hoi allemaal even een nieuw ondderwerpje vanmorgen kreeg ik om 6 uur onwijs heftige buikkrampen en na 4 uur ( het leek wel een komplete bevalling) kwam het vruchtje eruit. Wat is dat naar zeg. Het leek wel een klein stukje hele zachte biefstuk. Voel me heel dubbel nu. Blij dat ik niet gecuretteerd hoef te worden maar ben het wel echt kwijt nu. Gisteravond belde de VK nog om te vragen hoe het was afgelopen en hoe ik me nu voelde. Was wel erg lief. Maar wat moet ik nu doen? De afspraak bij het ziekenhuis afzeggen? Maar er moet denk ik nog wel een echo gemaakt worden om te kijken of alles eruit is? Heb geen idee hoe het allemaal werkt hoor. En dan nog een vraagje. Kun je gelijk na een miskraam weer zwanger worden, ook zonder dat je eerst ongesteld hoeft te worden? Ik weet niet hoe het gaat lopen, maar op dit moment denk ik alleen aan zo snel mogelijk weer zwanger worden. Ik hoop dat jullie mij weer een beetje op weg kunnen helpen met al mijn vragen. Alvast bedankt meiden!!!
wat naar meis....ik weet wat je hebt doorgemaakt (knuf) ...ik zou idd. toch even laten kijken op het ziekenhuis of alles schoon is ook voor je eigen gemoedsrust .. ik ben meteen naar de MK zwanger geraakt ..maar ik had het geestelijk toen nog niet verwerkt ..het is namelijk niet niks heel veel sterkte en een knuf asjuh
ik was 7weken zwanger en kreeg toen een miskraam.echt heel erg vind ik het nog steeds.ik was in het ziekenhuis geweest voor een inwendige echo maar daar zag hij nog iets zitten en een week later had ik "het"uitgeplast toen wist ik dat dat het kindje had moeten zijn.ik zag vreselijk op tegen die echo maar het is wel verstandig om te gaan!14juli had ik een miskraam gehad en,volgens mij, ben ik nog niet ongi geweest maar we zijn wel weer aan het werk!ze zeggen dat het wel kan dus we hopen het beste.succes in elk geval en sterkte met het verwerken van zoiets vreselijks!
Heel erg veel sterkte meis. Ik zou wel naar die afspraak gaan, dan weet je tenminste zeker of alles schoon is. Ik hoor idd wel vaker dat je gelijk weer zwanger kan raken( is bij mij helaas niet het geval) maar zolang je bloedverlies hebt,lijkt dat me niet slim.Ze raden ook meestal aan om er een menstruatie tussen te laten zitten. Maar dit is meer voor het berekenen van een eventuele nieuwe zwangerschap. Doe wat je hart je ingeeft meis. Dit moet je wel verwerken, is echt niet niks hoor. Nogmaals heel erg veel sterkte. Dikke knuffel, mussie
Lieve Silly, Heel veel sterkte met het verwerken van je verdriet en ik hoop en duim voor je dat je zo snel mogelijk weer zwanger bent. LIEFS
hoi ik heb hetzelfde meegemaakt.. met inwendige echo gekeken of alles weg was.. gelukkig was dat zo en wij mochten daarom ook weer gelijk beginnen.. met een curretage moet je een mnd wachten geloof ik.. sterkteXX
Bij mij is ook na mijn miskraam gekeken of alles weg was. Ik wist niet of dat dat moest maar er stond een afspraak bij de gyn. die zag niks meer zitten toen hij kwaad was geworden omdat ik niet eerder had gebeld om het na te latten kijken dus als ik jou was gewoon laten nakijken
Kreeg gisteren ook onwijze krampen en bloedverlies dus meteen paniek! dokter gebeld en verloskundige...maar ja ze kunnen natuurlijk niet zo veel doen (was ook nog maar pril zwanger..pas 6 weken) ben gaan slapen want ik was kapot en afgelopen nacht vruchtje kwijt geraakt. vanmorgen afspraak bij de gyno en inderdaad baarmoeder was leeg....vreselijk! ik kan alleen maar huilen! tja nu weer voor de volgende ronde! wil natuurlijk ook het liefst meteen weer zwanger worden alhoewel ik het wel nog even een plekje moet geven. ik denk dat dat ook belangrijk is Silly..dat je het eerst wel probeert te verwerken en dan kan je weer opnieuw gaan beginnen. Laten we hopen dat het weer (snel) gaat lukken!!
@wendy06, wat erg meis inderdaad zo'n intens verdriet heeft een plekje nodig en vooral veel tijd, kan er helaas over meevoelen In ieder geval is je de curretage bespaart gebleven Ik hoop voor jou dat je weer snel zwanger zult zijn veel sterkte liefs
OH NEE wendy, wat vreselijk!!! Het is af en toe ook zo oneerlijk. Word je zomaar even van je roze wolk afgegooid! En inderdaad, het is belangrijk om het eerst een plekje te geven. Het is morgen een week geleden dat ik het slechte nieuws te horen kreeg en vind het nog steeds vreselijk maar ik heb er al iets meer vrede mee. Puur met het feit dat het vruchtje gewoon niet goed genoeg was om verder te groeien. Wij gaan straks gewoon weer volop klussen en zien wel waar het schip strand. Wendy, heel veel sterkte meis en ik denk aan je
Ik heb ook een aantal miskramen gehad (4). Het waren volledige miskramen, je weet dit ook als het bloeden na het verlies van je vruchtje snel ophoudt. Dan weet je ook dat je baarmoeder schoon is. Ik heb daarna bij alle 4 geen echo gemaakt om te kijken of ik schoon was. Ben na mijn laastste MK meteen weer zwanger geraakt. Ben tussendoor dus niet meer ongesteld geweest. Sterkte meid!
Wendy, ik wil je heel erg veel sterkte wensen. Ik weet helaas waar je door heen gaat. Dikke knuffel, mussie
bedankt voor de lieve woorden meiden! allemaal veel succes (en plezier!) met zwanger worden !! liefs wendy
@Wendy06: ik weet helaas maar al te goed hoe hard dit aankomt, ook al ben je nog zo pril zwanger. Veel sterkte meid en neem vooral de tijd om het te verwerken! Hoe is het nu met je? En Silly43, hoe is het met jou? Dikke knuf, Wendy *N.B. Ik weet dat het moeilijk is, maar geef de hoop niet op (ikzelf ben na 3 miskramen nu 14 weken zwanger, en het ziet er allemaal zeer hoopvol uit!)
Dat is wel goed om te horen, dat het na een miskraam ook gewoon weer goed kan gaan. Met mij gaat het wel goed. Ga dinsdag, na bijna een week thuisblijven , maar weer werken. Zolang er niemand over begint dan gaat het best. Als ik het moet vertellen of iemand begint er over dan komen nog wel eens de tranen. Maar dat slijt wel hoop ik de komende tijd.
Hoi, ik post hier ook even een berichtje. Fijn Silly, dat t wel goed met je gaat en dat je gezellig meekletst in NOD september. Een miskraam lijkt me vreselijk rot om mee te maken. Sterkte met het verwerken. Ook voor de anderen. En ik duim dat jullie snel 'gezond' zwanger zijn. xxx Sophie