Vanmorgen voor de 4e x uit het ziekenhuis gekomen met Overstimulatie .. Ik heb in een jaar tijd maar 1x een eisprong gehad. Op clomid en Puregon reageerde mijn lichaam niet goed! Nu zit ik al een hele tijd aan de menopur wat steeds resulteert in Overstimulatie. We beginnen met een dosis van 75eh, daar reageert mijn lichaam niet goed genoeg op, de eerste paar x verhoode ze de dosis na 112.5eh wat dus telkens Overstimulatie veroorzaakt. Afgelopen ronde met 75eh begonnen, twee dagen verhoogt met een kwart (dus iets van 85eh) en toen weer verlaagt na 75eh. Wat vanmorgen dus resulteerde in 1 van 17mm 1 van 15mm en 2 van 14mm. Deze ronde is dus weer stop gezet bij het ziekenhuis maar mijn twijfel wordt steeds groter om zelf niet de pregnyl te zetten. Ik heb al vaak bij het ziekenhuis wat de vervolgen zijn want als ze zo door doen heb ik volgende x gewoon weer Overstimulatie .. ze zeggen gewoon zo door gaan en miss nog iets doen met de dosering. Vandaag vroeg ik weer en hoe nu verder? Ze had Geen tijd om het me uit te leggen ik moest maar een gesprek aanvragen.. en dat kon niet eerder dan 5 januari. Pfff ik ben zo flauw! Wat zouden jullie doen deze ronde, pregnyl zetten of toch stoppen en beginnen met provera?
Ik zou pregnyl zetten.. de kans dat ze en alle 4 springen en alle 4 bevrucht worden is wel minimaal.. Wij hebben het ook een keer zo gehad en er was er niet eens 1 bevrucht.. Springen ze zonder pregnyl niet trouwens? Bij mijn dochter had ik 3 grote en kreeg ik ook geen pregnyl en we hebben wel op de goede dagen geklust en toen was ik zwanger..
Mijn eisprong was wel later dan met pregnyl trouwens. Maar ik zou afwachten wat er gebeurt als je niks doet behalve klussen natuurlijk..
Waarschijnlijk groeien mijn follikels niet als ik niks spuit.. zeiden ze laatst in het ziekenhuis! Dus daar durf ik eigenlijk niet op te gokken. Of kan dit niet? Huhmm Okee.. ik zit echt beetje in twijfel als er 1 minder was deden ze vanuit ziekenhuis wss gewoon pregnyl en nu niet
Ze zeiden tegen mij ook dat mijn eitjes niet gingen springen zonder pregnyl maar 100% zeker kunnen ze het nooit weten.. En dat blijkt want de laatste twee keer ben ik zwanger geworden zonder pregnyl.
Ja erg he! Ben nu een jaar bijna onder behandeling in het ziekenhuis en heb 1 goede eisprong gehad. De rest was niks of werd afgeblazen
Herken je gevoel wel een beetje hoor. Hier ook nog weinig échte kansen gehad. Daarom zou ik hem ook gewoon zetten. De kans dat ze allemaal bevrucht worden is zo klein. MAAR: je hebt natuurlijk wel meer risico's (niet alleen voor de baby's, denk ook aan je eigen gezondheid). Ik zou er even goed over nadenken, en bespreken met je partner en ik hoop dat jullie in alle rust de juiste keuze kunnen maken!
Ja je bedoelt als er wel meer bevrucht zouden worden dat je dan meer risico's hebt?! Ja dat is ook mijn twijfel.. een tweeling is meer dan welkom maar een drieling of vierling lijkt me inderdaad niet echt goed voor mijn lichaam en de toekomst, maar die kans is volgens mij zo klein! Maja hij is er wel. Mijn vriend heb ik niet zo heel veel aan in zulke situaties, die zegt gewoon dat ie het ook niet weet..
Hmm. De ronde hiervoor had ik ook 3 follikels. We kregen toen de keuze: gokken (werd afgeraden), de boel afblazen (werd ook afgeraden wegens het geringe aantal kansen dat we gehad hadden) of reductie van een follikel. We hebben er toen idd voor gekozen om 1 follikel aan te laten prikken (leeg te zuigen) en toen moest ik nog 1 dag Menopur spuiten, waarop de volgende ochtend Pregnyl.
Jsa en dat doen ze niet bij ons ziekenhuis heb ook gevraagd of ze niet 1 of 2 konden leeg zuigen. 1 arts had er nog nooit over gehoord en de andere (die van vandaag) zei dat ze dat niet deden. Raaar dat ze dat bij het ene ziekenhuis wel doen en het andere niet..
Hier doen ze het ook niet standaard, en meestal ook niet bij ovulatie-inductie. Gelukkig heb ik een relaxte, voortvarende gynaecoloog die dat wel wilde doen. Het is overigens geen pretje hoor! Maarja, alles voor het goede doel, zullen we maar zeggen.. Bewaren
Nou inderdaad! Ik had het er graag voor over hoor, Hihi Twijfel nog steeds wat ik nu moet hoor ook al zegt iets in me dat ik het gewoon moet proberen.
Claudia wat ontzettend balen dat je maar 1x een eisprong hebt gehad dit jaar. Wat een moeilijke keuze ook. Ik wil je laten weten dat ze bij mij in het ziekenhuis dit hanteerde: 3 van 18 of meer of 5 van 15mm of meer afblazen. 1 van 17, 1 van 15 en 2 van 14... ja ik zou de pregnyl zetten eerlijk gezegd, en dan wel vanavond ( nu ongeveer ) om de kans dat die van 14 nog door schieten te verkleinen. Ik zal even opzoeken wat ik ook alweer had in de ronde toen ik zwanger werd, ik had er ook 4 namelijk en mocht gewoon pregnyl zetten. (En ben zwanger van 1!)
Ah mn berichtje gevonden: Hier net terug van FM, en ik sta op het punt de pregnyl te zetten! Mn eitjes waren vandaag rechts 1 van 19mm, en links 1 van 15, 1 van 14 en 1 van 13mm. Ze vonden dit bij mij in het ziekenhuis niet eens zo schokkend om met deze follikels de pregnyl te zetten. Ze vonden me nog niet in de gevaren zone. Maar dat snap ik met het protocol van ons ziekenhuis want daar dreigde ik nog niet overheen te komen.
Ah bedankt voor je reactie!! Ja dat is precies het zelfde als hoe ik er nu voor sta inderdaad! Ohh het kan dus echt.. er zitten bij mij ook nog wel wat kleintjes van rond de 10 of 11mm maar daar hoef ik niet bang voor te zijn kijkt me. Ohhh ik ben bijna om om de pregnyl te zetten..
Okee Ah Dankje priscil! >3 En die vanmorgen 14 waren .. ik heb natuurlijk vanmorgen om 06:30u nog wel menopur (75eh) gespoten voordat ik echo had.. dat hadden jullie ook wel zo? ☺️ Sorry voor al m'n onzekerheden ..