Gek makend!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mathildeve, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vorige week donderdag een terugplaatsing gehad, daarna was ik voor mijn gevoel ook gewoon zwanger. Niets te maken uiteraard met lichamelijke dingetjes, maar puur mijn gevoel..
    Tot vandaag, ik weet dat ik me nog geen zorgen moet maken, maar begint nu toch echt wel toe te slaan de zenuwen.
    Iedere keer naar het toilet en dan denk je heel iets rood te zien, wat niet noemenswaardig is en waarbij je zelfs nog twijfelt of het er wel is...
    Vreselijk gek wordt je ervan. Normaal zou ik nu ongeveer wel weer ongesteld moeten worden ik heb een vrij korte cyclus. Een paar dagen na de punctie heb ik een test gedaan of de pregnyl bij mij zwanger zou aangeven maar dat deed het nu niet (meer). Zou het dan kunnen als ik maandag test dat ik dan nog een streep krijg van de pregnyl? Ik zit dan 14 dagen na de punctie.
    Op dit moment denk ik: ga gewoon morgen testen, maar wat nou als er niets te zien is en ik toch zwanger zou zijn? Het is natuurlijk nog wat vroeg, maar je wilt ook zoooooooo graag na 10 jaar dat dit gewoon slaagt!

Pfff, ik zit wel lekker een weekje in een vakantiehuisje in het bos, dat geeft wel wat afleiding en volgende week heb ik eindelijk definitief antwoord, maar hoe kom ik deze dagen nog door joh.. :(

2. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Hoi
    Vreselijk dat gevoel en dat wachten
    Zelf van ervaring heb ik op 9 dagen na me tp
    Al positief getest en uiteraard de dagen erop
    Volgend ook getest en op 14 dagen na tp Positief getest
    Ben nu bijna 7 weken zwanger
    Suc6

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Een week geleden de TP van, naar ik aanneem, embryo's van 3 dagen oud?

Dan zit je dus vandaag op 10dpo?

Dan zou je overmorgen al prima kunnen testen ;)

En als je een witte test hebt gehad, dan is de pregnyl wel uit je systeem hoor. Dat komt niet weer terug.

4. Franceina

Franceina Actief lid

18 aug 2014
    216
    0
    0
    Hoi Mathildeve,

Verschrikkelijk he het wachten en de onzekerheid.
    Las je bericht en wilde je toch even iets schrijven, je gevoel kan ik niet wegnemen. En durf je ook niet te zeggen wanneer je kan testen.
    Maar hopelijk beurt een kort berichtje je een beetje op!

Succes, hopelijk is je test straks vet positief!

5. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Klopt inderdaad, maandag een punctie gehad en donderdag terugplaatsing van 8 cellig embryo. Zelf zit ik dus maandag pas op 14 dagen na de punctie, maar ik weet niet of ik dat wel volhoudt zo lang.... :D

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    14dpo is idd de 'veilige' grens, maar een dag of twee eerder kan prima hoor. Je ziet zelfs veel dames al op 10dpo/11dpo positief testen.

Sterkte met wachten :D

7. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Ook terugplaatsing gehad zelfde dag dus as maandag 2 weken terug mijn man heeft pakje gehaald met de 3 testen erin zal ik zal ik niet morgen ochtend
    Wel wat zeuren gevoel in mn buik nog lang niet ongesteld nog lange niet

8. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Heftig Mathildeve. Kan me jou heel goed voorstellen. Denk wel dat een test je al veel kan zeggen. Spannend meid! Denk aan je.

9. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    O ik kon het niet laten! en weet ik nu meer? binnen 5 minuten zag ik een heel licht tuurstreep, zo eentje waarvan je denkt :verbeeld ik het me? ben bij mijn man in bed gekropen en daar samen met de zaklamp gekeken en ook hij zag het! pfff wat spannend nog! ben niet eerder rustig als een hele duidelijke streep denk ik...
    over 2 dagen gaan we de kruidvat test proberen, hopelijk heeft die nog iets meer duidelijkheid!

10. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, meis, hoe herkenbaar jouw gevoel. Maar probeer écht te wachten tot 14 dagen na tp. Bij mij was ie 11 dagen na tp nog hartstikke negatief. Wat een teleurstelling was dat. Had nooit verwacht dat ie op 14 dagen na tp uiteindelijk positief zou zijn!

Duimduimduimduimduim...

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wachten op 14d na TP is écht overdreven. Dan ben je 17dpo of meer. Nogal wiedes dat je dan knalt... Dat jij 1 vd vrouwen bent die pas laat/langzaam hCG aanmaakt is eerder uitzondering dan regel.

@TS: welke test heb je gebruikt nu? En heb je een foto? Ik zou zelf altijd met 1 merk testen, anders kun je niet onderling vergelijken ;)

12. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik heb een test van de action gebruikt, zag echt een tuurstreep en in bed met de lamp erop nog steeds. nu kan je hem inmiddels ook zo zien, maar ik weet niet of dat dan nog geldt zeg maar. heb er wel een foto van maar ik weet niet hoe ik die kan plaatsen?

13. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik denk dat het met testen ook nog uitmaakt wat de lengte van je cyclus is? ik had nu ook mijn ongi al verwacht ik heb altijd een korte cyclus.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nee, lengte van je cyclus (ofwel je LF, het stukje tussen eisprong en nod) doet er niet toe voor hoe het embryo groeit, maar wel voor of het de kans krijgt om goed te groeien. Een te korte LF is niet goed. Je gebruikt echter neem ik aan utrogestan? Dus dan regelt je lijf dat niet meer zelf.

Action is minder gevoelig dan k2v5, ik geef zelf écht de voorkeur aan de kruidvat hoor. En niet gaan voor early's of andere gekkigheid. Gewoon met de k2v5 of de action doorgaan. Je bent pas 11dpo. Je streep is morgen vast duidelijker en anders overmorgen.

15. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL

Bijgevoegde bestanden:

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt toch Pregnyl gehad? Pregnyl verlengt je luteale fase namelijk. En als je Pregnyl gebruikt, kun je het niet vergelijken met je natuurlijke cyclus.

Hoeveel Pregnyl heb je gebruikt?
    En wanneer heb je deze Pregnyl gebruikt?

Pregnyl 10.000 is gemiddeld met 12 dagen uit je lichaam.
    Pregnyl 5.000 is gemiddeld rond 7 dagen uit je lichaam.

Ik zie wel een tweede streepje op je test overigens. Zal voor je duimen!

17. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heb je na pregnyl altijd een positieve test? ik had namelijk vorige week al een test gedaan om te kijken of die zou reageren op de pregnyl. maar die gaf geen streep. nu dus wel maar de pregnyl is nu inmiddels 13 dagen geleden.

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als je al een keer 'wit' getest hebt, dan is de pregnyl er wel uit hoor. Pregnyl kan niet terugkomen namelijk.

19. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehm, het ziekenhuis geeft dit expliciet aan. Dat zal niet voor niets zijn...

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dat is omdat het pril in de zwangerschap nog vaak misgaat, vlak voor of rondom NOD. Maar de groei/ontwikkeling van embryos volgt echt een behoorlijk vast patroon. En testen kan dus.
    De vraag is echter of je het zelf wilt of dat je liever wat langer wacht, zodat je het niet hoeft te weten mocht het in die eerste dagen toch nog misgaan.

Overigens, het UZ Gent laat je testen op 14dpo. ;) Maar, zoals ik schreef, als je zwanger bent zal dat in de meeste gevallen vanaf 12dpo zichtbaar zijn op een test.

Deel Deze Pagina