Wanneer stoppen...

Discussion in 'Zwanger worden' started by JBM1985, Apr 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JBM1985

JBM1985 Actief lid

Mar 17, 2009
    362
    0
    0
    Hallo meiden,

Misschien een beetje raar maar ik zit nog steeds een beetje te twijfelen wanneer ik zou gaan stoppen met de pil. We zaten zelf zo te denken aan van de zomer.
    Zit namelijk met het "ontpillen", slik namelijk al zo'n 9 jaar de pil en had daarvoor al 2 jaar een onregelmatige cyclus. Ben bang dat ik dit dus weer zal hebben..
    Heb al gelezen dat als je al een paar jaar de pil slikt het dus langer kan duren voordat je eventueel zwanger word.
    Maar het kan natuurlijk ook snel gebeuren en we gaan ook in september nog op vakantie naar het buitenland en wil niet graag met een buik(je) rondlopen.
    Wist ook niet of ik het zou willen plaatsten omdat het misschien een rare vraag/nou ja mening van jullie is maar doe het toch haha. (het kriebelt natuurlijk al behoorlijk :D )
    Wat zouden jullie doen?

Groetjes

2. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Omdat je in principe vruchtbaar bent vanaf het moment dat je stopt met anticonceptie zou ik niet eerder stoppen met anticonceptie dan wanneer het ook wenselijk is dat je zwanger wordt. Maar, je zou bv. kunnen overwegen om ivm het ontpillen wel van de zomer te stoppen, en dan bv tot die vakantie met condooms te vrijen. Misschien is het dan op vakantie wel raak ;)

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    zou ik ook doen. Alvast stoppen om te ontpillen en het tot jullie er voor willen gaan met condooms doen. Hebben wij bij onze zoon ook zo gedaan en gaan we nu weer doen: ben net een paar dagen aan mn laatste pilstrip begonnen, daarna 2 of 3 maanden met condooms vrijen, zodat mijn cyclus weer een beetje op orde is en dan gaan we er voor! Hoop dat het dan ook weer in ronde 2 raak is! ;)

4. Ik zou stoppen met de pil, net zoals MaryWoods zegt. Het kan zijn dat je langer moet wachten op je eerste menstruatie, de een heeft meteen een regelmatige cyclus a 28 dagen de ander wacht er 60 dagen op. Condoom gebuiken tot je er echt voor wilt gaan. En het lijkt mij trouwens heerlijk om met een buikje op vakantie te gaan ;)

5. JBM1985

JBM1985 Actief lid

Mar 17, 2009
    362
    0
    0
    Dames,
    Bedankt voor jullie reacties!
    We vinden het ook niet erg als ik dan al zwanger zou zijn, alleen niet om daar met een dikke buik te lopen.
    Ik ben gewoon bang dat ik straks weer een erg onregelmatige cyclus heb en het misschien waarschijnlijk langer gaat duren allemaal en dan stop ik liever eerder.
    Heb toen voordat ik begon met de pil nog nooit een regelmatige cyclus gehad dus weet ook niet wat ik nu kan verwachten...

6. vlinder29

vlinder29 Lid

Nov 21, 2008
    55
    0
    0
    Ik zou ook stoppen als ik jou was, zeker ook omdat je een onrgelmatige cylcus hebt. Ik zou je natuurlijke cyclus de komende tijd ook eens gaan op schrijven zodat je inzicht krijgt in je cyclus. En in de tussentijd gewoon en condoom gebruiken! Succes met alles!

7. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

May 14, 2007
    762
    0
    0
    Dat ontpillen kan soms lang soms kort duren.. Dus als je graag in de vakantie voor het eggie wil zou ik eerder stoppen met de pil en met condoom vrijen!

Sux6!

8. JBM1985

JBM1985 Actief lid

Mar 17, 2009
    362
    0
    0
    Thankx!
    Ben al eens eerder met de pil gestopt om andere reden, heb toen gewoon gelijk mijn menstruatie erna gehad, maar de volgende duurde toen 6 maanden ongeveer voordat die pas kwam...

Share This Page