Wanneer testen?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Tania, Apr 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ik heb volgende week woensdag mijn nod. Maar maandag is het al 2 weken geleden dat ik mijn eisprong heb gehad. (Mijn nod is altijd 16 dagen na mijn eisprong).

Zou ik dan al maandag/dinsdag kunnen testen of is dat dan evengoed nog te vroeg?

Bedankt!

2. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Hoi Tania,

Het is mogelijk om al op maandag of dinsdag te testen. Maar als deze test positief is, kan het als nog fout gaan op je nod. Normaal zou je dan niet geweten hebben dat je toch even zwanger was. Dat is de reden waarom geadviseerd wordt om na je NOD pas te testen.
    Ook kan het dat je dan nog niet genoeg HCG hebt in je urine en dus negatief test terwijl je wel zwanger bent...

Doe waar jij je het beste bij voelt! Ik begrijp dat het moeilijk is om te wachten :)

Succes!

3. Trees

Trees Niet meer actief

Je kan maandag al testen. Je zit dan 14 dagen na ei en de meeste hebben dan al genoeg HCG in de urine als ze zwanger zijn. Fout kan het natuurlijk altijd gaan, maar het is echt niet zo dat er een groot verschil in kansen is tussen 14 dagen na eisprong of 16 dagen na eisprong. Een week te vroeg testen is natuurlijk wat anders, maar fout kan het altijd gaan of je nu net voor nod of na nod zit. En verder sluit ik me aan bij Nen doe waar jij je goed bij voelt!

4. Babsdoce

Babsdoce Lid

Feb 6, 2009
    9
    0
    0
    Limburg
    hallo allemaal, ik ben al 3 weken te laat met mijn mestruatie, kan ik nu al een test doen of is nog te vroeg?
    alvast bedankt
    Babs

5. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Babs; je kunt al een test doen hoor.

@Tania; je kunt volgens mij maandag of dinsdag ook wel testen.

6. Babsdoce

Babsdoce Lid

Feb 6, 2009
    9
    0
    0
    Limburg
    hallo allemaal, ik ben 3 weken overtijd maar ik heb vandaag een test gedaan maar het was negatief. maar ik ben voraal ochtend misselijk, last van maagzuur, veel plassen enzo, kan toch zijn dat ik toch zwanger ben?
    alvast bedankt
    groetjes babs

7. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Welke test heb je gebruikt Babs?
    Ben je al lang gestopt met pil/spiraaltje/...?

8. Babsdoce

Babsdoce Lid

Feb 6, 2009
    9
    0
    0
    Limburg
    ik heb meer dan half jaar gestopt met pillen, en de pillen heb ik maar kort gebruik. ik heb bij de huistarts gedaan.(de sensitieve of zo heet de test)
    maar heb zoveel klachten dat ik niet kan begrijpen dat ik niet zwanger ben.
    :(

Share This Page