Even nieuwsgierig... Wanneer injecteren jullie de Pregnyl als je IUI krijgt? Bij een follikel van een bepaald aantal mm, of na een positieve LH test? Als ik 's ochtends een positieve LH test heb, moet ik die avond Pregnyl zetten en krijg ik de dag erna eind van de ochtend de IUI. De Pregnyl gebruik ik ter ondersteuning van het bm slijmvlies, dus niet voor de eisprong. De IUI is steeds uren na mijn eisprong, dus de kans op bevruchting is dan kleiner. Maar volgens mij gebruik je normaal Pregnyl om de eisprong te kunnen plannen??
In ons ziekenhuis worden alleen echo's gedaan tot aan de eisprong, ik heb nooit met ovulatietesten hoeven te werken. De Pregnyl werd gezet als je 1-3 follikels had van minimaal 17 mm. De inseminatie volgde 36-40 u na de Pregnyl (10.000 IE). Pregnyl wordt inderdaad gebruikt om het moment van de eisprong te bepalen. Vervolgens kun je de inseminatie zo dicht mogelijk rondom je eisprong plannen. Hier was het nooit de bedoeling dat er uren tussen de eisprong en de inseminatie zaten. Je kunt Pregnyl inderdaad ook gebruiken ter ondersteuning van je baarmoederslijmvlies. Voor je eisprong of nog drie keer erna in een kleinere dosis (1500 IE op dag 5, 7 en 9 na de eisprong).
maar je krijgt een eisprong na 24-48 uur na een positieve LH test.. dus dan is je IUI toch precies rond je eisprong? of snap ik het niet? Ik heb nooit pregnyl hoeven spuiten, alleen lh testen, bij een positieve LH test, kreeg ik de dag erna de IUI, en na de IUI een echo om de timing te checken en die was altijd goed (net voor of net na de eisprong)
Jippie, bedankt voor je uitleg. Ik gebruik wel de 5000 IE ter ondersteuning. Pandavliegen, ik moet de testen met de eerste urine van de dag doen, dus dat is om 6 uur 's ochtends in mijn geval. De IUI is dan de dag erna pas rond 11.30 uur. Aangezien ik de dag van de positieve test ook buikpijn krijg, die 's nachts pas weer over gaat, kan ik er wel vanuit gaan dat mijn eisprong die nacht is geweest.