verminderd vruchtbaar?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ikkie, 28 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie

ikkie Actief lid

28 dec 2006
    221
    0
    0
    Ik heb deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt (matcare). De eerste dagen was er niks te zien, toen een lichter streepje dan de controlelijn. De dag erna weer een streepje, iets lichter dan de controlelijn, dag daarna niks meer te zien. Als je streepjes niet zo donker worden als de controlelijk, geeft dit dan aan dat je weinig LH hormoon hebt en dat je dus verminderd vruchtbaar kunt zijn?

Ik hoop op jullie reacties

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik weet niet of je het zo zwart/wit kan stellen.
    Over deze vraag zou ik gewoon je HA even bellen...het duidt iig op een eisprong...en een eisprong is een eisprong zou ik zeggen. Ik ben natuurlijk een leek, net als elk ander hier dus bij twijfel: bellen!
    Elmo

3. LDP

LDP Lid

10 nov 2006
    45
    0
    0
    Ik gebruik zelf ook ovulatietesten van Clear Blue en als de test lijn donkerder of net zo donker is heb je het LH hormoon in je lichaam en komt je ei-sprong eraan (volgens mij). Dus ik denk dat je nog iets langer moet testen en dat je het LH hormoon nog niet in je lichaam heb.

Succes!

4. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.409
    0
    0
    ik heb met die gewone testen waar je een streepje krijgt ook nooit echt dik positief gehad.

toen ik vorige maand dacht dat ie op zijn donkerst was heb ik een digitale er tegenaan gegooit en die was positief (krijg je een smile)

en de volgende dag weer en die daarop niet.
    dat heb ik nu deze maand ook gedaan en had weer twee positive testen van clear bleu. heb er 4 gedaan. de eerste negatief toen 2 positief en toen weer negatief dus hij doet het wel
    xxx succes ermee

5. Niet meer actief

Als je twijfelt of je wel of geen eisprong hebt dan zou je kunnen gaan tempen wanneer je volgende cyclus begint. Ik heb het ook een keer geprobeert met ovu testen en werd er niet veel wijzer van. Met tempen zag ik elke maand een hele duidelijke eisprong. Dus misschien iets wat je zou kunnen proberen ipv ovu testen

Succes ermee

6. ikkie

ikkie Actief lid

28 dec 2006
    221
    0
    0
    Maar wat ik dan wel vreemd vind, is dat als het LH hormoon nog niet in mijn lichaam zou zitten, hoe ik dan eerst geen streepje krijg, dan twee keer wel, en dan weer niet. Wat zijn die twee streepjes dan geweest?

7. ikkie

ikkie Actief lid

28 dec 2006
    221
    0
    0
    Maar wat ik dan wel vreemd vind is dat als ik geen LH hormoon in mijn lichaam zou hebben, ik eerst geen streepjes krijg, dan twee keer wel, en vervolgens weer niet. Wat zijn die streepjes dan geweest?

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Weet iemand ook hoe lang het duurt voordat de testlijn even donker of donkerder is dan de controle streep?
    Heb vandaag een heeeele lichte test streep namelijk...
    Ben voor het eerst begonnen met ovu testen en ben zo blij dat ik mijn ei ga vinden!

9. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey ikkie,

Ik gebruik nu ook al 3 maanden de ovu testen...eerste maand zag ik helemaal niets.Tweede maand kreeg ik drie dagen achter elkaar een hele lichte streep...dat komt ook overeen met de symptomen die ik had van een eisprong.

Maar alle keren dat ik getest heb kreeg ik geen dikke vette lijn....desondanks weet ik wel zeker dat ik niet verminderd vruchtbaar ben.

Waarom?
    Ik ben al eerder zwanger geweest en bij meerdere inwendige echo's zagen de gynaecologen duidelijk eitjes zitten.

Maar indien je toch twijfelt zou ik je huisarts consulteren.

Succes!

10. LDP

LDP Lid

10 nov 2006
    45
    0
    0
    Hoi Ikkie,

Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar ik dacht dat je het LH hormoon in je lichaam heb als de testlijn donkerder of net zo donker is als de controlle lijn. Ik heb dat elke maand, en als ik dat heb stop ik met testen. Want als het goed is heb je dan binnen 36 uur een ei-sprong. Dus Klussen!

Succes!

11. LDP

LDP Lid

10 nov 2006
    45
    0
    0
    Sorry je vroeg nog iets over die streepjes die je gehad heb. Ik heb ook altijd streepjes maar lichter dan de controle lijn en hij moet volgens mij net zo donker zijn of donkerder. Je kan op de site van clear blue ook de bijsluiter lezen en hoe het precies allemaal werkt.

Deel Deze Pagina