Hallo iedereen, Ik moet even me verhaal kwijt. 2 jaar geleden ben ik naar de huisarts gegaan met klachten zoals veel ruikende afscheiding, jeuk enzovoort. Ik kreeg hiervoor een vaginale pil maar het ging niet over. Ik ben terug gegaan naar de huisarts en die heeft me doorgestuurd naar de gynaecoloog, zij hebben een uitstrijkje en een kweekje gemaakt, dit alles was negatief dus alles was goed.. Ik heb tussendoor nog Normaflor geprobeerd en dit hielp even maar het kwam steeds terug.. Nu ben ik vandaag weer geweest omdat de afscheiding blijft en ik nu ook steken en krampen heb rond me baarmoeder eileiders en ik het gewoon echt niet vertrouw.. Ik ben zo bang dat ik straks geen kindjes kan krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het heel graag.. Groetjes
Ik heb jarenlang een schimmelinfectie gehad waar ik maar niet van af kwam. Zijn jouw klachten vergelijkbaar? Witte korrelige afscheiding, jeuk, pijn...dat waren mijn klachten. Vaak vaginale pillen en zalven gehad, en mijn man werd elke keer ook meebehandeld. Bij mij kwam het steeds terug zonder echt weg te zijn geweest. Ik heb uiteindelijk een flucanozol (volgens mij schrijf je dat zo) tablet gekregen na jaren modderen. Binnen 3 dagen was het over, en ik heb er nooit weer last van gehad.
Ja witte afscheiding wel, maar het ruikt ook erg sterk en zeker na het vrijen. Het is heel vies.. Heb vandaag een antibioticakuur gekregen.. Hopen dat dat helpt.. Hoop niet dat ik al 2 jaar met een soa rondloop.. Mijn vriend heeft nergens last van en het uitstrijkje zegt ook van niet maar vertrouw het niet.. Fijn dat het bij jou nu helemaal weg is.. Geen verdere problemen gehad met zwanger raken of iets?
Dit heb ik ook gehad. Bij mij waren het vooral schimmelinfecties, ik heb hier een orale tablet voor gekregen (het enige wat hielp!). Ook zou ik zeker een SOA test doen, je weet het nooit, en SOA's kunnen wel schadelijk zijn. Mannen hoeven nergens last van te hebben, maar kunnen wel dragers zijn. Dus, even een SOA test doen denk ik. Snap ook niet dat ze daar als huisartsen nooit aan gedacht hebben. Als ik na 3 keer terug kwam met een schimmelinfectie werd er standaart een SOA test gedaan, ook al had ik dezelfde bedpartner.
ik heb het ook jaren gehad en nu soms nog een paar keer. Ik kreeg het altijd na een antibiotica kuur toen ik nog aan de pil zat en sinds ik van de pil af ben standaart na mijn eisprong. Niks hielp. jaren die zalfjes, pilletjes etc. gebruikt. Sinds 2 maanden gebruik ik voortaan een paar keer in de week zo'n vaginale douche met van dat schoonmaakspul. Ik was er altijd tegen omdat ik dacht dat het juist daardoor erger zou worden. En ik heb er nu al 2 maanden geen last meer van gehad. Als ik seks had gehad met mijn man dan deed de volgende dag of meteen daarna met dat spul schoonmaken. En als ik symptomen krijg dan doe ik het ook altijd schoonmaken. Bij mij werkte het tot nu toe het best. En ik heb veel andere dingen geprobeerd. Kokosolie inbrengen, eetpatroon aanpassen, 10 keer per dag schoon ondergoed aan. You name it!
Gebruik je inlegkruisjes o.i.d.? kan ook een oorzaak zijn! Vaginale shampoo kon ik als tiener heel goed tegen, geweldig! Maar daar kan ik ook niet meer tegen, dus dat is per persoon verschillend. En oja, strakke broeken, kunnen het ook veroorzaken. Succes!
Nee gebruik geen inlegkruisjes.. Heb een jaar geleden een uitstrijkje en kweek laten afnemen voor eventuele soa's maar alles was goed! Maar hopen dat dit helpt! En anders maar weer ff naar de gynaecoloog.. Maar ik geloof niet dat het een schimmel is aangezien de afscheiding ook ruikt.. En dat is toch niet bij een schimmel? Wachten maar af.. Hoop er iig gauw vanaf te zijn en ik ook zwanger mag worden in een gezonde baarmoeder
ik heb dit twee jaar geleden ook gehad en bij mij was het een combinatie van een candida schimmel (veroorzaker van de jeuk,pijn en korrelige afscheiding. En een bacteriele vaginose (veroorzaker van de vieze geurige afscheiding.)
Ooh dat kan ook nog! Een combinatie.. En nu nergens last meer van? Maak me zo n zorgen over die steken steeds rond me baarmoeder/eileiders.. Ook als ik nies of hoest soms ineens zo n diepe steek
Ik heb dit in het verleden ook meerdere malen gehad. Eerst van die witte eieren gehad, dat hielp even maar daarna kwam het net zo snel weer terug. Uiteindelijk ook fluconazol gehad en daarna was het weg. Laat je voor de zekerheid ook even op vitamine B12 prikken, een tekort hiervan kan ook nog wel eens de oorzaak zijn. Sterkte ermee!
ab krijg je iig niet voor een schimmel. soms kan het als je de pech hebt dat je een schimmel behandelt waardoor de bacterien vrij spel hebben. behandel je de bacterien kan schimmel weer zn gang gaan. gelukkig zelf geen ervaring mee maar wel een vriendin die zo een hele tijd heeft lopen zeuren.. als het niet helpt zou je om de orale schimmel tabletjes kunnen vragen. de klachten die je bij een schimmel hebt kunnen ook uit je darmen komen zei mijn ha eens toen ik zelf weer kwam zeuren dat het allemaal weer jeukte daar maar er nooit eens wat gevonden werd.
Google eens hormonale disbalans. Misschien dat een dieet helpt. Er is in elk geval een disbalans in je vaginale milieu. Dat los je niet op met middeltjes van buitenaf (cremes, spoeling ed). Anti biotica kan somshelpen maar dat is vaak tijdelijk en ab kan ook weer candida uitlokken. Laat je vit B12 en D even checken voor de zekerheid. Sowieso handig als je zwanger wilt worden.