Hoe maak ik een keuze? (Gent of DD)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kishka, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met Gent en Dusseldorf.
    We gaan binnenkort beginnen met onze eerste IVF en hebben inmiddels in beide klinieken op een gesprek geweest. Maar ik ben nog steeds niet wijzer van geworden...
    Beide klinieken zijn erg goed, wat het kiezen zo moeilijk maakt. Naar aanleiding van hele goede verhalen op het forum neigden we allebei naar DD. De redenen: hoge slagingspercentage, als ik alle verhallen in het topic in de MMM clubs lees; goede cryobeleid en last but not least de mogelijkheid om 2 embryos terug te plaatsen. Ik word over een paar dagjes 33, dus alles wat mijn kans op slagen kan vergroten, wil ik met beide handen pakken. Oh ja, en de algemene narcose bij de punctie klinkt ook heel fijn.
    Maar wat mij heel erg zorgen baart, is hoe chaotisch Dr. S. is. Hij heeft mij gebeld met de mededeling dat mijn AMH waarde 0.4 was, terwijl de assistente later zei dat hij verkeerd had gekeken en het 2.51 was!! Ook begon hij het telefonische gesprek met de mededeling dat hij eigenlijk niet meer wist waarom hij mij moest bellen. En ook toen ik voor een echo ben geweest, wist hij ook niks over waarom ik kwam en waarom die echo eigenlijk werd gemaakt.
    In Gent daarentegen werden we superlief ontvangen, er wordt tijd voor ons genomen en we voelen ons heel prettig. Maar ik hoor niet zulke goede geluiden over hun cryobeleid en slagingskansen (zowiezo worden allen dag 5 topembryos ingevroren, terwijl in DD vriezen ze alles in) en je mag op mijn leeftijd maximaal 1 embryo terug laten plaatsen. Daarmee heb je voor mijn gevoel toch iets minder kans dan in DD...
    Dus ik ben enorm in de war... Het voelt als een enorm ingrijpende keuze, die ons hele toekomst gaat bepalen. Natuurlijk snap ik in mijn achterhoofd dat we altijd kunnen overstappen, maar als je 33 bent, gaat de klok toch steeds harder tikken. En net als bijna iedereen hier willen we dolgraag een gezinnetje met twee kinderen (ben zelf het enige kind en weet dus alles over nadelen...) Dan heb je al helemaal weinig tijd voor mijn gevoel...
    Dus hoe kan ik kiezen? De feiten lijken te zeggen "Dusseldorf", mijn gevoel zegt Gent... Dat ik me in Gent comfortabeler zal voelen, is zeker, maar gaat het niet uiteindelijk om het eindresultaat?...
    Ik ben daarom heel benieuwd naar jullie ervaringen, zowel positieve als negatieve, in beide klinieken, maar ook gewoon hoe jullie erover denken en wat zou jullie voorkeur zijn... Natuurlijk moeten we de keuze zelf maken, maar we komen er niet uit, dus alle hulp is welkom!

2. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik heb ervaring met Dusseldorf,ik heb daar nu twee ivf pogingen gedaan.Tsja,ik heb eerlijk gezegd wel een beetje dezelfde ervaring met Dr S.Ik heb het idee dat hij nooit m'n dossier van te voren leest(elke keer dezelfde vragen)en je moet soms echt zelf achter de dingen aan.Hij is wat verstooid en ik heb tevens het idee dat ze het gewoon te druk hebben,wat te merken is aan de onderlinge communicatie.De resultaten liegen er echter niet om!Het slagingspercentage is hoog en het ontdooiingspercentage van cryo's ook.Ik was zelf dan ook beide pogingen zwanger.Helaas ging het ook beide keren mis(de eerste keer wat later en de tweede keer heel vroeg)Er is veel mogelijk.Technieken die niet in Nederland kunnen en sommige ook niet in Gent.Maar ook over gent hoor ik zeer positieve verhalen,met name ook op het vlak van herhaalde miskramen.
    de reden dat wij voor Dusseldorf gekozen hebben was in eerste instantie het hoge slagingspercentage.Daarbij leek de punctie onder narcose me ook erg prettig.

Trouwens,je zou in Dusseldorf ook voor een andere arts kunnen kiezen als je een beetje Duits kunt.Ik zou dan dr H.ubert aanraden,een Duitse vrouwelijke arts.

3. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ontzettend bedankt voor je antwoord! En wat erg van je miskramen... :( Ikzelf heb helaas ook ervaring hiermee; een MA bij 10.5 weken na de zwangerschap die ontstond naar een IUI behandeling.
    Tja, jd beschrijft exact mijn gevoelens... Ik ben met name van de foute AMH waarde geschokken. En als je bedenkt dat je hele behandelingschema hierop is gebaseerd... Hij klonk ook zo overtuigend en ging vertellen dat gezien mijn voorgeschiedenis zijn de embryos waarschijnlijk van zulke slechte kwaliteit dat ze niet goed kunnen ontwikkelen... De grond zakte even weg onder mijn voeten... En vervolgens hoor ik dat het een foutje van hem was!
    Helaas spreek ik geen Duits; ben geen Nederlandse van afkomst... Dus vind Nederlands al moeilijk genoeg! ;)

4. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik ind dat een grove fout ook hoor!Is gewoon een kwestie van niet goed opletten/niet goed lezen.Goed te voorkomen.hij zegt tegen mij elke keer weer dat ik de uitslag van de echo's door moet bellen aan Heereneen.Dit terwijl wij helemaal geen samenwerking met dat ziekenhuis doen(in t verleden wel iui gedaan)maar alle echo's in dusseldorf doen.En dat ELKE keer weer he,daar word je flauw van hoor!Komt niet echt geinteresseerd over.Ook ben ik gewend om na een echo oid even ergens te gaan zitten en even te overleggen over hoeveelheid medicatie e.d. In dusseldorf gebeurd dat in het(ultrakleine)echokamertje terwijl je je broek nog aan het ophijsen bent ;) dat vind ik jammer en ik heb dan ook geregeld dat ik vergeten ben dingen te vragen.Ik denk gewoon dat ze teveel mensen aangenomen hebben en het daardoor te druk hebben.

5. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om een keuze te maken gezien je ervaringen.
    Ik moet zeggen dat mijn ervaring in Dusseldorf anders is. Kan niet anders zeggen dan dat ik mijn behandeling daar als positief ervaren heb. Het ging snel allemaal, maar na 1,5 jaar aan het lijntje gehouden te zijn in Nijmegen vond ik dat eigenlijk wel een verademing.
    Ook het verstrooide van dokter S. heb ik persoonlijk niet zo ervaren. Wat ik ook erg fijn vond was dat er naar je geluisterd werd, naar wat je zelf wilt. M.b.t. het aantal embryo's terugplaatsen en de dosering van de medicatie bijvoorbeeld, en de technieken die daar voorhanden zijn natuurlijk.
    Wij zijn 3 maart dit jaar op intake gesprek geweest en op 1 mei hebben we positief getest na de 1e ICSI.
    Inmiddels bijna 29 weken onderweg.
    Al met al hebben wij regelmatig gedacht "hadden we die overstap maar eerder gemaakt", maar achteraf is altijd makkelijk praten.
    Succes met het maken van jullie keuze!

6. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow crienatje!!! Wat een geweldig verhaal... Van harte gefeliciteerd!!! Helaas lijkt mijn huidige ervaring met Dr. S. (tot nu toe een intakegesprek, een echo en een telefonisch gesprek) veel meer op die van yj81. Maar als ik over zulke geweldige resultaten hoor... Dan ga ik toch twijfelen of we ook niet ervoor moeten kiezen...
    Je zei dat het je eerste ICSI was? Eerste in DD of helemaal? Want wat je zegt namelijk over je eigen inbreng qua medicatie... Ik heb er dus helemaal geen ervaring mee. Natuurlijk kan ik een en ander op internet lezen, maar ik heb dus nog geen idee hoe mijn lichaam op de medicatie werkelijk gaat reageren. Dan is het wel heel handig als je gewoon op de kundigheid van artsen kunt vertrouwen, en als Dr. S. zo chaotisch is dat hij fouten kan maken, lijkt het me heel eng...

7. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    Hoi Kishka,

Dank je wel :). Ik heb 8 x IUI gehad in Nijmegen, helaas zonder resultaat. Wij kwamen toen op een wachtlijst te staan voor ICSI welke alleen maar verder opliep. Dit begon ons zo de keel uit te hangen dat we verder zijn gaan kijken en zo in Dusseldorf terecht zijn gekomen.
    Wat kundigheid betreft heb ik niet getwijfeld aan dokter S. Wij hebben in ons eerste gesprek met hem meer informatie gekregen dan het hele anderhalf jaar ervoor in Nijmegen. Hierdoor hadden mijn man en ik meteen het gevoel 'hier moeten we zijn'.
    Wat ik bedoel met eigen inbreng is ook meer dat ze hier meer naar je luisteren ipv een standaard protocol volgen waar niet van afgeweken kan worden waardoor je minder het gevoel hebt een nummer te zijn dan we in Nijmegen hadden.
    Maar dat is mijn gevoel en ervaring :)

8. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hier de eerste pogingen in gent gehad en nu overgstapt naar DD. We wachten nu op mijn cyclus om te mogen starten.

In Gent zijn ze idd lief en aardig. Dat is ook onze ervaring. Wat jij zegt over 1 embryo terugplaatsen klopt idd bij de 1e poging. Bij de 2e poging ligt het aan de kwaliteit van de embryo's en bij de 3e poging mag je kiezen.

Wij zijn overgestapt naar DD vanwege de protocollen. Gent is een ziekenhuis en heeft zich toch aan vastere protocollen gehouden. Ik kreeg iedere keer hetzelfde protocol voorgeschreven, maar daar heb ik de 1e keer alleen goed op gereageerd. De 2 pogingen daarna zijn afgebroken. Voor een ander protocol stonden ze niet echt open. Ze wilden wel meewerken als ik het persé wilde, maar ze verdiepten zich er niet in.

Ik heb een laag AMH (0,50) en in Gent kom ik daar gewoon niet meer verder mee. In DD krijg ik een heel ander protocol en onderzoeken ze weer meer.

Ik denk dat je als 'standaard' IVF/ ICSI stel goed zit in zowel Gent als DD. Is er meer aan de hand, dan zou ik misschien toch voor DD gaan.

Wat ik voordelen vind van DD tov Gent is bijv ook de embryoscope. Ze volgen de embryo's tot dag 5 via een camera, zodat ze geen temperatuurswisselingen hoeven te ondergaan. Dit doen ze in Gent niet. Het cryobeleid lijkt misschien beter, maar in Gent vriezen ze enkel sterke embryo's in, embryo's die dag 5 gered hebben. In DD doen ze het meteen en dan krijg je ze nog op dag 3 teruggeplaatst (als ik het goed begrepen heb). Dan weet je nog niet of ze dag 5 wel gaan halen.

Ik weet niet of je iets aan mijn gedachtengang hebt, maar goed... Als je nog vragen hebt, mag je ze altijd stellen!

Succes met kiezen...

9. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    #9 Kishka, 17 okt 2012
    Laatst bewerkt: 17 okt 2012
    Oeps, ging even mis!

10. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zeker wat aan, Kiekske, dank je wel! Ik lees af en toe ook de topics in MMM clubs mee. Wat je bv zegt over niet afwijken van het protocol in Gent vind ik wel heel belangrijk... En of ik een standaard geval ben... Geen idee. Mijn AMH lijkt in ieder geval goed te zijn, en ik heb een eisprong van mezelf, maar verder ben ik eigenlijk nooit onderzocht. Wel een MA in het verleden, maar waardoor... Wie gaat het zeggen. Geen idee dus ook hoe ik op de medicatie ga reageren, wat de kwaliteit van embryos zal zijn, hoeveel eicellen er zullen groeien... Blanco.
    Eigenlijk zou je willen dat bij de eerste IVF de artsen je handje een beetje vasthouden en in DD zit het zeker niet in. In Gent wel, maar als de slagingskansen in DD toch aanzienlijk hoger zijn, is het toch een hele goede reden om ervoor te kiezen, zelfs zonder handje... :) Ben benieuwd of er ook succesverhalen van "Gent meisjes" zijn!

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb zelf juist heel bewust voor Gent gekozen omdat de slagingskansen daar hoog zijn. Vraag me af waardoor je denkt dat dat niet zo is.
    Mijn ervaring is positief, maar natuurlijk kan er nog wel wat verbeterd worden. Iedereen is even aardig, lief en zorgzaam. Je kan alles vragen, ze nemen de tijd voor je. Ik heb zelf nooit het gevoel gehad dat ik een nummer was.
    Het klopt dat je bij de 1e poging maar 1 embryo teruggeplaatst krijgt, ik was ook 33 tijdens de tp en had op dag 3 maar 2 goede embryo's over. Ik was zeer teleurgesteld toen de arts zei dat ik er maar 1 teruggepl kreeg en de ander niet goed genoeg was voor invriezing. Moet zeggen dat ik nu wel begrijp waarom: de eerste poging is vooral kijken hoe je lichaam reageert. Wonder boven wonder ben ik zwanger geworden van de 4 cellige embryo (dag 3), dus achteraf blij dat er maar 1 teruggepl is.
    Gent heeft trouwens een zeer goed lab en verschillende technieken die ze nog niet overal gebruiken.

Wat verbeterd kan worden: de communicatie! Je hebt vaak te maken met artsen in opleiding en met de vroedvrouw. Zij overleggen alles met de arts, maar weten niet meer dan dat datgene ze van de arts gehoord hebben (de artsen in opleiding wel hoor, maar de vroedvrouw niet). Dat vond ik wel eens lastig.

Mijn verhaal is trouwens geen vergelijking met DD hoor, want daar weet ik totaal niks van af.

Succes met je keuze!

12. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nientje, bedankt voor je reactie! En nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschsp! Ik zeg niet dat de slagingkansen in Gent laag zijn; zoals ik al aangaf, vind ik beide klinieken heel goed. Maar omdat ze in Dusseldorf alles invriezen en twee embryos terug plaatsen, lijken de kansen daar voor mij gevoelsmatig hoger. Mag ik trouwens vragen waarom je zo weinig enbryos had op dag 3? Daar ben ik dus ook bang voor... Wat een geluk dat je zwanger bent geworden! Maar als het niet zo was, was dus je hele poging in principe voor niks geweest... Dan is de gedachte dat je nog meerdere (hopelijk!) ingevroren bevruchte eicellen hebt enigzins geruststellend...
    Zoals ik al zei, wat me heel erg aanspreekt in Gent is inderdaad het gevoel dat je daar geen nummer bent en er tijd voor jou wordt genomen. Maar aan de andere kant, we willen zo graag kinderen, dus als de slagingskansen in Dusseldorf hoger zijn (het is een gevoel hoor, ik vraag me af of er echt statistieken beschikbaar zijn), dan is het toch een hele goede reden om voor Dusseldorf te kiezen...
    Vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen... En positieve verhalen uit Gent hoor ik ook heel graag! Of van Dusseldorf-gangers tips hoe je het beste kunt omgaan met Dr. S., als we toch voor DD kiezen... ;)

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik dacht dat je misschien ergens gelezen had dat de slagingskansen in Gent minder hoog zijn dan in DD, vandaar mijn vraag. Zit er verschil tussen de bijzondere technieken of zijn Gent en DD op dat gebied vergelijkbaar? Misschien ook belangrijk voor je keuze.

Ik had slechte eicellen, vandaar de slechte bevruchting. Ik had 10 eicellen bij de punctie, waarvan een groot deel abnormaal bevrucht is (veel zaadcellen in 1 eicel, de eicel sloot laat of niet af). 2 waren normaal bevrucht. Ik wilde zelf graag icsi, omdat ik al een heel sterk gevoel had dat mijn eicellen slecht waren (door endometriose), maar daar was het zaad van mijn man te goed voor. Bij de tp zei de arts dat we, als deze poging niet lukte, we een gesprek aan moesten vragen bij de arts, denk dat ze de 2e poging toch icsi hadden willen toepassen.

Hoe komt het dat je bang bent voor weinig embryo's?

Wat bij ons de doorslag gaf in de keuze: stel dat het niet lukt, dan wilde ik mezelf nooit kunnen verwijten dat ik het verkeerde ziekenhuis gekozen had. Dus op je gevoel afgaan is ook heel belangrijk hoor! Denk dat je bij beide ziekenhuizen goed zit.

14. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    Wat omgang met dr. S. betreft, het scheelt als je jezelf goed inleest van tevoren.
    Dat je zelf een beetje voor ogen hebt wat je wilt. Of je voor de embryoscoop wilt gaan bijvoorbeeld, of gebruik wilt maken van IMSI, dat soort dingen.
    Dat je zelf al een beetje weet wat je kunt verwachten, dan kun je ook de juiste vragen stellen.

15. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nientje, van wat ik weet over methodes die gebruikt worden in Dusseldorf:
    1) embryoscoop; Kiekske schreef daarover
    2) ICSI of IMSI, als je dat wilt. In Gent zeiden ze tegen mij dat ze bij de eerste poging altijd 50% ICSI en 50% IVF toepassen. Mijn man heeft ook slechte zaad, dus ICSI lijkt me beter...
    3) alle bevruchte cellen worden ingevroren; in Gent alleen top dag 5 embryos
    4) het is mogelijk om 2 embryos terug te plaatsen.
    Daarnaast heb ik inderdaad het gevoel dat je in Dusseldorf meer keuze hebt als patient over wat je kunt krijgen, terwijl in Gent ze zich toch meer aan de protocolen houden.
    In Gent zeiden ze ook tegen mij dat ze in mijn geval bang zijn voor overstimulatie en dus naast stimulerende hormonen ook met "remmers" gaan werken (geen idee wat hiermee wordt bedoeld...) Maar toen ik een keer Puregon (68 einheden) moest spuiten voor de IUI, had ik ook gewoon twee follikels, dus ik weet niet of ik echt zo heftig op de hormonen zal reageren als ze denken. Daarom ben ik ern beetje bang voor een lage aantal cellen en aangezien mijn man slechte zaad heeft, misschien voor minder bevruchtigen met IVF...
    Ik deel volkomen je mening dat ik mezelf ook niet wil kwalijk nemen as ik een verkeerd ziekenhuis kies. Daarom is de keuze ook zo ontzettend moeilijk. Ik wil niet bijgelovig zijn, maar op dit moment lijkt het alsof gewoon de lot ons in de richting van Gent duwt... We hebben bv volgend weekend een weekendje Londen geboekt. Gewoon even tussenuit voordat we met IVF gaan starten. We zouden maandag de 29ste terug komen, maar nu is de enige mogelijkheid on een afspraak in Dusseldorf te hebben die week exact op maandag 29ste! En we moeten een afspraak in die week hebben, mogen we de komende cyclus willen starten. Een vlucht omboeken voor ons tweeen gaat ons ca. 250 euro kosten... Een erg dure grap en ik baal ontzettend ervan. En ik vind het ook eng dat je maar een mogelijkheid in de hele week hebt om op het gesprek te komen, als je al bij de kliniek ingeschreven staat! Daarnaast dacht ik net bij mezelf, ik check even dit topic en als er een positief verhaal over Dusseldorf staat, kies ik toch voor Dusseldorf en als er iets over Gent staat, voor Gent. En ja hoor, er stond jouw verhaal op! Ok, de laatste is wel erg dom, maar als je niet kunt beslissen, ga je overal tips zoeken. Plus natuurlijk mijn gevoel die zegt dat ik me veel comfortabeler zal voelen in Gent. Maar de mogelijkheden in Dusseldorf lijken toch beter....
    Arghhh!!! Let maar niet op mij op, ik ben gewoon gek, ik weet het... Misschien moet ik een psychiater hebben in plaats van een fertiliteitsarts... :D Ik voel me als Freddie Mercury: "I'm going slightly mad..."

16. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Meid, je moet echt je gevoel volgen in deze. Mijn gevoel ging in eerste instantie ook naar Gent uit en ik heb het ook als een prettig zkh ervaren.

Nu gaat mijn gevoel juist heel erg uit naar DD, maar dat is omdat ze daar meer mogelijkheden hebben en meer durven mbt onze situatie.
    Als jouw gevoel heel erg naar gent neigt, moet je het gewoon doen. Je kan altijd weer overstappen naar DD in de toekomst mocht je gevoel veranderen.

17. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiekske, het probleem is juist dat mijn gevoel helemaal niks zegt. Als ik maar het gevoel had "This is it! Hier moeten we zijn!" Maar dat heb ik dus helemaal niet... Ja, in Gent is iedereen lief en aardig, maar er hangen ook nadelen aan (alleen een embryo terugplaatsen, strengere cryobeleid, 50:50 IVF/ICSI, geen embryoscoop, geen IMSI. In DD daarentegen lijken de opties die je hebt beter, maar tot nu toe is het allemaal snel, sneller, het snelst en de verstrooidheid van Dr. S. geeft me kribbel... Ik weet het echt, echt, echt niet...
    Gevoel, word eens wakker!

18. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Dan denk ik dat je anders moet gaan denken:

Ga je voor lief en aardig met naar jouw gevoel minder opties of ga je voor de verstrooide professor waarbij het allemaal sneller gaat, je zelf actief mee moet blijven denken, maar waar wel meer mogelijkheden zijn?

Ik zou dan in deze situatie voor DD gaan. Voor de opties. Meedenken doe ik toch wel, ik geef het niet allemaal zomaar uit handen zonder zelf er mee bezig te blijven. Als ik dat wel had gedaan, dan had ik niet gestaan waar we nu staan. Dr S staat toch bekend als een zeer goede fertiliteitsarts en als je naar het aantal zwangeren kijkt in het DD topic in vergelijking met het Gent topic...

Nogmaals, over beide zijn goede en minder goede dingen te zeggen. Kijk nu naar wat het belangrijkst is voor jou.

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    He wat moeilijk als je niet overduidelijk een gevoel hebt, zeker nadat je al een intake gesprek hebt gehad. En ik heb het alleen maar moeilijker voor je gemaakt ;).
    Het klopt helemaal dat de 1e poging in Gent standaard is. Pas daarna gaan ze verder kijken. Ik denk dat dat o.a. komt omdat ze in BE 6 pogingen vergoed krijgen. Ik vind het raar dat ze bij slecht zaad toch ivf willen toepassen, heb je aangedrongen op 100% icsi?
    Hebben ze iets in je bloed gezien waardoor ze denken aan overstimulatie?
    Ik had juist een te lage reactie, ze hadden het zelfs over afbreken, maar had uiteindelijk toch 6 follikels. Waar ze (door de techniek flushing) 10 eicellen uitgetoverd hebben :p.

Als ze in DD meer technieken hebben waar jullie gebruik van gaan maken, dan lijkt me het logisch om daarvoor te kiezen, maar ik denk echt dat je in beide ziekenhuizen goed zit.

20. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiekske, je bent geniaal... :D Je legt precies de vinger op een zere plek als je vraagt wat voor mij belangrijk is. En dit is, en altijd geweest - het resultaat. Uit alle mogelijke psychologische testen kwam bij mij altijd een ding naar voren - ik ben heel resultaatgericht. Dus ik ben bereid om af te zien, als het mij maar het gewenste resultaat oplevert...
    En mijn gevoel zegt dat de kans op het gewenste resultaat (geslaagde behandeling, een zwangerschap en een baby) toch hoger is in Dusseldorf.
    Ik ben het helemaal met je eens wat zwangeren in DD en in Gent topics betreft. Zoals ik al zei, lees ik af en toe mee en ben erg geschokken van het verhaal van Sophy... Zoveel eicellen, zoveel bevruchtingen en maar 1 cryo. En dan wordt ie nog niet goed ontdooid... Heb toen ook een berichtje in het topic gepost, omdat ik het zo ongelovelijk naar voor haar vond...
    En in DD topic lees ik daarentegen zelfs meiden met lage AMH schrijven over 10 bevruchtingen, 2 terugplaatsingen en 5 cryos... Kijk, dat klinkt beter...
    Dus ik ga denk ik de vlucht wijzigen... :D Ik baal er heel erg van, maar goed, het is ook maar geld en die kan verdiend worden. In alle eerlijkheid, het is een groot bedraag, maar we gaan niet daardoor verhongeren...
    Bedankt!!

Deel Deze Pagina