na 6 keer omdat ze ervan uitgaan dat meer geen zin hebben, maar soms niet dus. Bij sommige mensen stoppen ze ook al na 3, maar ik heb op dit forum wel vaker hogere aantallen gezien.

Ondertussen wens ik je heel veel succes en hoop ik dat je over een dag of 3 alsnog positief test. Sterkte!

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Je bent inderdaad bijna een week te vroeg met testen. Kan dus nog alle kanten op. Zou nu niet meer testen tot je echte testdag hoor. Heeft niet veel nut. Succes met wachten!

14. Kiezelsteentje

23 sep 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

bedankt voor jullie antwoorden!

ik ga nu niet meer testen tot 25 maart, ik hou jullie op de hoogte, maar ik vrees het ergste :(

15. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Je hoeft echt niets te vrezen omdat je nu negatief getest hebt hoor. Als je spontaan zwanger zou zijn, testte je nu ook nog negatief. Je gaat pas na de innesteling hormonen aan maken en dat duurt even. Gewoon hoop houden en wachten.

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik testte 15 dagen na de pregnyl positief. Denk dus dat je sowieso te vroeg bent geweest met testen. Maar wachten is moeilijk hé. Ik zal nog voor je duimen.

Gr vruchtje

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Kiezelsteentje Onze verzekering vergoedt IUI zonder maximum, dus je mag vaker dan zes keer. Sinds vorig jaar augustus is dat ook wettelijk zo geregeld. En bij ons was de zaadkwaliteit ruim voldoende, daarom mochten we zo vaak IUI doen. We zijn al wel na 6x op de wachtlijst voor IVF gekomen, die in ons ziekenhuis steeds een halfjaar is. Uiteindelijk hebben we 10x IUI gedaan, 1x IVF en een keer ICSI, waaruit onze prachtige dochter is ontstaan. Ze is net 1 geworden. En inmiddels weer zwanger na een ICSI-behandeling.

Succes & het kan nog alle kanten op, hoor!

18. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Hoi Kiezelsteentje, ik ben ook onder behandeling in het Spaarne Hoofddorp en mag volgens hun protocol 12 dagen na IUI testen in het ziekenhuis en wanneer 14 dagen na IUI menstruatie uitblijft nog een thuistest. Ik vind 12 dagen ook wel erg vroeg, maar dat mag omdat dan op tijd de volgende medicatie besteld kan worden. Ik gebruik zelf Gonal-F met Pregnyl en Gonal is niet overal direct leverbaar. De Pregnyl zou het niet beinvloeden zeiden we 12 dagen na IUI....
    Maar zou als ik jou was inderdaad minimaal wachten tot 14 na IUI......
    Maar de HCG wordt inderdaad pas aangemaakt als er een innesteling heeft plaatsgevonden. Het was denk ik ook nog te vroeg om te testen.

Heel veel succes en ik hoop voor je op een positief resultaat!

19. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Dit klopt volgens mij niet helemaal wat je zegt. Het klopt wel dat je bij spontaan zwanger worden nu idd nog niet voldoende hcg aangemaakt zou hebben en negatief zou kunnen testen. In dit geval is er pregnyl gespoten en die geeft de eerste ca. 10 dgn sowieso een positief resultaat, zwanger of niet. Na ca. 10 dgn is de pregnyl uit je lijf en daarom raden ze aan om ongeveer 2 wkn na de iui pas te testen. Ik had op precies 14 dgn na mn iui een positieve test.

Succes ermee!

20. Kiezelsteentje

23 sep 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland

Hoi Draaimolen,

Dat heb ik inderdaad ook ergens gelezen, maar ik heb dus al een negatieve test gehad op dag 8, vandaar dat ik me zorgen maak dat ik niet zwanger ben, en daarom is dus de vraag, kun je idd eerst negatief testen na Pregnyl en daarna toch zwanger zijn?

Liefs,

Kiezelsteentje

Deel Deze Pagina