Ik moet vanavond om 22.00 de pregnyl zetten,punctie is woensdagochtend 9.00 (Dusseldorf) Zou ik vanavond ook nog een cetrotide prik moeten zetten?Deden jullie dit wel of niet? Alvast bedankt!
Nee, niet spuiten. Het ene middel zet de eisprong in gang, het andere houdt het juist tegen. Beetje tegenstrijdig anders...
Allereerst bedankt voor je reactie! oh ok...toch niet dus.Ik ben namelijk een beetje bang dat m'n follikels voor de tijd gaan springen.Had er oa 1 bij die al 26 mm was(zaterdag nog maar 14a15mm....vond dit wel erg wonderbaarlijk)Volgens de verpleegkundige daar komt dit haast nooit voor,maar toch.... Heb net nog wel even snel een ovulatietest gedaan en die was negatief....
Dat is goed. Dat betekent dat je lichaam nog niet begonnen is aan een eigen eisprong. De kans is wel dat die grote overrijp zal zijn met de punctie, maar hopelijk heb je nog een paar mooie over! Zie je op tegen de punctie?
Ik lees elders dat het wel moet en dat veel vrouwen wel op de dag van de pregnyl ook nog cetrotide moeten spuiten...twijfel twijfel. nee ik zie er niet tegenop.is in Dusseldorf onder narcose dus dat is erg fijn(vind ik) is inmiddels ook alweer de derde keer....
Mmm. Kan me echt niet herinneren dat ik moest spuiten... Misschien ook weer ziekenhuis afhankelijk? Al zou ik dat raar vinden... Fijn, onder narcose! Al vond ik de punctie toch ook zo wel meevallen...
Ik vond nog een oud topic met dezelfde vraag. Twee vrouwen zeiden wel te moeten spuiten. Twee anderen zeiden van niet. Beetje vaag. Ik zoek nog even verder...
Wat ik ookvind, alles blijft tegenstrijdig. Er zijn zelfs vrouwen die op de dag van de pregnyl nog fsh (dus puegon of gonal-f) moesten prikken. Hoefde ik ook echt niet! Ik dus hetzelfde als Panter....
ik lees inderdaad verschillende dingen.Doe het toch maar niet denk ik.Kan het me van de vorige keer niet meer herinneren en kan nergens het schema meer vinden.
Door de heoveelheid pregnyl in je systeem krijg je geen eisprong hoor...die komt echt pas na 40-42 uur. Door het afnemen van de pregnyl komt er dan pas een eisprong. Doordat de punctie enkele uren eerder is, zitten alle eicellen los in de follikels en kunnen ze ze makkelijk oogsten. Zo is mij dat verteld bij ons eerste icsi. Als je wel cetrocide nog spuit lijkt het mij dat de eicellen vast blijven zitten in de follikels waardoor sommige niet geoogst kunnen worden...
Het is allemaal goed gegaan gelukkig en ik had maar liefst 21 eicellen!Ze zaten er allemaal nog mooi dus stress om niks.Nou hopen dat er goede bevruchtingen uit gaan komen,dat horen we morgen...
Wow dat is een mooi aantal zeg! @merah: Jij zat ook in umc toch? Ik moet straks op dag van pregnyl wel nog cetrotide spuiten zag ik
Vandaag gehoord dat ze met 11 icsi konden doen en daarvan zijn er 7 bevrucht.Best nog wat afgevallen dus,maar toch ben ik tevreden want er blijft ook nog best wat over!