Confused

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Cinsam, Aug 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

Jan 12, 2017
    1,068
    999
    113
    Female
    Ik ben even helemaal in de war. Ik lees hier dat sommige dames 2x per dag een ovulatie test doen, ik vraag me af waarom? Na een positieve ovulatie test springt het eitje toch pas binnen 24-48 uur? Of zit ik er helemaal naast?
    Was vooral nieuwsgierig wat de meerwaarde is van meerdere keren op een dag testen.
    Hier gaan we nu ronde 13 in, 2x zwanger geweest. 1e keer 10 weken vervelende lange nasleep. 2e keer met 5 weken, dat was vorige maand.

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Omdat bij sommige dames de piek maar heel kort is en je met eenmaal testen per etmaal de piek dus kunt missen met testen.

Maan14 likes this.
  3. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Ik heb de afgelopen maand ovu testen gebruikt en was vooral op zoek naar een oploop.
    Op het moment dat ik zag dat het streepje duidelijker werd testte ik 2 keer per dag. Zo heb ik (uiteindelijk 2x) mijn piek mooi kunnen vinden!

Mede daardoor dus op het juiste moment gedaan :rolleyes:

4. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    Wat ik me hierbij altijd afvraag: op welke momenten hadden jullie dan seks in die cycli dat het niet lukte? Want het is niet gezegd dat je per se zwanger raakt als je het gezellig maakt tijdens je piek (zie mijn onderschrift). Het lijkt mij eerder gewoon toeval, tenzij je de voorgaande maanden bijvoorbeeld één dag voor je NOD pas begon met seks hebben ;).

5. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    3,018
    64
    48
    Female
    Hilversum
    Als je na een positieve ovulatie test ong. binnen 48 uur seks hebt zit je meestal altijd goed.. maar dan nog het is geluk hebben er moeten zoveel dingen goed gaan...

6. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Haha klopt, sorry, ik bedoelde ook niet dat we alleen hierdoor zwanger zijn geraakt, want ik besef heel goed dat er een hoop geluk bij moet zitten! Maar hieronder iets meer uitleg waarom het bij mij juist heel goed heeft geholpen ;)

Ik heb constant cyclussen van 26-30 dagen gehad, dus ik ging uit van een ei rond dag 14. Ineens een cyclus van 40 dagen tussendoor, waardoor ik dus m'n eitje een beetje gemist heb!
    De maand erna begonnen met ovu testen, en zowaar op dag 14 een piek! Dus daar omheen goed benut en hopen dat het eitje was gesprongen (checken dmv tempen). Die sprong dus niet! Daarna door getest met ovu testen en op dag 25 weer een piek gevonden en toen ei wel gesprongen..

Kans was dus aanwezig geweest dat ik niet zwanger was geweest als ik geen ovu testen had gebruikt, omdat ik dan misschien weer m'n ei had gemist :rolleyes:

7. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Nog ter aanvulling, mijn piek was op maandag, en dat was mijn vriend z'n eerste avonddienst. Dinsdag en woensdag had hij ook avonddienst, dus uiteindelijk heb ik maandagavond tot kwart voor 12 op hem gewacht, anders had ik al lang liggen slapen omdat de wekker weer vroeg ging :D

8. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    @Rosje83 Aha, kijk! That makes sense. Slim aangepakt. Fijne zwangerschap gewenst! :D

9. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Haha sorry dat het verkeerd overkwam @nizzie86! :D

Bedankt! Hoop dat het voor jou ook snel raak mag zijn :rolleyes:

nizzie86 likes this.
  10. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Omdat ik persoonlijk hem anders mis. Afgelopen maand is hij wass snachts geweest waar door smorgens zo goed als positieve testen en hij savonds al weer afgelopen was. Als smorgens niet getest had ik hem gemist.

11. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

Jan 12, 2017
    1,068
    999
    113
    Female
    Ik blijf het onduidelijk vinden Haha. Mijn test piekte de 21e en denk gevoeld te hebben dat de 22e mijn eisprong was. De 20 gezellig gehad. Erna door omstandigheden niet meer. Is er dan nog wel een kans?

12. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Sperma kan zo'n 2-3 dagen (en soms langer) in leven blijven. Meestal voel je dan je laatste groeispurt, wat betekent dat je ei hoogstwaarschijnlijk de 23e is gesprongen. Het zou dus zeker wel kunnen! :)

13. velena

velena Bekend lid

Jun 7, 2017
    750
    543
    93
    Female
    Ik test op dag 16 en 17 (in mijn geval de piekdagen), de hele dag. Elke urine dus. Ik test met de Clearblue die een smiley moet geven. Die geeft bij mij 1x een smiley en paar uur later al niet meer. In juli ben ik zwanger geraakt van seks direct na de smiley (binnen 15 min). De dagen erna hebben we het niet meer kunnen doen en dus toch zwanger.

14. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

Jan 12, 2017
    1,068
    999
    113
    Female
    Vandaag toch even een ov test gedaan (voor de lol ;) en die gaf een licht streepje nu weet ik dat dat geen positieve ovulatie test is. Normaal heb ik echt wit witte testen als er geen ovulatie meer is. Zou hij dan toch late geweest zijn?

Share This Page