Lieve allemaal, ik heb een week geleden (woe 9/1) mijn tp gehad. Het wachten gaat op zich wel goed, maar ik ben zooooo ongeduldig Ik heb m'n punctie gehad op ma 7/1. Ik heb op 7/1, 10/1, 13/1 en 16/1 Pregnyl 1500 IE gezet. Ik weet dat dit een zwangerschapstest kan beïvloeden. Eigenlijk wil zsm testen, ik dacht zelf aan maandag (2 wk na punctie / eisprong). Wat denken jullie? Hebben jullie daar ervaring mee? In de informatiefolder van onze kliniek dat 8-12 dagen na de terugplaatsing de menstruatie kan optreden als er geen zwangerschap is, maar met Pregnyl gaat dit toch niet op? Bij mijn tp in aug zei de arts dat ik 2 wk + 1 dag na tp mocht testen.... Pff da's echt lang! Ik werd toen 2 dagen voor testdatum ongesteld Graag jullie ervaringen
Als je op de 16e nog 1500 Pregnyl hebt gezet, kan je test op de 21e best nog positief reageren terwijl je niet zwanger bent.. Het hangt er een beetje vanaf hoe gevoelig je zwangerschapstesten zijn en hoe snel je lichaam de pregnyl afbreekt.. Mijn zwangerschapstesten testen positief vanaf 25mIU/ml. Als pregnyl per 24 uur zou halveren (en volgens mij houden ze gemiddeld zelfs 36 uur aan) zit je op maandag nog op 47. Mijn test zou dan dus nog vals positief testen.
Oké thanks! Staat het op/in de verpakking vanaf hoeveel mIU/ml de test positief is? Ik kv 2v5 en Cb digital. (nog nooit zw of overtijd geweest, dus bijzonder weinig ervaring met zw testen) Groetjes
Mag ik vragen waarom jij zoveel pregnyl spuit? Ik krijg dat alleen voor de eisprong en vanaf de punctie moet ik 3x per dag 2 tabletjes vaginaal inbrengen voor het baarmoederslijm aan te maken. Weet zo ff niet hoe die pilletjes heten. Zal wel hetzelfde effect hebben maar toch vreemd hoeveel verschillende dingen je leest op het forum wat betreft hormonen, spuiten, pillen, iedereen gebruikt.
Ha Gritje, ik lees inderdaad ook veel verschillende medicijnen die voor en na de tp worden gebruikt. Ik gebruik Pregnyl om de werking vh gele lichaam te ondersteunen/na te bootsen zodat de hoeveelheid progesteron hoog blijft en idd zorgt dat m'n baarmoederslijmvlies lekker dik blijft. Dit alles om de innestelling te bevorderen (een lekker bedje maken). In de kliniek waar ik zit gebruiken ze ook die vaginale capsules, maar het hangt van de indicatie af denk ik. Op zich was mijn baarmoederslijm dik genoeg (gezien op echo bij punctie en tp), maar dat moet wel zo blijven. Hoe ver ben jij nu in je behandeling?
Ik heb geen idee of het op de verpakking staat, maar KV2V5 staat er wel om bekend dat ze erg gevoelig zijn, een hoop meiden gebruiken die om extra vroeg te kunnen testen..
Hoi Juudje, Pregnyl heeft zeker invloed. Je kunt een positieve ZW-test krijgen door de pregnyl die nog in jouw lichaam zit. Dat is irritant! Hoeveelheid pregnyl in jouw lichaam halveert +/- per 24 uur, dus: 16/1 1500 17/1 750 18/1 375 19/1 187,5 20/1 93,75 21/1 46,875 22/1 23,44 23/1 11,72 24/1 5,862,93 KV testen zijn heel gevoelig, zodoende kunnen die op 22/1 nog positief zijn door pregnyl. Meestal krijg je 2 wkn na de punctie een bloedonderzoek in het ZKH. Krijg jij die niet?
Nee, ik mag zelf testen 2 weken + 1 dag na de tp. Daarna moet ik bellen met de kliniek en dan hoor ik het vervolgtraject. Ik weet niet wat dan, want ik heb nog nooit hoeven bellen met de medeling dat de test positief was. Ook niet negatief, want ik werd gewoon ongi. Maar als ik test en die is negatief, dan weet ik toch ook al genoeg...
Dus 25 Jan testen? Het lastige is dat de uitslag van een test jouw nu geen zekerheid geeft. Posi kan door pregnyl komen en nega kan zijn doordat je te vroeg hebt getest. Ik snap jouw nieuwsgierigheid heel goed hoor! Je kunt ook zo zien --> zo kun je jouw hoop de komende dgn vasthouden! Ik duim dat het raak is voor je ! Xxx
Weet je wat ik altijd doe na pregnyl? Ik test gewoon net zo lang tot m'n test negatief is (met héle goedkope testen) zodat, als ik later een positieve test heb, ik zeker weet dat het NIET van de pregnyl komt!
Ik had dit weekend bedacht dat ik dat inderdaad ga doen. Als ik niet ongi word vandaag... Ik kan ze dan met elkaar vergelijken of ze lichter of donkerder worden, als er überhaupt al een (positieve) uitslag te zien is vandaag. Maar misschien durf ik het vanmiddag niet en kan ik het toch opbrengen te wachten tot donderdag... Ik ga jullie zeker op de hoogte houden!
Gisteravond, tegen beter weten in, toch een testje gedaan. Een heel licht 2e streepje zichtbaar. Ik weet dat dat niets hoeft te betekenen. Vanmorgen met ochtendurine weer testje gedaan, nu geen 2e streep. Ook niet heel licht. Nog steeds wachen dus.
Ik durfde niet.... Toen ik gister thuiskwam liet de test van die ochtend toch opeens een heel licht streepje zien. Telt niet, helaas... Vanochtend nog geen bloed, maar ik durfde niet te testen. Bizar hè? Waiting waiting waiting
Ik ben beide keren 11 dagen na tp ongi geworden. De 1e keer had ik 10000E pregnyl en de 2e keer 5000E pregnyl. Daarnaast moest ik utrogestan gebruiken, 3 x 2 per dag. EN ik werd dus gewoon ongesteld. Dus het kan wel. Succes ik duim voor je.
Vorige keer ben ik 16 dagen na punctie ongesteld geworden. Vandaag is dag 16 na punctie... Tuurlijk kan je gewoon ongesteld worden, het is nog steeds geen exacte wetenschap. Maar het idee achter die medicatie is natuurlijk je progesteron hoog houden zodat je niet ongesteld wordt, maar het hoeft niet zo te zijn natuurlijk. Dank je wel dat je voor me duimt! Ik hoop zsm meer te weten
Wanneer heb je tp gehad? Morgen 2 weken geleden? Ik hoop dat je test morgen toch positief is. Succes!