Even een vraagje aan de meiden die ook clomid gebruiken... hebben jullie ook zo een opgezetten buik ? Ik word er echt gek van, nu was ie al opgezet omdat ik een spastische dikke darm heb, maar sinds die clomid... Echt niet leuk meer ! Ben ook al 3,5 kilo aangekomen. En mijn broeken kunnen niet eens meer dicht ! Nu weet ik dat doordat mijn buik zo opgezwollen is, veel mensen denken dat ik zwanger ben, wat dus niet zo is. Ze kijken allemaal, maar niemand vraagt of zegt wat. Tot afgelopen vrijdag. Ik was op mijn werk, en er gilde iemand door de ruimte waar ik stond: Jeetje meid ! Je bent zwanger ! Gefeliciteerd ! Ik schaamde me rot ! Want ik moest gaan uitleggen dat k helemaal niet zwanger ben, maar gewoon ben aangekomen. Nadat ze weg was ben ik huilend weggelopen. Het was echt vreselijk ! Om jullie een indruk te geven van mijn opgezette buik, heb ik er een foto van gemaakt, en in mijn album gezet. Volgens mijn gynaecoloog kan het niet door de clomid komen. Misschien de combinatie van spastische darm en clomid ? Iemand ervaring hiermee ?
Tijdens de diverse behandelingen die ik heb gehad, had ik wel vaak een opgezette buik, een opgeblazen gevoel enzo en ook wel last van m'n darmen. Maar eerlijk gezegd niet zoals bij jou op de foto. Misschien toch eens langs de dokter? Kennelijk zitten de kilo's ook daar dus dat lijkt me toch niet goed. Wat zei de Gyn verder dan?
jeetje meid.. ik gebruik dan geen clomid maar heb wel een spastische darm. maar mn buik is niet zo opgezet als bij jou.. hoe pijnlijk het ook was ik kan me voorstellen dat je collega dacht dat je zwanger was t is precies zon buikje vind ik.. misschien idd eens overleggen met een arts?
Hij zei alleen dat het volgens hem niet door de clomid kon komen. Hij kende dit niet als een bijwerking. Verder ging hij er niet op in...
Klopt, ik vind het zelf ook lijken op een zwangerschapsbuikje. Dat is juist het ergste ! want ik weet ook dat dat de reden is dat iedereen kijkt, en ondertussen schaam ik me rot.... hihi
Hey Kleintje, ik gebruik dan geen Clomid, maar met het spuiten van het stimulerend hormoon puregon heb ik ook onwijs last van mijn spastische darm. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het niet zo erg opzet bij mij, maar heb wel behoorlijk pijn in mijn buik. Ik denk dat de klachten wel degelijk kunnen komen van de combinatie clomid met spastische darm. De spastische darm is sowieso gevoelig voor veranderingen in eet en drink patroon, maar ik denk zeker ook bij medicatie. De kilo`s kan ik niet verklaren, maar dat de darmen uitzetten als ze zo van streek zijn, lijkt me normaal. Probeer eens venkelthee te drinken. Dit geeft de darmen wat meer rust. En zorg idd voor een goed vezelrijke voeding. Ik gebruik meetsal in de stimulerende fase lijnzaad in mijn yoghurt en drink venkelthee, dat helpt wel een beetje. Wat betreft die uitspatting van je collega! echt ongepast hoor. Je kunt niet zomaar iemand gaan feliciteren, hoe durft ze. Lieverd, sterkte ermee. Liefs hope
Ik denk zelf ook wel dat mijn darmen idd hevig reageren op de medicatie. Wel heel erg vervelend hoor ! Ik zal eens venkelthee aanschaffen, en lijnzaad met yoghurt. Misschien helpt het Bedankt voor je tips in ieder geval !
Ik heb ook last van een spastische darm en herken je verhaal! Zeker tegen de tijd dat ik ongesteld moet worden lijkt ik wel een buikje van vier maanden te hebben . En dat terwijl ik zelf maatje 36 heb. Ziet er niet echt mooi uit ofzo . Voor de duidelijkheid: ik gebruik geen clomid... Succes meid! Ik zou die dikke buik als ik jou was toch gewoon toeschrijven aan de spastische darm waarbij de clomid dat lijkt te versterken.
nou idd ! Vreselijk.. heb jij er geen last van dat je mensen ziet kijken, en weet wat ze denken, maar niemand die iets zegt of vraagt ?