Hallo dames, ik heb een vraag en ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Omdat ik niet weet wanneer mijn eisprong is geweest kan ik ook niet uitrekenen wanneer mijn NOD is en ik zou het toch handig vinden om dit te weten Maandag 18 okt. had ik een follikelmeting gehad, 2 eiblaasjes van 19 en 22 mm. De maandag daarna, 25 okt. heb ik bloed moeten prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad en deze was gelukkig positief met een waarde van 56. Nu is dan dus de vraag, wanneer heb ik een eisprong gehad? Ik snap dat als ik a.s. maandag nog niet onge ben dan ik dan waarschijnlijk overtijd ben. Als ik kijk naar mijn vorige cyclus dan zou ik vandaag onge moeten worden maar dit was vanmorgen niet het geval ( wordt het altijd in de ochtend bij mijn eerste bezoek aan het toilet ). Wie heeft hier verstand van en kan hier iets over zeggen? Behalve dan natuurlijk afwachten, dat moeten we allemaal maar dat is zo moeilijk Hoop dat er veel reacties op komen en veel gunstige antwoorden Liefs
Volgens mij a.s. maandag ongeveer 22 mm is zo'n beetje het formaat dat het eitje springt geloof ik en ik kon de laatste keer ook ongerveer 7 dagen na bloedprikken testen. Al had ik 1 a 2 dagen eerder getest en zie banner. Heel veel succes!
ik denk dat je het niet precies kan weten toch! Ik weet ook niet precies wanneer mijn eisprong is. Ik ga nu uit van mijn vorige cyclus die was 32 dagen. Dan kan je hier op de site uitrekenen wanneer je je eisprong hebt gehad (was 25 oktober), maar als je niet met ovu testjes of temperaturen enzo aan de slag gaat weet je het denk ik nooit precies. Je hebt natuurlijk vrouwen die hem altijd voelen dan weet jeh te ook gewoon. ik zou er vandaag of morgen een test tegenaan gooien, kijken of die positief zegt. heb je normaal een regelmatige cyclus dan? (weet niet waarom je een folikelmeting had?)
Oh... wacht, ik ben een week abuis... je zit nu 11 dagen na het bloedprikken... dan kun je al testen hoor! Spannend!!!!
denk je dat ik dan al onge had moeten zijn? Ik krijg een follikelmeting omdat ik helaas PCO heb. Daarom kan ik dan ook geen ovu testen gebruiken want die slaan altijd op hol Dit geldt trouwens ook wel voor zwangerschapstesten, die vertrouw ik ook niet meer tenzij het een knalresultaat is. Ik wist deze keer 1000% zeker dat er niks is gebeurd maar als ik nu wel overtijd zou zijn, dan ga ik twijfelen natuurlijk. Maar dat is het hem nou juist, weet dus niet of ik overtijd ben...
Ik zal even mijn ervaring neerzetten, heb het even nagekeken in mijn agenda... 13 april laaste fm gehad (maar eitjes waren nog iets van 18 mm) 23 april bloedprikken 28 april stiekum al posi getest 29 april bloeduitslag telefonisch omdat ik dit graag zsm wilde weten anders hadden we 7 mei de uitslag pas gehad. En dikke posi test! @Ellen... met follikelmetingen kunnen ze heel nauwkeurig berekenen wanneer je eisprong is geweest/komt tenzij je laatste fm een paar dagen voor de daadwerkelijke eisprong is geweest. Bij mij was de laatste op 13 april maar eitje groeide erg langzaam. w.s was mijn eisprong zo rond de 15e/16e pas.
ok cyntje maar dat is bij jou dan allemaal heel erg vlot gegaan. zal het bij mij even duidelijk op een rijtje zetten 18 okt fm 2 eiblaasjes ( 19 en 22 mm ) 25 okt bloed prikken, positief, waarde 56 en nu??? hahaha
Hoe bedoel je? Veilig gevreën? Snap um niet helemaal hahaha! Maar ik denk dat je overtijd bent. De progesteron waarde is volgens de gyn goed toch? Dan betekend dat dat je een goede eisprong hebt gehad. Máár ik ben geen expert he.... Ik heb 1 maand fm's gehad en toen was het al raak... Ik zou me niet in kunnen houden hoor
18 dagen dus na de laaste fm waarvan de grootste 22 mm was.... De gemiddelde LF is 14 dus ik denk dat je met 18 dagen wel veilig zit hoor... ohhh ik vind het zelfs spannend! Heb je testen in huis?
nou op een of andere manier gaat me dat nog goed af, het in kunnen houden. Heeft mede te maken denk ik omdat we op vakantie zijnl We zitten lekker in het buitenland te genieten. Maar helaas morgen alweer naar huis. En nee niet veilig gevreeen maar omdat ik de vorige keren van alles voelde wist ik toen bijna zeker dat ik zwanger was en dit bleek helaas niet zo te zijn. Nu voel ik minder dan de vorige keren dus....ja dus wat eigenlijk he Maar denk het gewoon. Het zal ook wel zelfbescherming zijn hoor....
hahaha lief dat jij het ook spannend vindt En nee ik heb geen testen bij me. Maar wil eigenlijk ook nog niet testen, ik durf niet. Ik ben echt te bang voor de teleurstelling Maar jij denkt echt dat ik overtijd ben???
Ohhhh.... heerlijk op vakantie!! Ik hoop in de zon? Whahaha *kijkt naar buiten* Nou, ik had ook een heel dubbel gevoel.... Zaaduitslag slecht, traag ei, eipijntjes vér voor de eisprong en daarna nergens last van alleen een vaag voorgevoel waardoor ik persé telefonisch mijn bloeduitslagen wilde. Geniet nog lekker van de laatste vakantie dag!
wat geweldig he, dat je desondanks toch zwanger bent! Nee ik zit niet in de zon hahah. We zitten in Denemarken, heerlijk uitwaaien enzo... Maar stel dat ik overtijd zou zijn...dat klopt dan toch niet? Omdat ik 5 weken geleden onge werd en de gyn. zei dat ik een cyclus heb van 5 weken. Als ik dan dus naar de dag kijk waarop ik voor het laatst onge werd is dat vandaag precies 5 weken geleden. Maar ik vind dan dat mijn eisprong zo laat is... De dag van de meting 19 en 22 mm, zou je toch denken dat dat niet meer lang op zich laat wachten met springen. Maar dat was dus op een maandag, zou het indd kunnen dat ik de vrijdag daarna pas de eisprong heb gehad? Dan zou namelijk vandaag mijn NOD zijn...
Ja, dat denk ik echt. (in mijn geval iig) vind het altijd eng om voor anderen te oordelen. Ik wil natuurlijk ook niet dat je teleurgesteld word... maar misschien dat er nog meer mensen reageren. Maar ik zou zeggen.... 18 dagen na laatste FM kun je wel testen hoor en denk ik dat je overtijd bent.
hhmm..dat zorgt toch voor een klein kriebeltje in mijn buik hihi Zou mooi zijn als er nog meer mensen reageren, ben wel benieuwd naar de mening van anderen... maar jij rekent nu 18 dagen na de fm? Dat zegt toch eigenlijk niks? Een fm zegt niet dat per definitie dat je daarna een eisprong krijgt...toch!? oohh sorry hoor maar het maakt mij nu zo onzeker
Maar met PCO heb je toch eigenlijk geen natuurlijke cyclus? toch??? 22 mm is een mooie afmeting en om safe te zitten zou je inderdaad een paar dagen erbij op kunnen tellen (deed ik ook bij mezelf) Ook houden ze altijd een bepaald aantal dagen aan om op progesteron te prikken (bij mij 10 dagen na laatste fm) Het is zeker super dat het bij ons zo snel is gegaan. Nouja... we waren toch al zeker 16 maanden bezig voordat het goed zat. Nu zijn we al weer aan het aftellen tot the big day Je kunt ook googlen op "bij welke grootte je eisprong ongeveer plaats vind" dat deed ik toen ook hahaha
ja daar heb ik al op gegoogled maar kan helaas niks "bruikbaars" vinden. En nee je hebt ook geen regelmatige cyclus met PCO, geen cyclus zelfs Maar omdat ik Clomid gebruik wel, af en toe Er vanuit gaande dat de Clomid blijft aanslaan heb ik dus volgens de gyn een cyclus van 5 weken. Deze maand is het goed gegaan, tenminste een eisprong dus maar het kan best zijn dat het de volgende ronde niet aanslaat, dan heb je weer geen cyclus van 5 weken. Zo lastig allemaal. En daardoor weet je dus eigenlijk ook nooit wanneer je NOD is. En het makkelijkste zou zijn, doe je ding en je merkt het vanzelf wel. Ja en dat is te makkelijk gezegd Ik begin nu toch te denken...ja wanneer zal mijn NOD zijn en zou ik dan dus ook overtijd zijn!? Maar ben eigenlijk bang dat ik er maar op 1 manier achter kan komen en dat is afwachten. Ik dacht dat ik wel kon vinden wanneer ik mijn eisprong heb gehad nav de fm meting en het bloedonderzoek. Maar volgens mij zegt het allemaal toch niks....
Gewoon nog even geniet van jullie vakantie dan. En dan van het weekend of maandag testen als je nog niet ongi bent. Ik zal voor je duimen en het topic de komende dagen in de gaten houden Ben er vandoor anders heb ik vandaag nog niets gedaan
Is goed, Ik zal je hier op de hoogte houden! Have a nice day en bedankt voor je input! Nog meer ervaringen/reacties/antwoorden??