hap of niet? En evt tips? (dochter nog nooit zo ziek meegemaakt)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door honeyy, 15 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hoi dames,

E. Is gister avond goed ziek geworden.. continu huilen, ze voelt erg warm (kan die *piep* thermometer nergens vinden)

Nou klaagde ze vanochtend over oorpijn. Heb druppels ingedaan maar goed dat loopt er beetje uit. Als ik dat af doe roept ze echt hard auw en mag er Verder niet aankomen. Ook is ze 5 min. Wakker en dan valt ze weer in slaap. Ze heeft al 1 pcm op. (Geen zetpil want dat is helemaal drama)

Eten heeft ze nog niet gedaan en misschien een half glas water op. Wel 2x beetje geplast.

Het is hier nu carnaval, onze dokter is tot dinsdag dicht. Kan alleen contact opnemen met de HAP. Maar ik weet nu niet wat te doen? Ze is nog nooit zo ziek geweest. Krijg dr wel wakker maar naar paar min. Valt ze gewoon weer in slaap. Terwijl ze normaal echt maar tot half 6 slaapt..

Is HAP overdreven? Hoort dit bij een evt oorontsteking? Nog evt tips?

Zo ken ik mijn meisje niet! (Schiet zelf ook heel snel in paniek / angst bij zoiets vandaar ook even mijn vraag hier om beetje te relativeren etc.)

2. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Zou toch even de HAP bellen!
    Zeker als je zegt dat je je meisje nog nooit zo gezien hebt, aan je verhaal te lezen lijkt ze ook wat suf! En plassen en drinken is ook erg belangrijk bij kindjes!
    Daarbij kan oorpijn ook echt ontzettend zeer doen,

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je kan hap bellen als het 3 dagen koorts, vreemde uitslag, suf, niet reageren op naam en op geluid.
    Ik zou persoonlijk nog niet bellen maar goed tempen en in de gaten gedraag houden en dinsdag ochtend gaan zeker voor oortjes kijken etc
    Hap zou eerder niets veel kunnen (nou ja ook gewoon algemend onderzoek kan)

Hier dochter 4 dagen erg ziek geweest oorontsteking of niet weet niemand ook huisarts zei dat het niet past bij beeldziek en was een oortje iets rood maar niet ontstoken erg of zo. Ze heeft nooit oorontsteking gehad.
    We hebben peniciline ab gekregen wat tegen alles is en gelijk is andere gedrag en was niet ziek.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zou hier persoonlijk ook nog niet voor naar de hap gaan,

Heeft ze wel zin in ijs ? Geef haar een lekker water ijsje. Drinken is slikken en dat doet pijn aan de oren, mijn dochter wou dan wel een ijsje daar had ze de pijn wel voor over.

Qua eten zou je vla kunnen doen, vult en is vocht,

qua eten zou ik geven waar ze zin in heeft, heeft ze trek in een kroket op brood dan lekker geven,

Wil ze helemaal niets eten ook goed, dat kan makkelijk een dag 3/4 als ze maar vocht binnen krijgt.

5. gusto

gusto Niet meer actief

Zou toch kijken of je ergens een thermometer vandaan kan halen, lijkt me wel belangrijk om te weten of en hoeveel koorts ze heeft.

Zelf zou ik nog niet de hap bellen maar het even aankijken, in ieder geval vandaag. Of ze zou hele hoge koorts moeten hebben...

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Bedankt voor de reacties en tips. ijsjes wilt ze wel, aardbeien heeft ze al op en klein beetje water..
    Wel even gebeld maar ze gaven dezelfde tips als jullie!

Bedankt!!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    probeer aan een thermometer en neusspray te komen... eventueel via de weekend apotheek / dienstdoende apotheek. Met name de neusspray is belangrijk in dit geval denk ik.
    Sterkte!

8. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niks meer druppelen in de oren! Heeft totaal geen nut...

Hoofdeinde van bed wat omhoog, neusspray en spiegel paracetamol...het klinkt erg als oorontsteking en dat doet enorm veel pijn!

Als ze echt erg ziek blijft of zieker word ondanks de pcm spiegel, zou ik naar hap gaan en oren laten nakijken en een kuur te halen!

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Bedankt voor de reacties.

Vandaag eigen ha gebelt, want zit oraal geen energie oid in haar. Nieuwe thermometer gehaald en ze zit op 38,9.

Eigen ha vond vreemd dat ik gister niet lage hoefde e komen.. dus half 4 maar even langs..

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Niet drinken, niet eten en erbij liggen als een verlepte vaatdoek was hier wel degelijk een oorontsteking, aan beide kanten zelfs. Wij kwamen er niet gelijk achter omdat onze zoon er niet veel meer bij huilde als dat hij normaal zijn huiltjes had. Dus waar die arts dat vandaan heeft die zei dat dat geen ziektebeeld was?

Hoe gaat het nu met je dochter?
    Wat heeft je eigen huisarts gezegd?

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Het is dus indd een oorontsteking. Nu een AB kuurtje gehad en stoppen met oordruppels.

Het gaat nu redelijk. Wat meer gedronken en eindelijk wat vla gegeten! :)

Bedankt voor je reactie. 😊🌸

Deel Deze Pagina