Spannend en onzeker over wat er gaat gebeuren

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Joos1978, Jan 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joos1978

Joos1978 Actief lid

Mar 23, 2012
    278
    0
    0
    Werk: crisisopvang. Passie: muziek en de mens. Wen
    in Twente
    Hoihoi,

ik ben Joos en heb een vriendin. Ik probeer via ZI zwanger te raken en vorig jaar hebben we 7 pogingen gedaan. Helaas met nog geen resultaat.
    Ben eind vorig jaar bij kliniek Hengelo terecht gekomen en deze maand volgens ze mijn cyclus.
    Mijn bloed is al op van alles getest en omdat mijn moeder erg vroeg in de overgang was hebben ze ook amh en fsh getest.
    Mijn amh is erg laag voor mijn leeftijd (0,2 en 34 jaar) dus er is enig haast voordat mijn eitjes op zijn. Schrikken wel even.
    Omdat ik me afvraag of ik niet meer hulp nodig heb, mede vanwege lage amh waarde en onregelmatige vrij lange cyclussen mag ik voor een eerste gesprek naar Zwolle volgende week vrijdag.

Ik vind het best spannend, want mijn donor wil niet via het ziekenhuis doneren dus zit de kans er best in dat ik een andere donor nodig zal hebben. Ik heb natuurlijk wel ideeen waar ze mee kunnen komen om mij te helpen, maar zeker weten doe ik het nog niet natuurlijk.

Ik gok op IUI met donorzaad en duim dat de wachtlijsten niet al te lang zijn. Misschien dat ze me iets kunnen geven waardoor mijn eitjes beter groeien en rijpen.

Al met al begin ik wat onrustig te worden, want dit is iets waar ik zelf niets aan kan doen, behalve dan gezond leven en blijven duimen en wensen.

Herkent iemand zich in mijn verhaal?
    Ik vind het fijn af en toe te kunnen delen hoe het ervoor staat.

Groetjes,

Joos.

2. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

Hallo Joos,
    Nee, ik herken me niet in je verhaal. Totaal anders situatie,
    maar wil jou evengoed veel geluk wensen.
    Kan me voorstellen dat het de nodige spanningen onzekerheid met zich mee brengt als de tijd begint te tikken.
    Ik hoop het beste!!
    groeten

3. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Hoi Joos,

Spannend dat jullie in de medische molen mogen gaan beginnen. Ik zit zelf met een andere reden in de mmm, maar er zijn hier best veel meiden met een verlaagd AMH. Bij de clubs is er een heel topic over, waar je misschien wat nuttige info kan lezen.

Ik ben natuurlijk geen arts, maar het zou misschien ook wel kunnen dat ze je zelfs IVF aanbieden ipv IUI. De kansen met IVF zijn een stuk hoger en als er nog maar relatief weinig tijd is, is dat misschien wel fijn. Het ligt natuurlijk ook een beetje aan hoe makkelijk je lijf nog eitjes aanmaakt en van welke kwaliteit ze zijn. Maar als je nog redelijk vaak een eisprong van jezelf hebt, redt je het misschien wel gewoon met IUI. Ik denk trouwens wel dat ze je IUI met hormonen gaan aanraden, gezien je onregelmatige cyclussen.

Jammer dat je dan een nieuwe donor moet zoeken. Kan je oude donor niet gewoon doneren zoals altijd en dat jullie dan met het potje naar het ziekenhuis gaan? Of moet er dan per sé van alles bij hem getest worden?

Succes in ieder geval!

4. Joos1978

Joos1978 Actief lid

Mar 23, 2012
    278
    0
    0
    Werk: crisisopvang. Passie: muziek en de mens. Wen
    in Twente
    Hoihoi,

mijn donor laat alles elk half jaar wel testen. Als we zijn donor zouden willen gebruiken moet het waarschijnlijk eerst in quarantaine voor een half jaar. Dat schiet in mijn idee ook niet echt op en als ik hem begrijp wil hij dat niet. Dat is zijn goed recht. En ik heb losgelaten dat ik perse bij hem wil blijven. Tuurlijk graag wel want ik mag hem graag.
    Maar mijn doel is een kindje en als dan wordt aangeraden om het via een andere weg te doen, dan zal dat toch 'moeten' gebeuren.

Ik ben erg benieuwd wat ze aan gaan raden en welke keuzes ik dan heb en hoelang dat allemaal gaat duren etc. Ik neem aan dat ze meenemen wat mijn bloedwaardes zijn en geschiedenis etc etc.
    Ik blijf duimen en tot ik andere instructies krijg hoop ik volgende week nog een volgens poging te doen. Zit nu op cd 14 en als ik terug kijk heb ik piek tussen dag 18 en 24 gehad, dus zit al weer in de buurt.
    Maandag ook nog weer een echo.
    Wel fijn dat er nu ook meegekeken wordt. Kan genieten dat ik alle vragen kan stellen die ik heb aan mensen die er ook voldoende van af weten.

Groetjes,

Joos.

5. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Tja, ik kan me voorstellen dat je niet op een half jaar quarantaine zit te wachten. Jammer. Maar inderdaad het gaat om een baby en zij hebben vast ook genoeg oké-e donoren voor jullie.

En wie weet lukt het toch nog voor het hele circus gaat beginnen en ander hopelijk snel mbh het ziekenhuis :)

Share This Page