Man in bad, slecht voor zaad?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Danabelle, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Ik las ergens dat het voor het zaad van de man slecht is als hij in bad gaat. Maar mijn is nogal een badderaar, hij zit zeker een keer in de week drie kwartier in bad. Nu vraag ik me af hoe slecht dat is? Ik heb begrepen dat het sperma dood gaat van de warmte in bad, maar hoe lang duurt het dan weer eerdat er weer nieuw, levend, sperma is aangemaakt? Ik las ergens drie maanden maar kan me eigenlijk slecht voorstellen dat we na één keertje in bad drie maanden voor Jan met de korte achternaam klussen..?
    Dus:
    - Hoe slecht is het dat manlief eens per week drie kwartier in bad zit?
    - Maakt het dan nog uit wanneer? Als we die dag moeten klussen is het misschien niet zo handig, maar als mijn vruchtbare periode nou drie dagen later is bijvoorbeeld?
     
  2. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Het zaakje van een man hangt niets voor niets buiten boord. Het is beter voor het zaad als het niet de zelfde temperatuur heeft als de rest van je lichaam (ong 37.0).

    Als je man de week rond je vruchtbare periode niet in bad gaat, is het denk ik genoeg hoor. Mijn vriend gaat ook regelmatig in bad en ik had vandaag 2 positieve testen.
     
  3. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik denk hetzelfde.
     
  4. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik denk dat je hier helemaal niet over na moet denken.
    Ik heb er nog nooit wat over gehoord
    Mijn mannetje gaat gemiddeld wel 2 a 3 keer in de week in bad een lange tijd
    vorige week zn zaadingeleverd en er kwamen 49,4 miljoen zaadjes uit
    wat erg goed is
     
  5. verhip

    verhip Fanatiek lid

    23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Mijn hubbies zaad is 2 keer getest, helaas beide keren was de uitslag zeer slecht..De gyn en fert arts geven beide aan zoveel als mogelijk te verbeteren, wat oa voor mijn hubbie inhoudt: wijde onderbroeken dragen, bij zittend werk geregeld een eindje lopen, niet teveel drinken en zeker NIET met regelmaat naar de sauna en in bad gaan! Dit houdt de kan de zaadkwaliteit verslechteren of de hoeveelheid, zoals ook eerder is aangegeven.

    Wat betreft de 3 maanden, moet ik helaas zeggen dat het klopt. Het houdt eigenlijk in dat het zaad wat hij vandaag produceert (niet de zaadlozing, maar de aanmaak in de ballen), er over 3 maanden uitkomt tijdens de zaadlozing. Gaat hij nu met enige regelmaat in bad, etc etc kan dit de zaadkwaliteit over 3 maanden verslechteren. Dit verschilt per persoon.

    wat eerder is gezegd over het niet in bad gaan gedurende de vruchtbare periode heb ik nog niet eerder gehoord of gelezen...

    succes met zwanger worden..
     
  6. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb geen idee hoe zijn zaadkwaliteit is trouwens. Maar zal het er eens met hem over hebben, ik kan me voorstellen dat ie geen zin heeft om helemaal te stoppen met badderen maar hij kan natuurlijk wel in wat minder warm water gaan zitten en wat korter in bad gaan. Tja ik zou er wel mee stoppen maar het is een man he? Die zegt gewoon: joh, als je over een half jaar nog niet zwanger bent gaan we toch gewoon naar de dokter en horen we vanzelf wat we moeten doen en laten ;)
     
  7. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Hangt idd af van de zaadkwaliteit. Bij mijn man is zijn zaad heel slecht, en bij hem scheelde niet badderen heel veel: <1 miljoen (waarvan maar 2% goede kwaliteit) bij het eerste onderzoek; 3 maanden niet badderen later was dat 7.2 miljoen (nog steeds maar 2% goede kwaliteit). Scheelt dus heel veel bij hem.

    En zoals hierboven al gezegd is; het is écht zo dat het 72 dagen duurt. Ook een griepje/koorts kan dus al 3 maanden invloed hebben. Het is dus niet zo dat rond de vruchtbare periode niet in bad gaan zin heeft, het werkt echt veel langer door.

    Mijn man zit heel af en toe nog wel in bad, maar nu een lauw bad... moet zeggen dat hij dat steeds minder doet :), toch te koud denk ik ;).
     
  8. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hoi hoi,

    een heet bad is idd niet goed voor de zaadjes. Vaak is 't wel zo dat slechte invloeden ervoor zorgen dat een man die tóch al niet veel of slecht zaad heeft, nóg slechter zaad krijgt. Een man die heel veel goed zaad heeft, houdt na slechte invloeden van buitenaf meestal toch voldoende over om een zwangerschap tot stand te kunnen brengen.

    (Is wel een heel zakelijk verhaaltje zo, sorry hoor...)
     
  9. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Geeftniet dat het een zakelijk verhaaltje is FreeWilly8, wat je schrijft leek me op zich al logisch. Want in Finland enzo zitten de mensen dagelijks in de sauna, en daar worden ook kindertjes geboren. Dus ik kan me niet voorstellen dat 'man in warm bad' per definitie betekent 'man kan geen kindje 'verwekken'. Zal inderdaad ook van andere dingen afhangen dan, dus mijn man baddert lekker nog eventjes door en als we naar de dokter moeten omdat het na langere tijd nog niet gelukt is (wat ik niet hoop! maar wat over een paar maanden wel aan de orde komt misschien) horen we het wel. Ik vind het zo lullig om hem nu al definitief uit bad te houden.. Vind ik net zoiets als dat ik nu al geen druppel meer zou drinken zeg maar ;)
     
  10. Naiobi

    Naiobi VIP lid

    25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Hoi hoi,

    Ik heb het ook even gevraagd aan mijn broer die baddert ook wat raak.. Zelfs toen hij voor iui ging..

    Maar zijn zaad is gewoon 22 miljoen en hij gaat regelmatig in bad dus...
     
  11. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ja ik heb ook zoiets als je overal bij moet nadenken
    wat ik zeg mijn mannetje gaat vaak in bad en warm ,maar hij heeft nergens geen last van

    Als je ou idd weet dat het zaad heel slecht is etc vind ik het wat anders
    anders gewoon lekker doen
     
  12. Lovecouple

    Lovecouple Bekend lid

    27 mei 2008
    900
    1
    0
    is het dan ook slecht als een man te heet doucht? mijn vriend doucht zowieso elke dag minimaal 20 minuten.. maar wel altijd heel warm.. kan dat dan ook kwaad?
     
  13. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Geen idee Lovecouple, maar ik vroeg me pas wel het volgende af: het zaad blijft toch ook leven in de baarmoedermond? Daar is het toch ook ca. 36-37 graden? Dan is het toch apart dat het dood gaat van een bad van, laten we zeggen, 38 graden?
     

Deel Deze Pagina