Hoeveel eenheden puregon?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Snoopy1983, Mar 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Morgen zal ik als het goed is beginnen met de eerste ICSI-poging en dan moet ik dus vanaf dag 3 puregon gaan spuiten. Maar nu vraag ik me af of ik niet te weinig eenheden moet spuiten namelijk 100? Ik lees op internet dat meestal 150 de standaard is en dat dat soms zelfs te weinig is? Hoeveel moesten jullie spuiten?

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,470
    4,921
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    150 is idd wel zo'n beetje standaard, maar er zijn zeker redenen te bedenken waarom een arts je minder laat spuiten. We kennen je medische status natuurlijk niet, dus daar is lastig iets van te zeggen.
    Vertrouw op je arts. Als er te weinig groeit kun je altijd nog ophogen.

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Tsja mijn eigen cyclus is normaal dus gewoon super je kan er de klok op gelijk zetten en dat al sinds de bevalling van de eerste, zou dat een reden zijn? Of speelt leeftijd mee ik ben 28? Ik heb dus gelezen dat verhogen nog weinig zin heeft omdat de groei vanaf het begin moet gebeuren en ik zou het dus zonde vinden om straks een poging af te breken omdat er weinig reactie is op de 100 eenheden. Ik moet morgen sowieso bellen en zal het ook weleens vragen. Was benieuwd of er hier meer meiden waren die ook 100 moesten spuiten en waarom. Bedankt voor je antwoord!!

4. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    Hier ook 150 IE.De arts verwacht misschien om de een of andere reden dat je heftig gaat reageren op de hormonen.Heeft hij je AMH toevallig geprikt?

5. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    150 is idd standaard maar wat merah zegt we weten niet wat jou
    medische status is . En niet iedereen heeft zo veel nodig .
    Lees ook wel dat er meiden zijn die maar 75 spuiten. door ze clomid hebben of weet ik het.
    Heb jij er mis ook nog een ander medicijn bij? ik spoot puragon en decapetyl alleen en voor het springen vaan mijn ei pregnyl .
    Als het
    goed is krijg je fm en daar houden ze de groei van je ei bij .
    En daar voor spuit je om die te laten groeien en zo lang die niet groot genoeg is spuit je door.
    Zo gaat dat hier tenminste .
    Je gyn zal wel weten wat ze doet .

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ik begin op dag 1 met decapeptyl en dan vanaf dag 3 puregon erbij en dan voor de punctie nog pregnyl 10.000. Ja dat avn 75 spuiten heb ik idd ook gelezen maar dat is vaak bij meiden die geen eisprong hebben en dus maar 1 of 2 eitjes hoeven te hebben. Maar bij ICSI willen ze toch liever wel meer eitjes dus vandaar dat ik het wel raar vind. Verder moet ik zeggen dat ze bij mij niet heel veel nagekeken hebben, heb bloed moeten laten prikken voor een bepaalde waarde en dat was het;)

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik spoot 108 eh puregon. Ben na 8 dagen zelfs 100 eh gaan spuiten. Uiteindelijk 10 follikels, waarin 9 eitjes gevonden.
    En zie banner :D.

8. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Klopt dag 1 deca heb het 14 dagen gespoten de 2 icsi zelf langer en toen de puragon pas om de eitjes groot te laten worden 21 mm ongeveer en daar na werd de punctie besproken .
    En de pregnyl om eitje te laten springen .

Sorry ben er te lang uit , maar zo herinner ik mij het ongeveer.

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    @zonnestraal wauw zeg super!!!

Ik vertrouw sowieso ook wel op de gyn hoor en zal het nog eens vragen, was gewoon benieuwd:)

10. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

Dec 13, 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Zelf heb ik 125 gespoten.. nooit verhoogd of verlaagd. Ook met mij medisch gezien alles in orde..

11. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    2,318
    0
    0
    ik heb 100 eh gespoten. mijn cyclus was ook regelmatig. hij deed het bij mij omdat ik nog jong ben(25)toen 24 en hij zo min mogelijk overstimulatie wou verkomen.( heb het wel gehad) vertrouw op je gyn!!!

12. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Heb eerst gonalf gespoten, begonnen met 150 eh en toen opgehoogd naar 187,5 eh. Uiteindelijk poging afgebroken omdat de follikels niet wilden groeien na ruim 2,5 week spuiten.

Nu heb ik Puregon, ben vanaf donderdag aan het spuiten en spuit 200 eenheden. Moet zeggen dat ik met gonalf niets heb gevoeld, maar nu met puregon wel veel meer last heb. Gevoelige opgezette buik en veel opvliegers. Ook soms buikpijn. Donderdag 1ste fm. Ben benieuwd donderdag!

Twijfel nog of dat ik moet bellen ivm met de pijn in mijn buik. Vind het nu wel fijn dat ik iig (ten opzichte van de gonal-F) wel vanalles voel rondom m'n eierstokken.

Succes Snoopy!

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ik heb net gebeld en het is vanwege mijn leeftijd. Ik ben 28 en ze hanteren hier dat je pas met je 30e met de 150 begint. Ze zien hier goede resultaten mee en willen vooral voorzichtig zijn ivm overtimulatie. Nou ik vertrouw er dan maar op;)

Rare dag vandaag, mooi weer waar ik heel erg van geniet maar tegelijkertijd is vandaag de dag dat we van start gaan met onze eerste ICSI-poging voor een tweede kindje..kan het soms nog niet beseffen eigenlijk. Maar we gaan ervoor:)

Bedankt voor alle reacties meiden!

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @Snoopy: ze baseren de begindosis op een aantal factoren. O.a. je leeftijd en het aantal follikels in aanleg dat ze zien op de echo van de begindag.
    Bij mij begonnen ze in februari met 250 (!) eenheden puregon (maar ik ben dan ook al bijna 39). Helaas overstimulatie. Ik had gewild dat ze wat behoudender hadden ingezet. Nu hopelijk morgen opnieuw beginnen. Maar ze kunnen beter rustig aan beginnen en dan verhogen dan te hoog beginnen en dan omlaag, want dan valt er niet zo veel meer bij te sturen, heb ik me laten vertellen.

Succes Snoopy!

Share This Page