Hallo ik heb een vraagje. Ik lag vanochtend te slapen op mijn rug en toen droomde ik over dat mijn hondje wegliep en opeens ging mijn hart super snel en verkrampte het helemaal ik moest echt op mijn zij draaien voordat het wegging. Ik was ook een beetje buitenadem zal maar zeggen. Komt dat misschien omdat ik op mijn rug lag,want ik vond het maar eng. Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven. Alvast bedankt, Vales.
Hoi Vales, Dat kan, door rugligging komen. Je baarmoeder drukt dan op de vaten vanuit de benen. Hierdoor gaat je hart sneller kloppen om het rond te pompen en kan je duizelig of licht in je hoofd worden. Ook kan het door de droom komen, ten slotte bestaat slaapwandelen ook. Wat het ook nog kan zijn, is dat het bloedvolume zich aanpast aan de behoeftes van jouw kindje. Hierdoor kan je soms een versnelde hartslag hebben, hartkloppingen, en soms ook kortademig/benauwd. Volkomen normaal dus, als ik jouw verhaal lees. Mocht het echt veel vaker komen, of je blijft ongerust, leg het dan ook even voor bij je eigen verloskundige. Groetjes, Japke
Hallo Japke, Heel erg bedankt voor je antwoord. Ben al gelijk een stuk gerustgesteld,als het nog vaker voorkomt zal ik het ook even tegen mijn verloskundige zeggen. Groetjes, Vales.